پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

کامالا هریس نامزد رسمی حزب دموکرات مقابل دونالد ترامپ شد

کامالا هریس، معاون رئیس جمهور ایالات متحده روز جمعه ۲ اوت در جریان یک رای‌گیری مجازی و با کسب حمایت بیش از نیمی از نمایندگان حزب دموکرات، از نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر در مقابل دونالد ترامپ اطمینان حاصل کرد. همزمان ترامپ که پیش از این به طور رسمی به عنوان نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخاب شده است، موافقت خود را با برگزاری یک مناظره با کامالا هریس در روز ۴ سپتامبر اعلام کرد. 

دو هفته پس از کناره‌گیری جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا از رقابت‌های انتخاباتی، نمایندگان حزب دموکرات‌ اعلام کردند که معاون رئیس‌جمهوری این کشور حمایت بیش از نیمی از آن‌ها را برای انتخاب خانم هریس ۵۰ ساله به عنوان نامزد این حزب در مقابل دونالد ترامپ دریافت کرده است. 

به دنبال این رای‌گیری که به صورت مجازی صورت گرفت، کامالا هریس گفت که نامزدی این حزب برایش مایه «افتخار» است. قرار است روز دوشنبه و پس از بسته شدن این رای‌گیری مجازی، خانم هریس رسما این نامزدی را بپذیرد. کنوانسیون حزب دموکرات که قرار است اواسط ماه اوت در شیکاگو برگزار شود، این انتخاب را طی مراسمی اعلام رسمی می‌کند. 

جو بایدن که ۲۱ ژوئیه به دنبال نگرانی‌ها درباره وضعیت سلامتی و سن بالا از رقابت کنار رفت، بعد از ظهر جمعه در واکنش به این خبر گفت: «نمی‌توانم بیشتر از این مفتخر باشم».

کامالا هریس که در صورت انتخاب اولین زن سیاه‌پوست رئیس‌جمهور ایالات متحده خواهد بود، اکنون کمتر از ۱۰۰ روز فرصت دارد تا رای‌دهندگان آمریکایی را متقاعد کند که از او در برابر دونالد ترامپ حمایت کنند.

مناظره با ترامپ

دونالد ترامپ روز جمعه اعلام کرد که با شبکه فاکس نیوز درباره مناظره با کامالا هریس به توافق رسیده است. این مناظره قرار است روز چهارم سپتامبر برگزار شود. ترامپ این خبر را در شبکه اجتماعی تروث که خود او مالک آن است اعلام کرد. 

نامزد ۷۸ ساله جمهوری‌خواهان پیش از این گفته بود که بر خلاف سنت ادوار ریاست جمهوری، با خانم هریس که تقریباً بیست سال از او کوچکتر است مناظره نخواهد کرد.

اما ماه گذشته، هریس که مسئولیت دادستان کل کالیفرنیا را در کارنامه خود دارد، ترامپ را به یک مناظره رو در رو دعوت کرد. او ابراز امیدواری کرده بود که ترامپ با تجدید نظر درباره مناظره، اگر حرفی برای گفتن دارد، آن را رو در روی او بگوید. 

فاکس نیوز نیز در وب سایت خود تایید کرد که این مناظره در مقابل تماشاگران برگزار خواهد شد و از قوانینی مشابه مناظره ترامپ و بایدن که در ۲۷ ژوئن توسط شبکه سی.ان.ان برگزار شد، پیروی خواهد کرد. 

https://akhbar-rooz.com/?p=247151 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x