پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

«آوا میم»، زن ایرانی‌تبار در برلین به دلیل سردادن شعار «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» به زندان یا پرداخت جریمه محکوم شد

دادگاه منطقه تیرگارتن (Tiergarten) برلین روز سه‌شنبه ۶ اوت/۱۶ مرداد یک زن ایرانی‌تبار آلمانی را به‌دلیل سردادن شعار «از رودخانه تا دریا فلسطین آزاد خواهد شد» به اتهام «حمایت از حمله حماس» محاکمه و به پرداخت ۶۰۰ یورو معادل ۴۰ روز زندان محکوم کرد.

به گزارش وب سایت زمانه، بر اساس گزارش رسانه‌های آلمان این زن «آوا میم» نام دارد و این شعار را در ۱۱ اکتبر سال گذشته میلادی در تظاهرات حامیان فلسطین در خیابان «زونن‌آله» واقع در منطقه «نوی‌کلن» برلین به زبان آورده است. حکم دادگاه هنوز نهایی نشده است.

طبق گزارش روزنامه برلینر مورگن‌پست این نخستین‌ بار است که درباره این شعار و مسئله آزادی بیان هواداران فلسطین حکم کیفری صادر می‌شود، به این خاطر که «آوا میم» نسبت به حکمی که قبلاً علیه او صادر شده بود اعتراض کرده و این شکایت را به دادگاه کشانده است.

دادگاه برلین در بیانیه خود دلیل صدور این حکم را «ارتباط زمانی نزدیک» بین زمان سردادن این شعار و حمله حماس به اسرائیل اعلام کرد. دادستانی عمومی برلین در ماه نوامبر این شعار را ممنوع کرد که از حمله حماس به اسرائیل و شروع حملات اسرائیل به غزه بارها از سوی هواداران فلسطین بیان شده است.

معترضان طرفدار فلسطین در سالن دادگاه و مقابل دادگاه این شعار را پس از اعلام حکم تکرار کردند و با به تشنج کشیده شدن جلسه دادگاه، اعتراضات به خارج از دادگاه منتقل شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=247333 لينک کوتاه

4 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x