جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

۲ ایرانی با دو پرچم: ناهید از ایران؛ کیمیا از بلغارستان؛ درمسابقه نیمه نهائی اتفاق افتاد؛ داور بازی را مصدوم کردند؛ هیچکس هم کارت نگرفت؛ داور چهارم جایگزین شد؛ اسپانیا ۲ مراکش ۱؛رقابت جذاب برای صدرنشینی

نازک بین- کارلوس یولو، ژیمناست فیلیپینی، دومین مدال طلای المپیک اش را در گروهی که مهدی الفتی از ایران هم حضور داشت، کسب کرد. این جوان رعنا فیلیپینی همراه مربی کاردان و روانشناس اش، مستحق این مدال از چند جهت بودند. نخست دانائی در ایجاد روابط عمومی با محیط و اطراف خود در ورزشگاه، که هم قهرمان و هم مربی فیلیپینی در اعمال آن فوق العاده ماهر و متبحر نشان دادند. از بدو ورود به سالن که به تمام تماشاگران تعظیم کردند تا زمان هائی که هر کدام از حریفان شان بعد از انجام حرکاتشان به محل خود بر می گشتند، با استقبال گرم قهرمان فیلیپینی و مربی اش مواجه می شدند. بلا استثنا این قهرمان لایق ، خوش چهره و رعنا فیلیپینی، از همه حریفان استقبال کرد و به برنده ها تبریک گفت و برای بازنده ها متاسف شد و به آنان دلداری داد. از جمله وقتی مهدی الفتی در اجرای دقیق یکی از حرکات های اش ناکام ماند و با چهره ای گرفته به محل استقرار اش بر گشت. قهرمان فیلیپینی به استقبال وی رفت و الفتی را در آغوش گرفت و واو را تا محل استقرار صندلی اش همراهی کرد! در حالیکه مربی الفتی اصلا نه فقط او را در آغوش نگرفت و وی را از لحاظ روحی ریکاوری نکرد، بلکه با بی اعتنائی خاصی از دور یک دست نصف و نیمه بطرف الفتی دراز کرد و سپس الفتی تنهائی بطرف محل استقرار اش رفت که با استقبال قهرمان و مربی فیلیپینی وورزشکار کرواسی مواجه شد! کارلوس با تسلط و قاطعیت برنده مدال طلا شد!

اکنون، دولت و فعالان اقتصادی در فیلیپین ، برای استقبال و حمایت از این قهرمان طلائی ، سنگ تمام گذاشته اند. بخوانیم : یک منزل سه خوابه، هزاران دلار پول نقد و یک عمر رامن (یک نوع غذای پرطرفدار) رایگان از جمله هدایایی است که دولت و برندهای محلی متعهد شده اند که به این جوان ۲۴ ساله به خاطر قهرمانی‌های تاریخی‌اش به او پاداش بدهند.او ،بعد از کسب دومین طلا در المپیک گفت: قبل از شروع رقابت‌ها فقط امیدوار بودم که عملکرد خوبی داشته باشم. واقعاً انتظار مدال را نداشتم.یک قرن از اولین حضور فیلیپین در المپیک ۱۹۲۴ می‌گذرد. ​​هیدلین دیاز وزنه بردار این کشور سه سال پیش اولین مدال طلای المپیک این کشور را در توکیو به دست آورد. یولو ،دو طلا در این رقابت‌ها کسب کرد تا پرافتخارترین ورزشکار تاریخ کشورش شود. افراد مشهوری از جمله فردیناند مارکوس جونیور ،رئیس جمهور و لیزا آرانتا مارکوس بانوی اول این کشور به یولو تبریک گفتند.

دولت فیلیپین ۱۰ میلیون پزوی فیلیپینی (حدود ۱۷۳ هزار دلار) به این ژیمناستیک اهدا می‌کند؛ پاداشی که به هر دارنده مدال طلا وعده داده شده است .یک شرکت املاک به او قول داده یک واحد سه خوابه کاملاً مبله در مک کینلی هیل در کلان‌شهر مانیل به او اهدا کند.مجلس نمایندگان متعهد شده به آقای یولو ۶ میلیون پزو بدهد و به زودی قرار است او قهرمان ورزشی و گنجینه ملی نامیده شود.حتی کلینیک‌ها و دانشگاه‌های پزشکی فرش قرمز را برای قهرمان ملی‌شان پهن کرده‌اند و قرار است به صورت مادام العمر به او خدمات پزشکی رایگان ارائه دهند. رستوران‌های زنجیره‌ای نیز مرغ کبابی، رامن (یک نوع غذا پرطرفدار) و چند غذای دیگر را قرار است به او به صورت رایگان اهدا کنند. مانیل آماده استقبال از قهرمان خودش است.

جوائز صربستان برای ستاره تنیس

دولت صربستان دو پاداش برای ستاره تنیس خود بعد از کسب مدال طلای المپیک پاریس درنظر گرفت. ؛ «حقوق بازنشستگی برای جوکوویچ به خاطر قهرمانی در المپیک»، نشریه میرر از پاداش کشور صربستان به ستاره تنیس جهان است.جوکوویچ ۳۷ ساله با قهرمانی در المپیک پاریس به مسن ترین تنیسور تاریخ تبدیل شد که موفق به کسب مدال طلا شده است.نواک جوکوویچ روز گذشته در یک بازی نفس گیر مقابل کارلوس آلکاراس اسپانیایی به پیروزی رسید تا تنها افتخاری که در دنیای تنیس جهان نداشت را کسب کند و مدال طلای آلمپیک را به ویترین افتخاراتش اضافه کند.نشریه انگلیسی می‌نویسد که دولت صربستان به جوکوویچ به خاطر مدال طلای المپیک پاداش ۲۱۸ هزار دلاری می‌دهد.بر اساس گزارش رسانه انگلیسی، همچنین این کشور برای قهرمانان المپیک حقوق مادام العمر درنظر گرفته که برای جوکوویچ از ۳ سال دیگر یعنی ۴۰ سالگی این حقوق پرداخت خواهد شد.

نگرانی ورزشکار آمریکا از عدم توانایی برای پرداخت اجاره‌بها

قبل از مسابقات پرتاب دیسک در المپیک پاریس، ورونیکا فرالی، دانشجوی فارغ التحصیل ورزشکار، در X نوشت که نمی تواند کرایه خانه خود را بپردازد.ورونیکا فرالی پرتابگر دیسک کاروان ورزشی المپیک آمریکا اعلام کرد ،که توانایی پرداخت اجاره‌بها را ندارد. وی با انتشار پیامی در توییتر وضعیت مالی خود را توضیح داد و اینکه چگونه برای تامین اجاره بهائ تلاش می کند. فرالی نوشت: من، در بازی‌های المپیک شرکت می‌کنم. اما حتی نمی‌توانم کرایه‌ خانه ام را پرداخت کنم. دانشگاه فقط حدود ۷۵ درصد اجاره‌ام را پرداخت کرده. در حالی که آن‌ها به بازیکنان فوتبال (که چیزی برنده نشده‌اند) به اندازه کافی برای خرید ماشین‌ها و خانه‌های جدید پول می‌دهند.بعد از انتشار این پست، الکسیس اوهانیان همسر سرنا ویلیامز ستاره سابق تنیس زنان جهان، به همراه یک بنیاد دیگر برای پرداخت اجاره‌بها به این ورزشکار المپیکی آمریکا کمک کردند. دانشگاه وندربیلت جایی که فرالی به عنوان دانشجو ثبت نام کرده است به پست این ورزشکار در رسانه‌های اجتماعی پاسخ داد. در بیانیه این دانشگاه آمده است: وندربیلت متعهد است از دانشجویان ورزشکار در حالی که تمام پتانسیل خود را دنبال می‌کنند، حمایت کند. ما، به ورزشکار دانشجوی خود ورونیکا فریلی حداکثر کمک مالی را مطابق با مقررات NCAA ارائه کردیم. فرالی نیز در پست توئیتری نوشت: «از پیام‌های حمایتی متشکرم، اما می‌خواهم توضیح دهم که ناراحتی من مربوط به خود دانشگاه نیست، بلکه عمدتاً قوانینی که من را از دریافت مبلغی که به عنوان یک ورزشکار دانشگاهی ارزش دارم، مانند NIL که محبوبیت را به عملکرد ترجیح می‌دهد، باز می‌دارد.

بیماری ورزشکار به خاطر شنا در رودخانه سن و انصراف بلژیک از مسابقات

به دلیل بیماری یک ورزشکار بلژیکی بعد از شنا در رودخانه سن این کشور از مسابقات سه‌گانه انصراف داد. بلژیک از مسابقات سه‌گانه مختلط کناره‌گیری کرد و گفت که یکی از ورزشکاران المپیکی آنها پس از شنا در رودخانه سن به بیماری E. coli مبتلا شده است. سلامت ورزشکارانی که در مسابقات سه‌گانه در این بازی‌ها شرکت می‌کنند، پس از نگرانی‌ها در مورد کیفیت آب رودخانه سن، موضوع داغی بوده است. برگزارکنندگان المپیک جلسات تمرینی شنا را لغو کردند زیرا سطح کیفیت آب به دنبال باران شدید به زیر استانداردهای لازم رسیده بود این در حالیست که اعلام شد مسابقات سه‌گانه مختلط امروز برگزار می‌شود. کمیته برگزاری بازی‌های المپیک پاریس در بیانیه‌ای گفت: آخرین نتایج آزمایشات تایید می کند که سطح کیفیت آب سن در محل برگزاری مسابقات سه گانه در ساعات اخیر بهبود یافته است. تجزیه و تحلیل رودخانه سن، نشان می دهد که کیفیت آب در سطح قابل قبول سه گانه جهانی خواهد بود.

برنامه دیدارهای والیبال زنان در مرحله یک چهارم نهایی:

چین – ترکیه

برزیل – دومینیکن

آمریکا – لهستان

ایتالیا – صربستان

گروه‌بندی تیم‌های والیبال بانوان در المپیک پاریس به شرح زیر است:

گروه A: فرانسه، آمریکا، چین و صربستان

گروه B: لهستان، ژاپن، برزیل و کنیا

گروه C: ایتالیا، ترکیه، هلند و دومینیکن

برنامه مرحله یک چهارم نهایی هندبال المپیک:

اسپانیا- مصر

آلمان – فرانسه

دانمارک – سوئد

نروژ – اسلوونی

گروه‌بندی هندبال مردان المپیک:

گروه A: آلمان، اسپانیا، کرواسی، اسلوونی، سوئد و ژاپن

گروه B: دانمارک، نروژ، مصر، مجارستان، آرژانتین و فرانسه

لهستان اولین تیم راه یافته به نیمه نهایی والیبال المپیک

لهستان با برتری برابر اسلوونی به عنوان نخستین تیم راهی نیمه نهایی المپیک شد. به گزارش ایسنا، در اولین دیدار مرحله یک چهارم نهایی والیبال مردان در المپیک پاریس، لهستان و اسلوونی به مصاف هم رفتند که شاگردان گربیچ در ست نخست نمایش خوبی داشتند و ۲۵ – ۲۰ برنده شدند.اسلوونی که تیم بدون شکست رقابت‌ها بود توانست در ست دوم بازی را برابر کند و در شرایطی که در امتیازهای پایانی عقب افتاده بود، ۲۶ بر ۲۴ برنده شد. لهستانی‌ها در ست سوم بهتر از قبل عمل کردند و با ۶ امتیاز اختلاف توانستند ۲۶ بر ۱۹ پیروز شوند. در نهایت لهستان در ست چهارم توانست ۲۵ بر ۲۰ پیروز شود و راهی نیمه نهایی شود.

ایتالیا ۳- ژاپن ۲: بازگشت در پاریس!

در چارچوب مسابقات والیبال المپیک پاریس در بخش مردان، در یکی از تاریخی‌ترین بازی‌های چند دهه اخیر والیبال، تیم ملی والیبال ایتالیا در حالی که دو بر صفر از ژاپن عقب بود و به نظر می‌رسید وداعی تلخ با مسابقات داشته باشد، با هوشمندی سیمونه جیانلی، پاسور خود، به بازی برگشت و در عین ناباوری با نتیجه سه بر دو به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد.

برنامه و نتایج بازیهای والیبال مردان  یک‌چهارم نهایی

لهستان ۳- ۱ اسلوونی

ایتالیا  3 ژاپن ۲

فرانسه – آلمان

برزیل – آمریکا

در دوره قبل المپیک، فرانسه توانست عنوان نخست این رقابت‌ها را به دست بیاورد.

۲ ایرانی با دو پرچم : ناهید از ایران؛ کیمیا از بلغارستان

پس از انجام قرعه‌کشی  مشخص شد که پنجشنبه ۱۸ مردادماه، در روز دوم مسابقات تکواندو بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس،  مسابقه ای دیگری میان ناهید کیانی نماینده کاروان ورزشی جمهوری اسلامی و کیمیا علیزاده تکواندوکار کشور بلغارستان رقم خواهد خورد. این جدال یادآور خاطرات تلخ و شیرین المپیک توکیو است؛ جایی که این دو دوست صمیمی، برای اولین بار در یک رقابت رسمی مقابل هم قرار گرفتند. در آن روز و آن مسابقه، صحنه‌های احساسی و دراماتیکی را به وجود آوردند.

فوتبال حرفه ای را رها کرد و قهرمان دوچرخه سواری المپیک پاریس شد

کاپیتان سابق تیم نوجوانان بلژیک، بعد از ترک فوتبال حالا در دوچرخه سواری در دنیا بی رقیب است. به گزارش ایسنا، رمکو ایونپول بلژیکی برای همیشه نام خود را در تاریخ دوچرخه سواری ثبت کرده است. قبل از او، هیچ‌کس نتوانسته بود هم در تایم تریل و هم در مسابقه جاده قهرمان شود.او کمتر از شش سال پیش دوچرخه سواری را به صورت جدی شروع کرد و قبل از آن فوتبالیست بود. در حال حاضر، رمکو ایونپول پادشاه دوچرخه سواری جهان است. هر چقدر که دوست دارید می‌توانید بگویید که المپیک برای دوچرخه سواران حرفه‌ای کمتر از بسیاری از ورزش‌های دیگر اهمیت قائل می‌شود. سال‌ها کسب دو مدال طلا در یک دوره المپیک غیر قابل تصور به نظر می‌رسید ولی این بلژیکی ثابت کرد که هیچ چیز غیر ممکن نیست.در سال ۲۰۱۷، رمکو به تور دو فرانس فکر نمی‌کرد. فکر او درگیر جام جهانی روسیه بود. او یکی از بازیکنان برجسته نسل خود و کاپیتان تیم زیر ۱۶ سال بلژیک بود. بازیکنانی چون ژرمی دوکو ستاره سیتی و لوی اوپندا در آن تیم حضور داشتند.

ایونپول محصول آکادمی اندرلخت بود. مارک ون رانسبیک، رئیس برنامه توسعه جوانان اندربخت یک بار با تعریف از او گفت: ایونپول دونده بسیار خوبی بود و استقامت باورنکردنی داشت و من همیشه او را با یک موتور سیکلت مقایسه می‌کردم.در فوتبال، شما باید بیشتر از اینکه سریع بدوید و خسته نشوید، تاکتیک بفهمید. دیدن موقعیت‌های بازی و تطبیق با طرح‌های تاکتیکی مهم است و رمکو در درک تاکتیک بازی مشکل داشت. او دوران سختی را در تیم جوانان ملخن زیر نظر کوئن بوگه سپری کرد. رفتار او در هنگام از دست دادن توپ باعث ناراحتی مربیان می‌شد و به همین دلیل او از ترکیب اصلی کنار رفت.

او ،عنوان کرد دیگر نمی‌خواهد فوتبال بازی کند. علاقه جدید او دوچرخه سواری بود. رمکو در خانواده‌ای که عاشق دوچرخه سواری هستند پرورش یافت. پدرش در اوایل دهه ۱۹۹۰ در مسابقات مختلف حضور داشت و پدربزرگش نیز یک دوچرخه سوار سطح بالا بود. خود این ورزشکار نیز در اوقات فراغت خود برای تفریح ​​دوچرخه سواری می کرد.از ۴۴ مسابقه برگزار شده در ۳۴ مسابقه اول شد. رمکو در هفت سال زندگی حرفه‌ای خود تقریباً هر افتخار ممکن را در دوچرخه سواری تجربه کرد. دو مدال طلا در مسابقات قهرمانی جهان، قهرمانی اروپا و اکنون دو مدال طلا در بازی‌های المپیک پاریس. رمکو در دو سال گذشته بهترین ورزشکار سال بلژیک شده .

برنامه بازیهای نیمه نهائی فوتبال زنان ، سه شنبه ۱۶ مرداد:

آمریکا- آلمان ساعت ۱۸ به وقت اروپا

اسپانیا-برزیل ساعت ۲۱ به وقت اروپا

ثانیه ها ؛طلای المپیک را تعیین کرد!

رقابت‌های دوی ۱۰۰ متر مردان در مرحله فینال بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد. ونوا لایلز، دونده آمریکایی توانست با زمان ۹.۷۹ ثانیه به عنوان سریع‌ترین مرد المپیک پاریس مدال طلا را کسب کند.جنجال و حواشی پیرامون مهمترین فینال رقابت‌های المپیک همچنان ادامه دارد. نوح لایلز آمریکایی در یک فینال مهیج المپیک در مسابقه دو ۱۰۰ متر با اختلاف بسیار کمی اندازه ۰.۰۰۵ ثانیه ،پیروز شد. موضوعی که برخی از طرفداران را به تردید انداخت. اما این تردیدها با نگاهی به قوانین بی‌اساس هستند.زمانی‌که لایلز ،به عنوان برنده اعلام شد، این موضوع باعث تعجب بسیاری از بینندگان و تماشاگران شد.بسیاری از هواداران المپیک (و حتی خود لایلز) در ابتدا تصور می‌کردند که تامپسون جامائیکایی زودتر از همه توانسته است که از خط پایان عبور کند و مدال طلا را به دست بیاورد. دلیل این تصور این بود که تامپسون احتمالا با پای خود اول از خط عبور کرد و حتی با سرش نیز اندکی جلوتر به نظر می‌رسید. اما، این موضوع تعیین‌کننده نبود. زیرا طبق قوانین و در مسابقات دو و میدانی، تنه ورزشکاران مهم است. یعنی: کسی که با بالاتنه (بازوها و سر محسوب نمی‌شوند) زودتر از خط عبور کند، برنده است. بنابراین اظهار نظرهای متعدد در شبکه‌های اجتماعی که برخی از آن‌ها حتی به تقلب به ضرر تامپسون اشاره داشتند، بی‌اساس هستند.

حمایت میلان از قانون مادران باردار

فشار برای حقوق مادری در ورزش حرفه ای زنان در سال های اخیر شتاب بیشتری به دست آورده است .چندین نهاد حاکم بر ورزش از جمله فیفا و برندهای حمایت کننده سیاست های جدیدی را معرفی کرده اند. در ژانویه ۲۰۲۱، قوانین جدید بارداری از سوی فیفا به اجرا درآمد که به گفته آن، برای بازتاب رشد فوتبال زنان لازم است. این مقررات بر روی ۲۱۱ فدراسیون عضو فیفا مرخصی زایمان اجباری حداقل ۱۴ هفته – حداقل هشت هفته پس از تولد – با حداقل دو سوم حقوق قراردادی بازیکن را تحمیل کرد.آث میلان ،در اقدامی پیشگامانه در فوتبال اروپا از سیاست افزایش نرخ جمعیت برای بازیکنان و کارکنان زن خود رونمایی کرد که گامی مهم به سوی برابری جنسیتی در ورزش است. آث میلان قول داده است که به طور خودکار قراردادهای بازیکنان تیم زنان خود را در صورت بارداری در فصل آخر قراردادهای موجود خود، تمدید کند.میلان خود را اولین باشگاه در بین باشگاه‌های برتر فوتبال اروپا می‌خواند که از بانوان باردار حمایت می‌کند و بند تمدید خودکار به مدت یک سال و با همان شرایط اقتصادی قرارداد اصلی در قرارداد آنها مطرح خواهد بود. همچنین پشتیبانی گسترده‌ای را در دوران بارداری و اوایل مادری فراهم مو استاندارد جدیدی را در صنعت باشگاهداری ایجاد می‌کند.  الیزابت اسپینا، رئیس فوتبال زنان در میلان گفت: «ما اکنون در آستانه شروع فصل جدیدی هستیم که در آن برای رسیدن به اهداف مهم، چه در داخل و چه خارج از زمین تلاش خواهیم کرد؛ ما هیجان‌زده هستیم که با معرفی خط مشی نوآورانه خود به آن نزدیک شویم.»آث میلان برای اولین‌بار در میان باشگاه‌های برتر فوتبال اروپا، سیاست بارداری نوآورانه‌ای را برای بازیکنان و کارکنان زن خود ارائه می‌کند و به طور رسمی حمایت‌ها را از بانوان در دوران بارداری و اوایل کودکی تضمین می‌کند که فراتر از مقررات فعلی است.

مصدومیت داور ازبکستانی در بازی نیمه نهائی

ایلگیز تانتاشف از ازبکستان، داور بازی نیمه نهایی فوتبال المپیک پاریس ۲۰۲۴ بین مراکش و اسپانیا، به دلیل مصدومیت در ورزشگاه مارسی مجبور به تعویض شد. داور پس از اعلام خطا روی خوان میراندا روی ایلیا آخوماچ از مراکش، به طور ناخواسته توسط یک مدافع اسپانیایی و یک بازیکن از مراکش  از پشتسر رنگون شد.  این داور به علت آسیب دیدگی نتوانست قضاوت را ادامه دهد  و داور سوئدی سودر برگ، ادامه بازی را قضاوت کرد.  

اسپانیا ۲ مراکش ۱

اسپانیا با جبران شکست ۱-۰ نیمه اول مقابل مراکش، در نهایت ۲-۱ به برتری رسید . فرمین لوپز با گلزنی دوباره، بار دیگر در پیروزی اسپانیا نقش بسزایی ایفا کرد؛ اما قهرمان این تیم، خوانلو سانچز، مدافع راست ۲۰ ساله سویا بود که پس از ورود به عنوان یار تعویضی به زمین، گل پیروزی‌بخش لاروخا را به ثمر رساند. مراکش در این بازی بارها با بازی احساسی سعی داشت که داور را متقاعد به سخت گیری برای بازیکنان اسپانیا می کرد. برخوردهای متعدد و بزرگنمائی های پی در پی کیفیت بازی را تحت تاثیر قرار داده بود.دیدار فینال این مسابقات، چهار روز دیگر یعنی جمعه ۱۹ مرداد ماه، در ورزشگاه پارک دو پرنس بین اسپانیا و. برنده بازی فرانسه-مصر، برگزار خواهد شد. 

شکست سنگین محسن نژاد از ژاپن در کمتر از ۲ دقیقه

نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در دومین مبادزه خود در المپیک‌ پاریس مقابل حریف عنوان دار خود از ژاپن تن به شکستی سنگین داد. به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت های روز نخست کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مهدی محسن نژاد نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم ایران در دومین مبارزه و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل کنیچیرو فومیتا دارنده ۲ مدال طلای جهان و یک نقره المپیک از ژاپن به روی تشک رفت و در پایان در کمتر از دو دقیقه با نتیجه سنگین  ۹ بر صفر تن به شکست داد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. محسن نژاد که بخاطر اخطار در خاک نشسته بود، ۴ بارانداز پیاپی خورد.محسن نژاد پیش از این در دور نخست مقابل عبدالکریم فرگات از الجزایر به برتری ۹ بر صفر رسیده بود.پیش از این امین‌میرزازاده دیگر نماینده ایران در روز نخست این رقابت ها، پس از کسب پیروزی ۳ بر یک مقابل آدام کون از آمریکا، در دومین مبارزه مقابل میخایل لوپز دارنده ۹ طلای جهان و المپیک از کوبا با نتیجه ۳ بر یک تن به شکست داد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند.در صورت راه‌یابی لوپز و فومیتا به فینال، میرزازاده و محسن‌نژاد در گروه بازنده ها برای مدال برنز مسابقه خواهند داد.

جدول مدالی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس (به‌روزرسانی دوشنبه ۱۵ مرداد ساعت ۲۱:۱۵):

به نقل از ایسنا، در دهمین روز سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک، چین با ۲۱ مدال طلا، ۱۷ نقره و ۱۴ برنز دوباره به صدر جدول برگشت.

آمریکا با ۱۹ مدال طلا، ۲۹ نقره و ۲۷ برنز به رده دوم رفت. استرالیا با ۱۳ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۸ برنز جایگاه فرانسه را گرفت و سوم شد. 

فرانسه میزبان نیز با ۱۲ طلا، ۱۵ نقره و ۱۸ برنز همچنان به رده چهارم رفت. قرار دارد. کره جنوبی نیز به ترتیب با ۱۱ طلا در رده بعدی قرار دارد.

کاروان ایران در المپیک پاریس ۴۰ نماینده در ۱۳ رشته ورزشی دارد. نمایندگان ایران تا پایان روز دهم صاحب مدالی نشده‌اند.

اولین نشان طلای المپیک پاریس ۲۰۲۴ به چین، اولین مدال نقره به کره و اولین مدال برنز به قزاقستان رسید.

سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از شش مرداد به طور رسمی آغاز شده است و تا ۲۱ مرداد ادامه دارد.

در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، آمریکا با ۳۹ طلا، چین با ۳۸ طلا و ژاپن با ۲۷ طلا اول تا سوم شدند

https://akhbar-rooz.com/?p=247330 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x