پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

دستگیری‌های گسترده در تهران پس از ترور اسماعیل هنیه

دو منبع «آگاه» به روزنامه «نیویورک ‌تایمز» گفتند که در پی رخنه امنیتی و ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس، در تهران، مقامات ایرانی بیش از ۲۰ نفر را دستگیر کردند. این افراد شامل نیروهای ارشد اطلاعاتی، مسئولان نظامی و کارکنان یک مهمانخانه تحت مدیریت ارتش در تهران بودند.

پس از این ترور، نیروهای امنیتی ایران به اقامتگاهی‌ که متعلق به سپاه پاسداران است و هنیه در طول بازدیدهایش از تهران در آن اقامت داشت، حمله کردند. تمام کارکنان این اقامتگاه تحت بازداشت خانگی قرار گرفتند، برخی دستگیر شدند و همه دستگاه‌های الکترونیکی از جمله تلفن‌های شخصی مصادره شد.

نیروهای امنیتی همچنین دوربین‌های نظارتی و فهرست مهمانان را بررسی کردند. کارکنان این اقامتگاه از نیروهای سپاه پاسداران و بسیج انتخاب شده‌اند.

نیروهای امنیتی ایران، مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی مسئول حفاظت از پایتخت را نیز مورد بازجویی قرار دادند و تعدادی از آن‌ها تا پایان تحقیقات در بازداشت ماندند.

تحقیقات همچنین شامل بررسی فرودگاه‌های تهران بود. مأموران فیلم‌های ضبط شده از سالن‌های ورودی و خروجی و فهرست پروازها را بازبینی کردند.

سپاه پاسداران تا کنون هیچ جزئیاتی درباره دستگیری‌ها یا علت این حادثه فاش نکرده است، اما قول انتقام شدید داده است. علی خامنه‌ای، رهبر ایران، نیز دستور حمله به اسرائیل را صادر کرده است.

اسماعیل هنیه و محافظ شخصی او در محل اقامت خود در تهران پس از شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری ایران، کشته شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=247169 لينک کوتاه

2.5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x