پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

سیل جمعیت کارگران معترض کارخانه واگن پارس اراک در خیابان

کارگران کارخانه واگن‌پارس اراک امروز در هشتمین روز از اعتصاب خود از کارخانه خارج شدند و با عبور از پل شهرصنعتی، روبروی استانداری مرکزی تجمع اعتراضی برگزار  کردند.

یک‌ساله شدن قراردادهای شرکت برای ایجاد امنیت شغلی کارگران، تنها یکی از خواست‌های آنان است.

کارگران واگن پارس اراک می‌گویند: «ما با تبعیض و بی‌عدالتی مشکل داریم. با عملکرد مدیریت مجموعه مشکل داریم. باید شرایط این کارخانه و مدیریت آن تغییر کند.» آنان پیش از این به رسانه‌های غیر رسمی اعلام کرده بودند:
«مساله‌ مهم‌تر، تبعیضی‌ست که در این مجموعه حاکم است. مثلاً روز زن به همسران مدیران پاداش چند میلیون تومانی می‌دهند. اما کارگران را جا می‌اندازند! بالاترین حقوقی که یک کارگر بعد از ۲۰ سال کار با اضافه‌کار دریافت کرده ۲۵ میلیون تومان بوده است؛ حالا اضافه کار را کم کردند. حقوق این کارگر ۲۰ میلیون تومان شده است. اما در عوض به مدیران، حق سفر و هزینه ورزش هم می‌دهند.»

به گفته این کارگر: «حتا در آخرین مورد، قراردادی با یکی از خودروسازی‌ها بستند و ۸۰ خودرو آوردند. ۷۰ خودرو برای مدیران و ۱۰ تا برای باقی پرسنل یعنی ۱۱۷۰ کارگر.»

کارگران عصبانی‌اند چرا که ملانژاد در دوره مدیریت خود حتی اقدام به از بین بردن اتاقک‌های محل استراحت کارگران کرده بود و در حال حاضر آنها مجبورند کف سالن کارتن و مقوا بیاندازند.

بر اساس گزارش ایلنا، شرکت واگن پارس اراک ۱۱۷۰ کارگر دارد و قراردادهای خوبی هم برای ساخت واگن گرفته است. تمام خطوط تولید آن فعال است. اما به گفته‌ کارگران، علی‌رغم تولید بالا، از مزایای مزدی کارگران کاسته شده و حقوق‌ها را در برخی مواقع با تاخیر می‌پردازند.»

https://akhbar-rooz.com/?p=247336 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x