جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ژیمناست کار شوروی، پرافتخارترین زن المپیک؛اولین مدال طلا تاریخ آفریقا؛ بر گردن کیلیا نمور ۱۷ ساله الجزایری؛ در اعتراض به میزبانی فرانسه ؛برنده طلا در پارک خوابید؛ بارسلونا ۲ رئال مادرید ۱؛ چین ؛ همچنان در صدر جدول

 

نازک بین- کتی لدکی، شناگر آمریکایی، نهمین مدال طلای المپیک دوران حرفه‌ای خود را به دست آورد و به رکورد لاریسا لاتینینا، ژیمناست اهل شوروی رسید. کتی لدکی در المپیک پاریس در ماده ۸۰۰ متر آزاد با زمان ۸ دقیقه و ۱۱ ثانیه و چهار صدم ثانیه قهرمان شد و بالاتر از  آریرن تیتموس استرالیایی با زمان (۸:۱۲.۲۹)  و پیج مدن آمریکایی با زمان (۸:۱۳.۰۰) ایستاد.مایکل فلپس شناگر آمریکایی، رکورددار بیشترین مدال طلای المپیک است که ۲۳ بار قهرمان این بازی ها شده است.او، قبلاً یک مدال طلا در المپیک ۲۰۱۲ لندن، چهار طلا در بازی‌های ریودوژانیرو ۲۰۱۶ و دو طلا در المپیک ۲۰۲۱ توکیو کسب کرده بود. کنی لدکی ۲۶ ساله، ۴ مدال نقره نیز در این بازی ها دارد. در مجموع، این شناگر آمریکایی ۲۱ بار قهرمان جهان شده و تنها زنی است که به چنین موفقیتی دست یافته است.

لاریسا لاتینینا، ژیمناست اهل شوروی سابق و جهان که اکنون ۸۹ ساله است، چهار مدال طلا در المپیک ۱۹۵۶ ملبورن، سه مدال طلا در المپیک رم (۱۹۶۰) و دو مدال طلا در بازی های توکیو (۱۹۶۴) کسب کرده بود. لاریسا لاتینینا،  با ۹ طلای المپیک پرافتخارترین زن المپیکی است. او، به رویترز گفت: “کاری که ما انجام دادیم با آنچه ژیمناست های مدرن انجام می دهند قابل مقایسه نیست .در توصیف این ژیمناست بزرگ شوروی سابق و تاریخ جهان، لاریسا لاتینینا با حالت مستقیم یک رقصنده و خطوط سنتی اجرا می کرد. صفات او قوی بود. او زرق و برق دار و در یکنواختی کارهای روزمره خود ثابت قدم بود. هر وقت پا به صحنه رقابت می گذاشت، همه نگاه ها به او بود. لاتینینا ،آنقدر به این ورزش اختصاص داشت که حتی در چهار ماهگی بارداری در مسابقات جهانی ۱۹۵۸ مسکو شرکت کرد. پیروزی های او به این واقعیت مربوط می شود که در همه زمان ها به طرز وحشیانه ای رقابت می کرد. لاتینینا ،با بازنشستگی در مسابقات جهانی ۱۹۶۶ مربی تیم ملی ژیمناستیک شوروی شد. تیم او در بازی‌های المپیک ۱۹۶۸، ۱۹۷۲ و ۱۹۷۶ طلا گرفت.

هیت‌وومن، از المپیک به پرده سینما می‌رود

ظاهر متفاوت و عجیب کیم یه جی، تیرانداز اهل کره جنوبی، او را به سوژه جذابی در المپیک پاریس تبدیل کرده است. افراد زیادی انتظار نداشتند که کیم یه جی، عضو تیم ملی تیراندازی زنان کره جنوبی، به یکی از شخصیت‌های برجسته مورد توجه هنر سینما در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ پاریس تبدیل شود. او ،که با ظاهری شیک و آراسته رکورد جهانی جدیدی را به ثبت رسانده، به چنان موضوع جذابی تبدیل شده است که حتی ایلان ماسک درباره‌اش گفت: «بیایید او را در یک فیلم اکشن به کار بگیریم. نیازی به فیلم بازی کردن هم ندارد.» کیم یه‌جی، حذفی دراماتیک از المپیک را با اسلحه بادی ۲۵ متر تجربه کرد. او ،بعد از بیست و هفتمی در دور اول از تیراندازی با تفنگ بادی ۲۵ متر موفق به صعود به مرحله نهایی نشد.این ستاره اهل کره جنوبی، حالا به شخصیتی محبوب در بین دنبال‌کنندگان مسابقات المپیک ۲۰۲۴ هم تبدیل شده است. یکی از کاربران در شبکه‌ اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با انتشار یکی از تصاویر او نوشت: «تیرانداز در روز، هیت وومن در شب. تقدیم به شما نتفلیکس!»
کیم یه‌جی، پس از پایان مسابقات اش هم با انتشار پستی از همه تشکر کرد و نوشت: «فکر می‌کنم همه انتظارات بالایی داشتید و ما را تشویق کردید، اما ناامید شدید چون من نتوانستم امتیازی کسب کنم.»

درخشش آفریقایی‌ها در فوتبال المپیک

در حالی که مثل همیشه اکثر هواداران فوتبال روی کشورهای حاضر در اروپا و امریکای جنوبی به عنوان مدعیان اصلی کسب مدال در فوتبال المپیک حساب می‌کردند، دو نماینده از قاره آفریقا بودند که با بازی‌های فوق‌العاده و هجومی خود به مرحله نیمه‌نهایی رسیدند. مراکش، پس از برد جنجالی مقابل آرژانتین و صدرنشینی در گروه خود، در نمایشی یکطرفه و قاطع با درخشش بازیکنان بزرگسال خود یعنی اشرف حکیمی و صوفیان رحیمی با چهار گل از سد امریکا گذشت و به مرحله نیمه نهائی صعود کرد. مصر نیز ،پس از شکست دادن اسپانیا در دور گروهی، با برتری مقابل پاراگوئه در ضربات پنالتی حریف فرانسه در مرحله نیمه‌نهایی شد.عملکرد فوق‌العاده این دو کشور آفریقایی و عربی، نشان‌دهنده پیشرفت روزافزون فوتبال در قاره آفریقاست. سال ۲۰۲۲، مراکش تبدیل به اولین کشور آفریقایی و عربی شد که حضور در نیمه‌نهایی جام جهانی را تجربه کرد و حالا عملکرد فوق‌العاده این کشور در کنار مصر برای رقابت‌های المپیک نوید روزهای خوش در فوتبال جنوب آفریقا را می‌دهد‌.ا برای اولین بار است که کشورهای حاضر در جنوب آفریقا، شانس کسب مدال در المپیک را دارند. پیش از این نیجریه در المپیک ۱۹۹۶ و کامرون در المپیک ۲۰۰۰، مدال طلای مسابقات را کسب کرده بودند .اما این برای اولین بار است که کشورهای جهان عرب، شانس کسب مدال فوتبال در المپیک را دارند.
در مرحله نیمه‌نهایی که روز امروز دوشنبه برگزار می‌شود، ابتدا مراکش از ساعت ۱۹:۳۰ به مصاف اسپانیا خواهد رفت و در نهایت مصر و فرانسه از ساعت ۲۲:۳۰ مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

بارسلونا باز هم پیروز ال‌کلاسیکو شد

بارسلونا برای چهارمین بار پیاپی در ال‌کلاسیکوی دوستانه توانست برابر رئال مادرید به پیروزی دست پیدا کند. بازی‌های دوستانه تیم‌های بزرگ در تابستان ادامه دارد. رئال مادرید و بارسلونا که در آمریکا اردو زده‌اند در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند. این بازی به خاطر بارش شدید باران و رعد و برق با یک ساعت تاخیر برگزار شد.آبی‌اناری‌ها در این بازی موفق شدند با درخشش ستاره جوان خود به پیروزی دست پیدا کنند. این دیدار جذاب در نهایت با پیروزی دو بر یک بارسلونا به پایان رسید. ویکتور دلگادو هر دو گل تیم هانسی فلیک را در این بازی به ثمر رساند. برای رئال مادرید هم نیکولاس پاز گلزنی کرد.بارسلونا در چهار دیدار اخیرش برابر رئال مادرید در ال‌کلاسیکوهای دوستانه به پیروزی رسیده است اما نکته جالب اینکه در سه بازی رسمی ال‌کلاسیکوی اخیر این رئال مادرید بوده که به پیروزی رسیده است.در یکی دیگر از دیدارهای حساس دوستانه لیورپول با سه گل منچستریونایتد را در هم کوبید. کاروالیو، جونز و سیمیکاس برای لیورپول در این بازی گلزنی کردند.

دوباره با هم ازدواج کنید

قبل از المپیک ۲۰۲۴ پاریس، خبر غیرمنتظره‌ای آمد: کاترینا سینیاکوا و توماش ماچاک نمایندگان جمهوری چک در تنیس دوبل، جدایی  زندگی خود را از همدیگر اعلام کردند. با این حال، آنان به عنوان یک زوج تنیس در بازی‌های پاریس وارد رقابت شدند و در کمال تعجب ،مدال طلا را به دست آوردند. هواداران جمهوری چک، در رولان گاروس از ارتباط خوب این زوج با وجود جدایی در زندگی شخصی حیرت‌زده شدند.سینیاکوا ،قبل از شروع المپیک گفت: «بله، درست است که ما جدا شدیم. اما ،این موضوع خصوصی است. در المپیک بازی خواهیم کرد، چون حرفه‌ای هستیم.»
آشنایی در سال ۲۰۲۰ و شروع زندگی مشترک این دو در سال ۲۰۲۱ بود. ولی قبل از بازی‌های المپیک جدا شدند. حالا ولی گمانه‌زنی‌ها در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه سینیاکوا و ماچاک پس از کسب مدال دوباره به هم برمی‌گردند، آغاز شده است. آنها در طول بازی‌های المپیک در حالی که با یکدیگر در زمین بازی می‌کردند، جو آرامی را حفظ کردند که مورد توجه تماشاگران نیز قرار گرفت.یکی از طرفداران این دو، دراینستاگرام زیر عکسی از این زوج نوشته بود: «حالا که طلا را برده‌اند، چرا دوباره به هم نرسند؟»هواداران همچنین در مورد واکنش‌های بی‌اختیار و خوشحالی عمیق این دو بعد از طلا نیز تحت‌تأثیر قرار گرفتند. یکی از طرفداران در فیسبوک نوشت: «آن خوشحالی را دیدید؟ قطعاً از هم جدا نشده‌اند. آنها فقط رسانه‌ها را فریب دادند.»فضای خوب بین این زوج در تمرینات قبل از بازی فینال نیز مورد توجه هواداران جمهوری چک قرار گرفته بود: «این دو با هم خیلی خوب رفتار می‌کنند. حدس می‌زنم آنها با شرایط خوبی از هم جدا شده‌اند.»
نتایج بسکتبال

در آخرین دیدارهای مرحله گروهی، آمریکا ۱۰۴ بر ۸۳ پورتوریکو را شکست داد و صربستان ۹۶ بر ۸۵ از سد سودان جنوبی گذشت.رده‌بندی مرحله گروهی مسابقات بسکتبال به شرح زیر است:

گروه A
۱- کانادا: ۳ پیروزی و ۶ امتیاز
۲- استرالیا: یک پیروزی، ۲ شکست و ۴ امتیاز
۳- یونان: یک پیروزی، ۲ شکست و ۴ امتیاز
۴- اسپانیا: یک پیروزی، ۲ شکست و ۴ امتیاز

گروه B
۱- آلمان: ۳ پیروزی و ۶ امتیاز
۲- فرانسه: ۲ پیروزی، یک شکست و ۵ امتیاز
۳- برزیل: یک پیروزی، ۲ شکست و ۴ امتیاز
۴- ژاپن: ۳ شکست و ۳ امتیاز

گروه C
۱- آمریکا: ۳ پیروزی و ۶ امتیاز
۲- صربستان: ۲ پیروزی، یک شکست و ۵ امتیاز
۳- سودان جنوبی: یک پیروزی، ۲ شکست و ۴ امتیاز
۴- پورتوریکو: ۳ شکست و ۳ امتیاز

برنامه دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی (سه‌شنبه ۱۶ مرداد) به شرح زیر است:

صربستان – استرالیا
برزیل – آمریکا
آلمان – یونان
فرانسه – کانادا

شناگر نوجوانی که ۳ طلای المپیک برای کانادا گرفت

شناگر نوجوان تیم کانادا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس توانست سه مدال طلا و یک نقره بگیرد. به گزارش ایسنا، سامر مکینتاش دختر شناگر ۱۷ ساله کانادا در المپیک ۲۰۲۴ پاریس توانسته شگفتی‌ساز شود و سه مدال طلا و یک نقره گرفته است.او، در ماده ۲۰۰ متر پروانه، ماده ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر ترکیبی انفرادی مدال طلا گرفت و در ماده ۴۰۰ متر آزاد به مدال نقره رسید.این شناگر در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز حضور داشت، اما مدال نگرفت. با این حال با ۱۴ سال سن، جوان‌ترین عضو تیم المپیک کانادا بود.مادر ،این ورزشکار کانادایی هم در المپیک ۱۹۸۴ لس‌آنجلس در شنا شرکت کرده بود. این شناگر نوجوان از هفت سالگی شنا را آغاز کرده و عنوان می‌کند شش روز در هفته و روزی دوبار تمرین می‌کند.

اعتراض فلسطین به اسرائیل

کمیته المپیک فلسطین با ارائه شواهدی از حضور یک نظامی ارتش اسرائیل در مسابقات المپیک پاریس پرده برداشت و این اقدام را ناقض اصول ورزشی و المپیک دانست. به گزارش ایسنا، صفحه رسمی کمیته المپیک فلسطین در فیسبوک ویدئویی تحت عنوان «تداوم تخلفات اسرائیل که با ارزش‌ها و منشورهای ورزشی المپیک و پیام انسان دوستانه و اخلاقی آنها در تضاد است» منتشر و فاش کرد، که یک نظامی اسرائیلی در میان ورزشکاران این رژیم در المپیک پاریس حضور دارد.طبق گزارش روزنامه العربی الجدید، در همین راستا، «جبریل الرجوب» رئیس کمیته المپیک فلسطین در اظهاراتی در این ویدئو اعلام کرد: فعالیت‌های ورزشی در فدراسیون اسرائیل در شهرک‌هایی انجام ، که وجود آنها غیرقانونی تلقی می‌شود.وی افزود: یک جودوکار اسرائیلی به نام «پیتر بالچیک» اینجا حضور دارد که راکت‌هایی را امضا کرده و به عنوان هدیه به سمت بچه‌های غزه پرتاب کرده است، حال سوال این است که آیا او شایسته حضور در میان افراد خیرخواه در پاریس است؟تهالرجوب، ادامه داد: او در این تصویر در میان گروهی از بازیکنان و سربازان اسرائیلی به همراه رئیس کمیته المپیک رژیم اسرائیل از واحدهای ارتش اسرائیل که در حال ارتکاب جنایت در غزه هستند بازدید کرده است، برخی از بازیکنان سرباز ارتش رژیم هستند .این فعالیت‌ها و شرکت در آن با پیام بازی‌های المپیک مغایرت دارد .

کره‌جنوبی؛ هر ۵ طلای تیروکمان المپیک را کسب کرد

کره‌ جنوبی توانست پنج مدال طلا را که در رشته تیروکمان المپیک ۲۰۲۴ توزیع می‌شدند، کسب کند. رقابت‌های تیروکمان بازی‌های المپیک پاریس به پایان رسید و کره جنوبی پنجمین مدال طلای این رشته را نیز دریافت کرد.رقابت‌های تیروکمان در تیمی مردان، تیمی زنان، میکس، انفرادی زنان و انفرادی مردان برگزار شد. طلای هر پنج بخش به کره جنوبی رسید. این کشور همچنین یک مدال نقره انفرادی زنان و یک برنز انفرادی مردان را نیز کسب کرد. 

کیلیا نمور ۱۷ ساله قهرمان المپیک شد، اولین مدال طلای ژیمناستیک تاریخ آفریقا

کیلیا نمور، ژیمناست زن الجزایری، در ماده پارالل ناهمسطح به مدال ‏طلا رسید تا اولین طلای ژیمناستیک تاریخ آفریقا در المپیک به نام او ‏ثبت شود. ‏ کیلیا نمور ،اولین مدال طلای ژیمناستیک کشورش الجزایر و ‏اولین مدال طلای ژیمناستیک تاریخ قاره آفریقا را به نام خود ثبت ‏کرد. این ستاره الجزایری با درخشش خارق‌العاده همه تماشاچی‌های ‏حاضر در سالن را شیفته خود کرده بود. او ،بدون شک می‌تواند یکی از ‏محبوب‌ترین ستاره‌های ژیمناستیک این دوره از المپیک لقب بگیرد. ‏کیلیا نمور که متولد فرانسه است برای کشور آبا و اجدادی‌اش الجزایر ‏در المپیک حضور داشت. نمور، در ماده پارالل ناهمسطح امتیاز ‏استثنایی ۱۵۷۰۰ را ثبت کرد تا با اقتدار به مدال طلا برسد. ‏این در حالی بود که او رقیبی قدر به نام کیو کیو‌آن از چین داشت که ‏در نهایت به امتیاز ۱۵۶۰۰ بسنده کرد و مدالی بهتر از نقره به دست ‏نیاورد. سولی لی از کره جنوبی که دو بار مدال طلای آل‌راوند ‏ژیمناستیک المپیک را به دست آورده با ثبت امتیاز ۱۴۸۰۰ در این ماده ‏به مدال برنز رسید. کیلیا نمور ورزشکاری ۱۷ ساله است که تا پیش از شرکت در المپیک ‏پاریس در الجزایر کمتر کسی او را می‌شناخت، چرا که کیلیا در فرانسه ‏متولد شده و تمام سال‌های نوجوانی و جوانی‌اش را در این کشور ‏سپری کرده است. او بعد از به دست آوردن این مدال طلای تاریخی ‏قادر به کنترل احساساتش نبود و گریه‌های شدید او باعث شد فضای سالن ‏برسی آرنا به شدت احساساتی شود. ‏

قهرمان المپیک در اعتراض به میزبانی فرانسه در پارک خوابید

توماس چکان، شناگر ایتالیایی و برنده مدال طلای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، پس از اعتراض به شرایط دهکده المپیک در پاریس، در پارکی در حال چرت زدن دیده شد. چکان ، این هفته در مسابقه ۱۰۰ متر کرال پشت مردان طلا گرفت. وی قبل از این اقدام به خوابیدن در پارک، گفته بود :ک «خوابیدن در شب و بعدازظهر در محل اقامت ورزشکاران بسیار سخت است» این شرایط امسال نتوانسته رضایت ورزشکاران را جلب کند.او، گفت: «در دهکده المپیک تهویه مطبوع وجود ندارد، هوا گرم است و غذا بد. بسیاری از ورزشکاران به همین دلیل جابجا می‌شوند. این نه بهانه است و نه عذر، بلکه واقعیتی است که شاید همه از آن آگاه نباشند.»توماس چکون افزود: «معمولاً وقتی در خانه هستم، همیشه بعدازظهرها می‌خوابم. اینجا واقعاً با گرما و سر و صدا مشکل دارم.»اکنون تصویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، نشان می‌دهد که چکان برای استراحت به اقدامی عجیب متوسل شده است. حسین علی‌رضا، قایقران عربستان سعودی، چکان را در حال چرت زدن روی حوله‌ای در پارک مشاهده کرد و تصویری از این صحنه عجیب را در اینستاگرام منتشر کرد. هنوز مشخص نیست که این تصویر قبل یا بعد از حذف چکان و تیم ایتالیا از مسابقات مقدماتی ۴×۱۰۰ متر مردان گرفته شده است.این شناگر ۲۳ ساله به همراه کوکو گاوف، آریان تیتماس و اسیا تواتی به شرایط اقامتی که توسط سازمان‌دهندگان المپیک پاریس فراهم شده، اعتراض کرده‌اند. پس از دفاع از مدال طلای المپیک خود در مسابقه ۴۰۰ متر آزاد، تیتماس، شناگر استرالیایی، احساس کرد که اگر در محل اقامت بهتری اسکان داشت، می‌توانست رکورد جهانی را بشکند.او ،در مصاحبه‌ای پس از مسابقه گفت: «احتمالاً روز من نبود، اما زندگی در دهکده المپیک کار را سخت می‌کند. این وضعیت قطعاً برای ثبت عملکرد عالی ساخته نشده است.»

پینگ‌پنگ چین باز هم در المپیک طلا گرفت

طلای انفرادی تنیس روی میز بازی‌های المپیک پاریس به بازیکن چین رسید. فینال انفرادی تنیس روی میز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس بین نمایندگان چین و سوئد برگزار شد و در پایان بازیکن چین توانست طلا بگیرد.فان‌ژندونگ از چین نفر چهارم رنکینگ جهان با موریگارد از سوئد نفر ۲۶ رنکینگ جهان رقابت کرد و فان ژندونگ با نتیجه چهار بر یک پیروز شد.تنیس روی میز از ۱۹۸۸ وارد بازی‌های المپیک شده است. در المپیک ۱۹۸۸ و ۲۰۰۴ کره‌ جنوبی طلای انفرادی را گرفت. سوئد در المپیک ۱۹۹۲ به قهرمانی رسید. در شش دوره نیز چین قهرمان المپیک بوده است. چین از المپیک ۲۰۰۸ پکن تا ۲۰۲۰ توکیو به طور پیوسته طلای انفرادی را گرفته است.فلیکس لبران بازیکن ۱۷ ساله فرانسه هم توانست به مدال برنز برسد.

هندبال زنان

برزیل، آنگولا، هلند، مجارستان و اسپانیا در دو گروه ۶ تیمی به رقابت با هم پرداختند.دیدارهای دور پایانی مرحله گروهی هندبال بانوان در بازی‌های المپیک برگزار شد و تیم های دانمارک، هلند، فرانسه، آلمان، مجارستان، سوئد، نروژ و برزیل به مرحله یک چهارم نهایی راه یافتند.

نتایج دور پنجم مسابقات مقدماتی هندبال بانوان بدین شرح است:

مجارستان ۲۶- ۳۰ هلند

اسپانیا ۲۴ – ۳۲ فرانسه

برزیل ۳۰ -۱۹ آنگولا

اسلوونی ۲۳ – ۲۷ سوئد

نروژ ۳۰ – ۱۸ آلمان

دانمارک ۲۸ – ۲۰ کره جنوبی

برنامه دیدارهای هندبال زنان در مرحله یک چهارم نهایی بازی های المپیک در ۱۶ مرداد ماه:

دانمارک – هلند

فرانسه – آلمان

مجارستان – سوئد

نروژ – برزیل

گروه‌بندی تیم‌های هندبال بانوان در المپیک پاریس:

گروه A: سوئد، نروژ، دانمارک، اسلوونی، کره‌جنوبی و آلمان

گروه B: فرانسه، برزیل، آنگولا، هلند، مجارستان و اسپانیا

برنامه دیدارهای فوتبال زنان المپیک در ۱۶ مرداد ماه:

آمریکا – آلمان

برزیل – اسپانیا

بارسلونا باز هم پیروز ال‌کلاسیکو شد

بارسلونا برای چهارمین بار پیاپی در ال‌کلاسیکوی دوستانه توانست برابر رئال مادرید به پیروزی دست پیدا کند. بازی‌های دوستانه تیم‌های بزرگ در تابستان ادامه دارد. رئال مادرید و بارسلونا که در آمریکا اردو زده‌اند در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند. این بازی به خاطر بارش شدید باران و رعد و برق با یک ساعت تاخیر برگزار شد.آبی‌اناری‌ها در این بازی موفق شدند با درخشش ستاره جوان خود به پیروزی دست پیدا کنند. این دیدار جذاب در نهایت با پیروزی دو بر یک بارسلونا به پایان رسید. ویکتور دلگادو هر دو گل تیم هانسی فلیک را در این بازی به ثمر رساند. برای رئال مادرید هم نیکولاس پاز گلزنی کرد.بارسلونا در چهار دیدار اخیرش برابر رئال مادرید در ال‌کلاسیکوهای دوستانه به پیروزی رسیده است اما نکته جالب اینکه در سه بازی رسمی ال‌کلاسیکوی اخیر این رئال مادرید بوده که به پیروزی رسیده است.در یکی دیگر از دیدارهای حساس دوستانه لیورپول با سه گل منچستریونایتد را در هم کوبید. کاروالیو، جونز و سیمیکاس برای لیورپول در این بازی گلزنی کردند.

اولین مدال تاریخ تیم پناهندگان در المپیک

سیندی نگامبا، بوکسور کامرونی ساکن انگلیس، به نیمه نهایی وزن ۷۵ کیلوگرم رسید و کسب حداقل مدال برنز رقابت‌های المپیک را مسجل کرد. تیم المپیک پناهندگان، که برای اولین بار در بازی‌های ریو در سال ۲۰۱۶ شرکت کرده بود، اولین مدال خود را به لطف سیندی جانکو نگامبا به دست آورد.این بوکسور ۲۵ ساله کامرونی که در بریتانیا زندگی می‌کند، داوینا میشل را شکست داد و به نیمه نهایی رسید که حداقل کسب مدال برنز در دسته ۷۵ کیلوگرم را قطعی کند.نگامبا پرچمدار تیم المپیک پناهندگان ۳۷ نفره در مراسم افتتاحیه بود. اگر او روز پنجشنبه آتینا بایلون پانامایی را شکست دهد، می‌تواند حداقل یک پله دیگر روی سکو صعود کند.او در صورت برد در مسابقه بعدی به فینال صعود می‌کند که به او اجازه می‌دهد حتی برای کسب مدال طلا تلاش کند. این بوکسور در کامرون به دنیا آمد اما در ۱۰ سالگی به بریتانیا نقل مکان کرد. او در حال حاضر در بولتون، شهری در ۲۰ کیلومتری منچستر زندگی می‌کند.بهترین نتیجه‌ای که تیم پناهجویان تاکنون کسب کرده‌اند، دو مقام پنجمی در بازی‌های توکیو در رشته‌های کاراته و تکواندو بوده است.

مهدی الفتی هفتم شد، اما حکم طلا داشت!!!

مهدی الفتی تنها نماینده ژیمناستیک ایران در نهمین روز از بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در فینال وسیله پرش خرک مسابقه داد.  او با امتیازهای ۱۴.۱۶۶ و ۱۴.۳۶۶ و مجموع ۱۴.۲۶۶ در رده هفتم بین هشت فینالیست قرار گرفت.در این وسیله دو ورزشکار از کشورهای اوکراین و بریتانیا و ژیمناست کار‌هایی از ایران، فیلیپین، کرواسی و ارمنستان حضور داشتند که ادریل کارلوس یولو از فیلیپین با کسب ۱۵.۱۱۶ امتیاز به مدال طلا رسید، آرتور داوتیان با ۱۴.۹۶۶ از ارمنستان و هری هپورت از بریتانیا با ۱۴.۹۴۹ امتیاز به ترتیب به مدال‌های نقره و برنز دست یافتند. مربی الفتی بعد از پایان این رقابت، اعلام کرده که عنوان هفتمی حکم مدال طلا را دارد!!!

جدول مدالی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس (به‌روزرسانی یکشنبه ۱۴ مرداد ساعت ۲۲:۰۰):

به گزارش ایسنا، نهمین روز سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک آغاز شد. چین با کسب ۱۹ مدال طلا، ۱۵ نقره و ۱۱ برنز همچنان صدر جدول مدالی را به خود اختصاص داده است.آمریکا با ۱۸ طلا، ۲۶ نقره و ۲۵ برنز به رده دوم صعود کرد و فرانسه میزبان با ۱۲ طلا، ۱۴ نقره و ۱۸ برنز به جایگاه سومی رفت.استرالیا و بریتانیا نیز به ترتیب با ۱۲ طلا و ۱۰ طلا در رده های بعدی هستند.

کاروان ایران در المپیک پاریس ۴۰ نماینده در ۱۳ رشته ورزشی دارد. نمایندگان ایران تا پایان روز هشتم صاحب مدالی نشده‌اند.

اولین نشان طلای المپیک پاریس ۲۰۲۴ به چین، اولین مدال نقره به کره و اولین مدال برنز به قزاقستان رسید.

سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از شش مرداد به طور رسمی آغاز شده است و تا ۲۱ مرداد ادامه دارد.

در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، آمریکا با ۳۹ طلا، چین با ۳۸ طلا و ژاپن با ۲۷ طلا اول تا سوم شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=247271 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x