پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

انتقاد به «پاکسازی اجتماعی» در جریان بازیهای المپیک پاریس؛ نقض فاحش حقوق پرندگان و اسب ها در المپیک پاریس؛ ایران بزرگ بدون مدال؛ کارائیب کوچک یک طلا؛ حذف تلخ فوتبال فرانسه؛ چین؛ در صدرجدول مدالها

نازک بین-از آغاز بازی‌های المپیک، شارلوت دوژاردین موفق‌ترین سوارکار زن بریتانیایی، پس از انتشار تصاویری که نشان می‌دهد، او، در یک جلسه مربیگری با شلاق به اسبی ضربه می‌زند، از بازی‌ها کناره‌گیری کرد. وی از سوی فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های سوارکاری هم محروم شد. این تصاویر سبب شد تا موجی از خشم طرفداران ورزش پاک، هواداران محیط زیست و گروهها و سازمانهای مدافع حقوق حیوانات برانگیخته شود. هرچند با وجود عذرخواهی شارلوت، وکیل او مدعی شد که این روشی استاندارد در آموزش است.مسئولان فدراسیون بین‌المللی سوارکاری، کارت زردی را به کارلوس پارو سوارکار برزیلی دادند، زیرا او حرکتی ممنوعه روی گردن اسب انجام داده بود که می‌توانست تنفس حیوان را به خطر بیندازد.این موضوع سبب شد تا طوماری برای حذف رشته‌های سوارکاری از بازی‌های المپیک امضا شود و نزدیک به ۳۰ هزار نفر این طومار را در Charge.org امضا کرده‌اند. به نظر می‌رسد با ادامه این روند این ورزش شاید دیگر بخشی از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ لس آنجلس نباشد.سازمان حفاظت از حیوانات آمریکا اعلام کرد ، اگر در سوارکاری در رشته‌های چوگان، درساژ و پرش‌های نمایشی شرکت می‌کند، اولویت اش باید رفاه اسب باشد. اگر این موضوع در اولویت نباشد این ورزش در خطر است.

فوای گراس در بازیهای المپیک پاریس ۲۰۲۴

هر ساله میلیون ها اردک و غاز در فرانسه از صنعت فوا گراس رنج می برند. به این حیوانات به اجبار مقادیر زیادی غذای پرکالری برای ایجاد بیماری کبد چرب داده می شود. فرآیند تغذیه اجباری تا ۶۳ بار در طول زندگی یک حیوان اتفاق می افتد. شواهد نشان می‌دهد پرندگانی با مشکلات تنفسی، عفونت چشم، بال‌ها و منقارهای شکسته، برخی از آنها غرق در خون یا مرده و پوسیده هستند، ناشی از فوای گراس دهشتناک است. . مدافعان از سرآشپزهای المپیک خواسته اند که در بازی های ۲۰۲۴ فوی گراس را کنار بگذارند! اما کو گوش شنوا ووجدان بیدار!!

تولید فوی گراس شامل تغذیه اجباری اردک ها و غازها چندین بار در روز است. تا زمانی که کبد آنها ده برابر اندازه طبیعی آنها متورم شود. بسیاری از حیوانات در طول این فرآیند خونریزی، نفس نفس زدن، تکان دادن و استفراغ می کنند. طرفداران حقوق حیوانات،استدلال می کنند که فوای گراس با روح المپیکی “مسئولیت” و “پایداری” در تضاد است. علیرغم اینکه بیش از ۶۰ درصد از منوی غذایی گیاهی یا بدون گوشت است، سازمان دهندگان هنوز هم اجازه داده اند غذای حیوانات آنقدر بی رحمانه باشد که تولید آن در بیش از ۱۲ کشور غیرقانونی است. در عرض چند هفته، حامیان برابری حیوانات: بیش از ۷۰۰۰۰ امضای طومار جهانی جمع آوری کرد که از کمیته خواسته بود تا فوا گرا را از منوی بازیهاحذف کند. ارسال دو نامه سرگشاده، آخرین نامه با امضای کارشناسان، افراد مشهور و ورزشکاران. حمایت در رسانه‌های اجتماعی جمع‌آوری شد و به سازمان‌دهندگان نشان داد که مردم با چه شدتی با فوی گراس مخالف هستند.

دلجویی ۵۰ هزار دلاری اتحادیه جهانی از بوکسور ایتالیایی

اتحادیه جهانی بوکس اعلام کرد با وجود امتناع آنجلا کارینی از ادامه مبارزه با ایمان خلیف الجزایری ۵۰ هزار دلار جایزه نقدی به این بوکسور ایتالیایی پرداخت خواهد کرد.کارینی، پنجشنبه‌ گذشته از مسابقه مرحله یک‌هشتم نهایی بازی‌های المپیک مقابل ورزشکاری از الجزایر انصراف داد. این بوکسور ایتالیایی گفت پس از ضربه ایمان نمی‌توانست درد را تحمل کند بنابراین تصمیم گرفت تسلیم شود.کارینی اعلام کرد که از ورزش بازنشسته می‌شود.اکنون اتحادیه جهانی بوکس ۵۰ هزار دلار به این بوکسور پرداخت خواهد کرد.پیش از این، عمر کرملو، رئیس انجمن جهانی بوکس، گفته بود که این سازمان به بوکسورهای زن آسیب‌دیده مانند مقام اول المپیک پاداش می‌دهد.

پیام اعتراضی دونده زن افغان به طالبان در المپیک

به  نقل از USA today، کیمیا یوسفی، دونده افغان در سومین المپیک خود نه برای طلا بلکه برای زنان و دختران مظلوم کشورش می‌دوید.این ورزشکار ۲۸ ساله پس از این که در مسابقات مقدماتی ۱۰۰ متر به مقام آخر رسید، کاغذی را بیرون آورد که حاوی پیامی برای دختران سرزمین اش بود. در این کاغذ نوشته شده بود: «آموزش، ورزش، حقوق ما». او سه رنگ پرچم افغانستان را نیز روی کاغذ نوشته بود. یوسفی به خبرنگاران گفت: پیامی برای دختران افغان دارم. تسلیم نشوید، اجازه ندهید دیگران برای شما تصمیم بگیرند. فقط فرصت را جست‌وجو کنید و سپس از آن فرصت استفاده کنید. من همیشه نماینده زنان و مردم خود خواهم بود. دختران ما در افغانستان، زنان ما خواهان حقوق اولیه، آموزش و ورزش هستند.یوسفی به همراه سه برادر در ایران به دنیا آمد. او درباره این که چرا از کابل، پایتخت افغانستان زمانی که طالبان در اوت ۲۰۲۱ به قدرت بازگشت فرار کرد گفت:  می‌خواستم بمانم ،اما به من گفته شد که ممکن است جانم در خطر باشد.یوسفی ،در سومین المپیک خود شرکت کرد – او ،قبلاً به عنوان یک جوان ۲۰ ساله در ریودوژانیرو (۲۰۱۶) و سپس در توکیو پنج سال بعد شرکت کرده بود – یوسفی با زمان ۱۳.۴۲ ثانیه، کندتر از ۱۳.۲۹ که در توکیو دوید، به پایان رسید. اکثر ورزشکاران در این مرحله ناامید خواهند شد، زیرا سال ها تلاش و کار سخت به پایانی نه چندان چشمگیر ختم می شود.

پدر قهرمان المپیک پس از پیروزی دخترش دستگیر شد

باربارا ماتیچ، جودوکار اهل کرواسی، در حالی مدال طلای المپیک پاریس را کسب کرد که پدرش با اتهام «تجاوز» یکی از داوطلبین تامین امنیت بازی‌های المپیک در پاریس مواجه و دستگیر شده است. این نیروی داوطلب مدعی شده پدر این جودوکار پس از پیروزی دخترش، به اجبار لب‌های او را بوسیده است.پدر باربارا در آرنا کامپو مارته حضور داشته و طبق شکایت این نیروی داوطلب به ایستگاه هفتم پلیس پاریس، پس از پیروزی دخترش در یکی از مسابقات مراحل مقدماتی، از سرخوشی زیاد بدون اجازه لب‌های او را بوسیده است که همین اتهام برای دستگیری ماتیچ در لحظه ورود به ایستگاه پلیس برای ادای توضیحات، کافی بوده است.

 تنیسور ۲۱ساله چینی مدال طلای المپیک را کسب کرد

کین‌ ون جنگ با کسب مدال طلای تنیس زنان در المپیک پاریس تاریخ‌سازی کرد اولین قهرمان آسیایی تاریخ تنیس انفرادی المپیک نام گرفت. به گزارش ایسنا، در جریان دیدار فینال تنیس زنان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، کین‌ ون جنگ، تنیسور ۲۱ ساله چینی، برابر دونا وکیچ از کرواسی در دو ست متوالی و با نتایج قاطع ۶ بر ۲ و ۶ بر ۳ به برتری رسید و به عنوان اولین تنیسور قاره آسیا صاحب مدال طلای المپیک شد.این تنیسور چینی پیش از این در مرحله نیمه‌نهایی نیز شگفتی‌ساز شده و ایگا اشویانتک، زن اول تنیس جهان، را شکست داده بود.

سرقت تجهیزات دوچرخه‌سواران اسلواکی
دوچرخه‌سواران تیم ملی اسلواکی قربانی سرقت در دهکده المپیک شدند. در شرایطی که رقابت‌های دوچرخه‌سواری قرار است به‌زودی برگزار شود، تجهیزات دوچرخه‌سواران تیم اسلواکی شامل ده‌ها لاستیک دوچرخه، چندین قطعه لوازم یدکی و چندین سوئیچ به مبلغ ۲.۳هزار یورو ناپدید شده‌ است. مربی تیم ملی اسلواکی با مراجعه به پلیس، سرقت وسایل تیمش را گزارش داد. پیش از این هم تیاگو آلمادو، فوتبالیست تیم ملی آرژانتین، تیم دوچرخه‌سواری استرالیا، مربی تیم هاکی روی چمن استرالیا و چند ورزشکار دیگر نیز هدف دستبرد دزدان قرار گرفته بودند.
 شناسایی و خنثی‌سازی ۶۸ حمله سایبری
حملات سایبری در بازی‌های المپیک پاریس شناسایی و خنثی شدند. براساس گزارشات منتشر شده، تاکنون در طول این بازی‌ها ۶۸ حمله سایبری صورت گرفته که البته همه آنها شناسایی و خنثی شده‌اند. ۲ مورد از حملات نیز به سایت‌های المپیک صورت گرفته است. آژانس ملی امنیت سیستم‌های اطلاعاتی فرانسه (ANSSI) اعلام کرد که با پیش‌بینی افزایش چنین تلاش‌هایی در بازی‌های المپیک، تمام نهادهای مختلف درگیر برای محافظت برابر حملات سایبری را آموزش داده است. کمیته برگزاری بازی‌های المپیک قبلی که در توکیو برگزار شد، ۴۵۰ میلیون حمله سایبری را گزارش کردند.


 فوتبال زنان؛گروه‌بندی تیم‌های فوتبال زنان در المپیک پاریس به شرح زیر است:

گروه A: کلمبیا، فرانسه، کانادا و نیوزیلند

گروه B: آمریکا، آلمان، استرالیا و زامبیا

گروه C: اسپانیا، ژاپن، برزیل و نیجریه

نتایج دیدارهای فوتبال زنان در مرحله مقدماتی:

چهارم مرداد

کانادا ۲ – ۱ نیوزیلند

فرانسه ۳ – ۲ کلمبیا

آلمان ۳ – ۰ استرالیا

امریکا ۳ – ۰ زامبیا

اسپانیا ۲ – ۱ ژاپن

برزیل ۱- ۰ نیجریه

هفتم مرداد

کلمبیا ۲ – ۰ نیوزیلند

کانادا ۲ – ۱ فرانسه

استرالیا ۶ – ۵ زامبیا

آمریکا ۴ – ۱ آلمان

ژاپن ۲ – ۱ برزیل

اسپانیا ۱ – ۰ نیجریه

۱۱ مرداد

نیوزیلند ۱ – ۲ فرانسه

کلمبیا ۰ – ۱ کانادا

استرالیا۱ – ۲ آمریکا

زامبیا ۱ – ۴ آلمان

برزیل ۰ – ۲ اسپانیا

ژاپن۳ – ۱ نیجریه

در نهایت و با نتایج به دست آمده در مرحله گروهی، تیم‌های فرانسه، برزیل، اسپانیا، کلمبیا، آمریکا، ژاپن، کانادا و آلمان به مرحله یک چهارم صعود کردند.

نتایج مرحله یک‌چهارم‌نهایی مسابقات فوتبال زنان در سیزدهم مرداد:

شنبه ۱۳ مرداد

آمریکا  0 – 0 ژاپن ، دو وقت اضافی ۱۵ دقیقه: آمریکا ۱ ژاپن ۰، آمریکا صعود کرد

اسپانیا ۲ -۲کلمبیا ، دو وقت اضافی ۲-۲. ضربات پنالتی : اسپانیا-۴- کلمبیا ۲، اسپانیا صعود کرد

کانادا  0 -0آلمان . دو وقت اضافی ۱۵ دقیقه: ۰-۰ ، ضربات پنالتی: آلمان ۴ کانادا ۳. آلمان صعود کرد

فرانسه ۰ ۱ برزیل ، برزیل صعود کرد

بازیهای مرحله یکچهارم نهائی فوتبال سی و سومین دوره بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس به پایان رسید. متاسفانه فوتبال بانوان مسیر فوتبال مردان را در بیش گرفته است. بد اخلاقی، فریبکاری، توسل به خشونت، تحقیر و توهین ، از جمله مسایلی است که در این دوره از بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در سطح فوتبال زنان آشکار است.

آمریکا ۱ ژاپن ۰

در اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی فوتبال زنان المپیک ۲۰۲۴ پاریس،، آمریکا به مصاف ژاپن رفت و پس از تساوی بدون گل در ۹۰ دقیقه، این شاگردان اما هیز بودند که در وقت‌های اضافه به گل رسیدند و با نتیجه ۱-۰ پیروز شدند. بدین ترتیب تیم ملی آمریکا، باتجربه‌ترین و پرافتخارترین تیم تاریخ فوتبال زنان در المپیک، به نیمه نهایی صعود کرد و در این مرحله به مصاف برنده دیدار کانادا و آلمان خواهد رفت.

پیروزی اسپانیا در ضربات پنالتی

تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا، در مسابقه‌ای که برتری فاحشی نسبت به کلمبیا داشت، توانست در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات المپیک ۲۰۲۴ به پیروزی دست یابد.اسپانیا که در رده‌بندی فیفا، رتبه یک جهانی را به خود اختصاص داده است، مقابل تیم رده بیست و دوم جهان، در پایان نود دقیقه و وقت‌های اضافه، به نتیجه‌ای بهتر از تساوی ۲-۲ دست نیافت تا در نهایت ضربات پنالتی، برنده این دیدار را مشخص کند.  کاتیا گارسیا، داور مکزیکی این بازی سخت و پر برخورد، قضاوت قاطع، عادلانه و تصمیم گیری های شجاعانه داشت. من، طی چند سال اخیر در قلمرو داوری فوتبال زنان و مردان، تاکنون چنین قضاوت قاطع و منصفانه را کمتر دیده ام!

آلمان در ضربات پنالتی کانادا را شکست داد

 تیم ملی زنان آلمان با غلبه بر کانادا در ضربات پنالتی، به مرحله نیمه نهایی فوتبال زنان المپیک ۲۰۲۴ پاریس راه یافت.در رویارویی کانادا با آلمان در مرحله یک چهارم فوتبال سی و سومین دوره پاریس ۲۰۲۴،  (رده هشتم رنکینگ فیفا) و آلمان (رده چهارم)، یک بازی فشرده و البته هوشمندانه انه از جانب آلمان موجب شد تا کانادا قهرمان دوره قبل، نتواند پیروزی کسب کند. بازی دو تیم در ۹۰ دقیقه ۰-۰ تمام شد. در دو وقت اضافی ۱۵ دقیقه نیز این نتیجه باقی ماند. بازی به ضربات پنالتی کشید و آلمان موفق شد در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲ کانادا را مغلوب و حذف کند!

فرانسه ۰ برزیل۱

برزیل با برتری ۱-۰ مقابل فرانسه به نیمه نهایی فوتبال زنان المپیک ۲۰۲۴ صعود کرد.  در این بازی فرانسه چندین بار تا یک‌قدمی گلزنی نزدیک شد. اما نتوانست از فرصت‌های خود استفاده کند. در دقیقه ۸۲ بازی، روی اشتباه مدافعان وسط فرانسه، پورتیلو با توپ‌ربایی خود در موقعیت تک‌به‌تک قرار گرفت و اولین گل بازی را به ثمر رساند. در حالی که تیم مردان فرانسه راهی نیمه‌نهایی شده بود، هروه رنار، سرمربی خروسها  امیدوار بود دستاورد تیری آنری را در سطح زنان تکرار کند، تا شانس کسب مدال کشورش افزایش یابد. با این حال، فرانسه مقابل تیمی که با جایگاه سوم به مرحله یک‌چهارم رسیده بود، و در آستانه حذف قرار داشت در حالی که بیش از ۱۶ دقیقه هم بازی در وقت‌های اضافه ادامه داشت، مغلوب و حذف شد.

 طلای ۱۰۰ متر دوی زنان برای کشور ۱۸۰ هزار نفری!

ایران بزرگ بدون مدال؛ کارائیب کوچک یک طلا!!!

با کسب مدال طلا، آلفرد به قهرمان جدید پیست دو و میدانی تبدیل شد. این جزیره کوچک کارائیب، با وجود اعزام ۳۱ ورزشکار به بازی‌های المپیک، در طول ۳۰ سال گذشته، هرگز موفق به کسب مدال نشده بود. اما آلفرد، با سرعت خیره‌کننده و شخصیتی آرام و فروتن، تاریخ کسب مدال را برای جزیره کوچک کارائیب نوشت.. این پیروزی تاریخی، سنت لوسیای کوچک را به نقشه ورزش جهان آورد. رکورد ملی او که ۱۰.۷۸ ثانیه ثبت شد، در کنار نام اش بر روی صفحه نمایش بزرگ ورزشگاه درخشید. این مسابقه نفس‌گیر زیر باران شدید برگزار شد.شاکاری ریچاردسون ستاره آمریکایی نتوانست با آلفرد رقابت کند و به مدال نقره بسنده کرد. ملیسا جفرسون هم‌تیمی او نیز با کسب برنز سکو رفت و دریلی نیتای بریتانیایی با اختلاف اندکی چهارم شد.

المپیک پاریس؛«پاکسازی اجتماعی» انتقاد از پاریس برای برگزاری المپیک

  • نویسنده, پیتر بال و لورا گارسیا
  • شغل, سرویس جهانی بی‌بی‌سی در پاریس

یکی از اهداف مسابقات المپیک ۲۰۲۴، علاوه بر برگزاری یک جشنواره جهانی ورزشی، این بود که این رویداد جشنی برای توسعه پایدار و احیای شهر میزبان، یعنی پاریس باشد. اما گروهی از فعالان اجتماعی، برنامه‌های مربوط به تدارکات این رویداد را زیر سوال برده‌اند و می‌گویند در جریان آماده‌سازی شهر برای المپیک، مهاجران آسیب‌پذیر و افراد بی‌خانمان‌ را از خیابان‌ها بیرون کرده‌اند و آن‌ها را به نقاط دیگر فرانسه فرستاده‌اند.به گفته فعالان هدف از جاسازی این بلوک‌ها این است که بی‌خانمان‌ها و مهاجران را در طول المپیک ۲۰۲۴ از ماندن و خوابیدن در خیابان‌ها دور نگه دارند.اورلیا هیو از گروه وکلای حقوقی همبستگی پاریس می‌گوید: «امروز دیگر کسی در خیابان‌ها نیست». او با اشاره به توده‌های بتنی می‌گوید «پلیس می‌آید و گشت‌زنی می‌کند تا اجازه ندهد که مهاجران برگردند و اردوگاه‌های خود را بازسازی کنند.»حدود یک هفته قبل از مراسم افتتاحیه المپیک، گروهی از بی‌خانمان‌ها را از اینجا خارج کردند. این مکان یکی از آخرین اردوگاه‌ها و محل‌هایی بود که تخلیه تدریجی آنها از ماه‌ها قبل از شروع مسابقات آغاز شده بود.

فارس الخالی یوسف یکی از افرادی است که این تغییرات، زندگی او را تحت تاثیر قرار داده است. او که از کشور چاد به فرانسه مهاجرت کرده، همراه با حدود ۵۰۰ نفر دیگر در ساختمانی زندگی می‌کرد که قبلا یک کارگاه ساخت بتن بود و چند صد متر از دهکده المپیک فاصله داشت.پلیس ضد شورش این مکان را در ماه آوریل تخلیه کرد و به ساکنان آن گفته شد که یا در محدوده پاریس و یا صدها کیلومتر دورتر در شهر تولوز، اسکان موقت داده خواهند شد.فارس می‌گوید: «قبول کنید که این وضعیت برای پناهندگان مثل یک کابوس است. همه کسانی که در موقعیت ما هستند، در حال حاضر این شرایط را تجربه می‌کنند. آن‌ها را در هنگام خرید بلیت در ایستگاه‌های مترو بازداشت می‌کنند و به مراکز نگهداری پناهجوها منتقل می‌کنند».زیر یک پل دیگر، به فاصله چند دقیقه پیاده از محل بلوک‌های بتنی در کنار کانال آب، پل آلوزی، فعال اجتماعی، را می‌بینیم که توضیح می‌دهد چگونه در اینجا هم یک عملیات تخلیه دیگر صورت گرفته است.

او به شکاف‌ بین ستون‌هایی که افراد بی‌خانمان در آنجا کمپ زده بودند، اشاره می‌کند و می‌گوید: «این جا سال‌ها شهر چادری بود، سه سال بود که اینجا بودند… همه جا پر از چادر بود، گاهی ۱۰۰، ۲۰۰ یا ۳۰۰ نفر اینجا بودند».پل برای گروهی به نام «روی دیگر مدال» کار می‌کند. این گروه می‌گوید قبل از شروع مسابقات المپیک، حدود ۱۳ هزار مهاجر از خیابان‌های پاریس به مکان‌های دیگری منتقل شده‌اند.این بخشی از یک استراتژی بلندمدت است که به گفته فعالان اجتماعی با نزدیک شدن به بازی‌های المپیک تسریع شده است.به افرادی که از این خیابان‌ها تخلیه شده‌اند، پیشنهاد اسکان داده‌ شده، اما اغلب به صورت موقت و دور از پاریس، در شهرهای مختلف فرانسه.پل می‌گوید: «وقتی آدم‌ها را از خیابان‌های پاریس جمع می‌کنید و به شهرهای کوچک و دوردست می‌فرستید، آن‌ها شبکه همبستگان قبلی خود را از دست می‌دهند».

او اضافه می‌کند: «البته که ما نمی‌خواهیم مردم در خیابان باشند، ما می‌خواهیم آن‌ها مسکن داشته باشند… اما اگر آنها را به این صورت پراکنده کنید و راه حل‌ بلندمدت نداشته باشید، هرگز مشکل را حل نخواهید کرد».او می‌گوید دور از مجتمع‌ها و شهرک‌های بزرگی که در پاریس برای گروه‌های مهاجر ساخته شده، مردم در دسترسی به حمایت و مراقبت‌های پزشکی مورد نیاز خود با مشکل روبرو می‌شوند و در نهایت به پایتخت برمی‌گردند و دوباره به خیابان‌ها بازمی‌گردند.شکایات مشابهی در المپیک‌های قبلی هم مطرح شده بود. در توکیو، گروه‌های بی‌خانمان شکایت داشتند که از پارک‌هایی که در آن‌ می‌خوابیدند، بیرون رانده شده‌اند و در ریو دو ژانیرو محله‌هایی در مناطق زاغه‌نشین فاولا به طور کامل تخلیه شدند.

آن ایدالگو، شهردار پاریس، پیش از بازی‌های المپیک گفت: «من امیدوارم – و این یکی از موضوعاتی است که با دولت در حال بحث درباره آن هستیم – که میراثی در زمینه تامین مسکن برای بی‌خانمان‌ها به جا بگذاریم».«تا آنجا که من می‌دانم، آنچه در این مرحله کارها را به تعویق انداخته، میزان منابع مالی است که دولت می‌تواند به این مسئله اختصاص دهد».

شهرداری پاریس به بی‌بی‌سی گفت: «مسئله بی‌خانمان‌ها در مرکز برنامه‌های تدارکات المپیک بوده و در طول بازی‌ها هم مسئله ارائه مسکن به افراد آسیب‌پذیر مورد توجه باقی می‌ماند».این نهاد افزود: «شهر پاریس از اسباب و لوازم شهری که به بی‌خانمان‌ها آسیب برساند، استفاده نمی‌کند».

آن‌ها گفتند بلوک‌های بتنی که زیر پل‌ها قرار داده شده، در محدوده اختیارات آن‌ها نیست، بلکه در قلمرو شهرداری مجاور، یعنی اوبر‌ویلیه است که می‌گوید از لوازم خیابانی «بازدارنده» برای جلوگیری از بازگشت «مهاجران و مصرف‌کنندگان مواد مخدر» استفاده می‌کند.با وجود این توضیحات، بسیاری از فعالان همچنان بسیار نگران هستند.پل می‌گوید: «از نظر من این کار در واقع یک نوع پاکسازی اجتماعی است. شما مردم را بیرون می‌کنید و از بازگشت آن‌ها جلوگیری می‌کنید و فقط فقر را زیر فرش پنهان می‌کنید، چون در کوتاه مدت مشکل شما را حل می‌کند».

عملکرد نمایندگان کشورمان در روز هشتم (شنبه ۱۳ مرداد) به‌شرح زیر است:

به گزارش ایسنا،هشتمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی برگزار شد که سه ورزشکار از کشورمان در رشته‌های تیراندازی، دوچرخه‌سواری و دوومیدانی با حریفان رقابت کردند.

هانیه رستمیان

بانوی ملی‌پوش تیراندازی کشورمان در فینال تپانچه ۲۵ متر به مصاف حریفانش رفت و با ۱۹ امتیاز به مقام ششم بسنده کرد. در این رقابت نمایندگان کره جنوبی، فرانسه و مجارستان در رده‌های اول تا سوم ایستادند.

حسن تفتیان

ملی‌پوش دوومیدانی ایران در مرحله نخست مسابقه دوی ۱۰۰ متر، در گروه پنجم با حریفانش رقابت کرد و با زمان ۱۰.۱۸ ثانیه به مقام پنجم رسید و از صعود به نیمه نهایی باز ماند.

علی لبیب

رکابزن ۲۲ ساله کشورمان در بخش استقامت جاده در کنار ۸۹ دوچرخه‌سوار دیگر در مسیر ۲۷۳ کیلومتری مسابقه داد و در نهایت زمان  6:46:33 ساعت را ثبت کرد و در رده ۷۶ قرار گرفت. این برای نخستین بار است که یک رکابزن ایرانی موفق به عبور از خط پایان رقابت‌های المپیک می‌شود از المپیک ۲۰۰۸ به بعد می‌شود. آخرین بار، حسین عسگری و قادر میزبانی در ۲۰۰۸ موفق به این کار شده بودند. در رقابت امروز ۷۷ نفر از خط پایان عبور کردند و ۱۳ نفر نیز به خط پایان نرسیدند و مسابقه را تمام نکردند.

جدول مدالی بازیهای روز هشتم المپیک پاریس ۲۰۲۴:

هشتمین روز سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک آغاز شد. چین با کسب ۱۶ مدال طلا، ۱۱ نقره و ۹ برنز همچنان صدر جدول مدالی را به خود اختصاص داده است.

فرانسه که رده دومی را به استرالیا داده بود با کسب ۱۲ طلا، ۱۴ نقره و ۱۵ برنز دوباره در رده دوم ایستاد. استرالیا نیز با ۱۲ طلا، ۷ نقره و ۵ برنز در رده سوم جای گرفت.

آمریکا با ۱۱ طلا، ۲۰ نقره و ۲۰ برنز در رده چهارم، بریتانیا با ۱۰ طلا، ۱۰ نقره و ۱۲ برنز در رده پنجم قرار دارند. 

کاروان ایران در المپیک پاریس ۴۰ نماینده در ۱۳ رشته ورزشی دارد. نمایندگان ایران تا پایان روز هفتم صاحب مدالی نشده‌اند.

اولین نشان طلای المپیک پاریس ۲۰۲۴ به چین، اولین مدال نقره به کره و اولین مدال برنز به قزاقستان رسید.

سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از شش مرداد به طور رسمی آغاز شده است و تا ۲۱ مرداد ادامه دارد.

در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، آمریکا با ۳۹ طلا، چین با ۳۸ طلا و ژاپن با ۲۷ طلا اول تا سوم شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=247228 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x