پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

در سه حادثه ناشی از کار، سه کارگر کشته و ۲۱ کارگر مصدوم شدند

رسانه‌های داخلی ایران از مصدومیت یا مرگ دستکم ۲۴ کارگر در سه حادثه ناشی از کار جداگانه خبر دادند. سه تن از کارگران جانشان را از دست دادند و ۲۱ کارگر دیگر که اغلب کارگر فصلی کشاورزی بودند، مصدوم شدند.

یک تن از کارگران نگهبان گاراژ در ابتدای جاده خاوران تهران بود که به دلیل آتش‌سوزی اتاقک نگهبانی دچار حادثه شد و جانش را از دست داد. دو تن دیگر هم جوشکار در کرمانشاه بودند و هنگام جوشکاری مخزن یک تانکر حامل سوخت دچار حادثه منجر به مرگ شدند.

خبرگزاری کار وابسته به خانه کارگر علت این حادثه را «تجمیع گاز و بخارات حاصل از مواد سوختی (نفت سیاه) در تانکر و در نهایت انفجار بر اثر گرما ناشی از فرزکاری و جوشکاری» گزارش کرد و نوشت راننده تانکر نیز مصدوم شد. این خبر میزان مصدومیت راننده کامیون را گزارش نکرد.

در یک حادثه دیگر ۱۹ کارگر فصلی کشاورزی در محور جاده سرچم میان‌دوآب در استان آذربایجان غربی هنگام رفتن به مزرعه تصادف کردند. راننده وانت نیسان نیز در این حادثه مصدوم شد.

بنا بر گزارش خبرگزاری‌های دولتی دو تن از مصدومان در محل درمان و ۱۸ تن دیگر به مراکز درمانی منتقل شدند.

در ایران بنا بر گزارش سازمان پزشکی قانونی طی سال ۱۴۰۲ دستکم دو هزار و ۱۱۵ کارگر در حوادث ناشی از کار کشته شدند. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اما کمتر از ۸۰۰ مرگ ناشی از کار را ثبت کرد که نشان می‌دهد بیشتر حوادث مرگبار در کارگاه‌های خارج از شمول قانون کار رخ داده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=247243 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x