پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

غرش آفریقائی ها در بازیهای المپیک : شیران اطلس؛ ابر قدرت جهان را بشدت مجازات کردند؛ شورش فراعنه بر علیه لاتینی ها؛ اسرائیل همچنان دنبال پرونده سازی علیه ایران ؛ چین به صدر جدول مدالها چسبیده

نازک بین-یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات در جریان مسابقه بوکس زنان بازیهای المپیک ۲۰۲۴ ، روی داد. جایی که مسابقه «ایمانه خلیف» بوکسوری از کشور الجزایر برابر «آنجلا کارینی» از ایتالیا، پس از ۴۶ ثانیه از زمان شروع مبارزه با انصراف بوکسور ایتالیایی به پایان رسید. دلیل او برای انصراف هم دریافت مشت‌هایی سنگین از رقیب الجزایری‌اش بود که سال گذشته به دلیل وجود سطح بالای هورمون مردانه تستوسترون در بدن اش از شرکت در مبارزات بوکس زنان محروم شده بود. این ماجرا و حواشی آن از جمله خودداری کارینی از دست دادن با بوکسور الجزایری، گریه‌های او به دلیل درد ناشی از مشت‌های حریف و دلداری دادن جورجیا ملونی، نخست وزیر ایتالیا به هموطن اش و پیام معناردار او (ملونی در پیامی در فضای مجازی به ناعادلانه بودن مبارزه اشاره داشت) آنقدر بازتاب داشت که سرانجام کمیته بین‌المللی المپیک را مجاب به نشان دادن واکنش کرد.

نهاد حاکم بر ورزش جهان ،در بیانیه‌ای از بوکسور الجزایری حمایت و بر قانونی بودن حضور او در بخش  بازیهای زنان در المپیک  2024 پاریس، حمایت کرده است. در بیانیه IOC آمده است: «تمام ورزشکارانی که در رقابت‌های بوکس المپیک شرکت دارند، طبق معیارهای قانونی تأیید صلاحیت شده و واجد شرایط حضور در این مسابقات هستند. که شامل معیارهای پزشکی تعریف شده توسط  کمیته بوکس رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس می‌شود. همچون ادوار قبلی مسابقات المپیک، جنسیت و سن ورزشکاران حاضر بر اساس اطلاعات مندرج در گذرنامه آنها صورت گرفته است.»

یک روس‌تبار دومین طلای آذربایجان را در المپیک کسب کرد

زلیم کوتسوف، اهل روسیه، طلای المپیک را در جودو برای آذربایجان به ارمغان آورد. زلیم کوتسویف در مبارزه نهایی وزن ۱۰۰ کیلوگرم جودوی المپیک پاریس ایلیا سولامانیدزه از گرجستان را شکست داد.کوتسوف در دیدار فینال ایلیا سولامانیدزه از گرجستان را با نتیجه ۱۰ بر ۱ شکست داد.کوتسویف ۲۵ ساله در اوستیای شمالی روسیه به دنیا آمد، او برای تیم ملی اوکراین بازی کرد و از سال ۲۰۱۵ نماینده آذربایجان است. کوتسوف قهرمان جهان (۲۰۲۴) و قهرمان اروپا (۲۰۲۳) نیز شده است.پیش از این در مسابقات جودو در وزن ۷۳ کیلوگرم،  عادل عثمانوف دیگر جودوکار روسی تبار که نماینده مولداوی در این رقابت ها است به مدال برنز دست یافت.در پاریس، آذربایجان در حال حاضر دو مدال طلا کسب کرده است. اولین قهرمانی توسط جودوکار دیگری بنام هدایت حیدروف به دست آمد.

آلمان بر آرژانتین غلبه کرد

تیم‌های ملی والیبال آرژانتین و آلمان ، در هفته سوم بازی‌های گروه C رقابت‌های والیبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف هم رفتند. این بازی با پیروزی ۳-۰ آلمان به پایان رسید. در دیداری که کمتر از ۸۰ دقیقه به طول انجامید، ژرمن ها ،با پیروزی در ست‌های اول، دوم و سوم، دومین پیروزی خود را به راحتی در این مسابقات کسب کردند.آرژانتین که در دو دیدار قبلی خود برابر آمریکا و ژاپن نیز تن به شکست داده بود، بدون کسب حتی یک امتیاز و تنها با بردن یک ست از ژاپن، در رده چهارم گروه قرار گرفت و از صعود به مرحله حذفی باز ماند.

صعود اسلوونی و فرانسه

تیم‌های ملی والیبال فرانسه و اسلوونی ،در هفته سوم بازی‌های گروه A رقابت‌های والیبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف هم رفتند. این بازی بسیار تماشایی با پیروزی ۳-۲ اسلوونی به پایان رسید. در دیداری که بیش از ۲ ساعت و ۵۰ دقیقه به طول انجامید، اسلوونی با پیروزی در ست‌های اول، دوم و پنجم، سومین پیروزی خود را در این مسابقات کسب کرد. اسلوونی با این پیروزی، صدرنشین گروه A باقی ماند و فرانسه به عنوان تیم دوم به دور بعدی صعود کرد.

برد مهم سرزمین الهه ها و فلاسفه در گروه مرگ المپیک

در ادامه رقابت‌های بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، یک دیدار از گروه مرگ مسابقات برگزار شد. تیم ملی یونان در یک بازی نزدیک با حساب ۷۷ – ۷۱ استرالیا را شکست داد تا پیروزی مهمی را به دست آورد.یونان، که در دو بازی گذشته خود مقابل کانادا و اسپانیا تن به شکست داده بود، در صورت باخت در این بازی از گردونه مسابقات کنار می‌رفت اما با درخشش یانیس آنتتوکونمپو موفق شدند حریف قدرتمند خود را شکست داده و امیدوار به صعود باشند.کوارترهای اول و دوم این دیدار به ترتیب با نتایج ۲۴-۲۵ و ۱۲-۲۸ به سود یونان رقم خورد تا با وجود پیروزی ۱۴-۹ و ۲۱-۱۵ استرالیا در کوارترهای سوم و چهارم، در مجموع تیم ملی یونان با ۶ امتیاز اختلاف برنده این دیدار حساس شود.در پایان این بازی یانیس، فوق ستاره تیم ملی یونان، با کسب ۲۰ امتیاز، ۷ ریباند، ۶ پاس گل و ۲ توپ ربایی، تاثیرگذاری ۲۶ را به ثبت رسانده و بهترین بازیکن زمین شد.مسابقات بسکتبال المپیک در سه گروه چهار تیمی برگزار می‌شود که تیم‌های اول و دوم هر گروه به همراه دو تیم برتر از میان تیم‌های سوم، به مرحله یک چهارم نهایی المپیک صعود می‌کنند. در صورت اتمام مسابقات دور گروهی، تکلیف تیم‌های سوم نیز مشخص می‌شود.

صعود آلکاراس به فینال المپیک

کارلوس آلکاراس با برتری مقابل الیاسیم کانادایی به فینال تنیس مردان المپیک راه یافت. به گزارش ایسنا، در اولین دیدار نیمه نهایی تنیس المپیک کارلوس آلکاراس اسپانیایی در دو ست با نتایج مشابه ۶ بر یک اوژر الیاسیم کانادایی را شکست داد و راهی دیدار نهایی شد.در دیگر دیدار این مرحله نواک جوکوویچ صرب به مصاف لورنزو موستی ایتالیایی خواهد رفت.

فرزانه فصیحی پنجاه‌ویکم شد

به گزارش ایسنا، فرزانه فصیحی دونده سرعتی ایران رقابت خود را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس ، برگزار کرد. او ،در گروه پنجم مرحله مقدماتی دوی ۱۰۰ متر دوید و هفتم شد.  فصیحی رکورد ۱۱.۵۱ ثانیه را ثبت کرد و بین ۹ دونده گروه خود هفتم شد و به این ترتیب از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماند.او ،با دوندگانی از بریتانیا، لهستان، اکوادور، نیجریه ، برزیل، سوییس، گواتمالا و پاپوآ گینه نو رقابت داشت که در نهایت بین آنها هفتم شد. در پایان رقابت هشت گروه این مرحله، جایگاه نهایی ورزشکاران در این دور مشخص شد که فصیحی بین ۷۲ ورزشکار ۱۰۰ متر زنان المپیک در جایگاه ۵۱ قرار گرفت. سه نفر برتر هشت گروه به همراه سه نفر از بهترین رکوردها راهی مرحله نیمه‌نهایی می‌شوند.فصیحی در این مسابقات نتوانست رکورد شخصی خود ۱۱.۳۹ بود را بشکند.  البته رکورددار ۱۰۰ متر زنان ایران حمیده اسماعیل نژاد (۱۱.۳۳) است.

صعود قاطع کانادا به مرحله حذفی بسکتبال المپیک

تیم بسکتبال کانادا با کسب سومین پیروزی پیاپی راهی دور حذفی رقابت های المپیک پاریس شد. کانادا در سومین و آخرین بازی مرحله گروهی رقابت های بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مقابل اسپانیا به برتری ۸۸ بر ۸۵ رسید و با کسب سومین پیروزی پیاپی راهی مرحله حذفی شد.کانادا پیش از این نیز در مرحله گروهی مقابل تیم های یونان و استرالیا صاحب برتری شده بود.

چهارمین طلای المپیک برای راینر

تدی راینر، جودوکار فرانسوی برای چهارمین بار قهرمان المپیک شد. به نقل از ایسنا، تدی راینر جودوکار سنگین وزن فرانسه توانست عنوان قهرمانی المپیک را به دست بیاورد. پیش از این دو طلا در مسابقات انفرادی (لندن ۲۰۱۲ و ریو ۲۰۱۶) و همچنین در مسابقات تیمی (توکیو ۲۰۲۰) طلا گرفته بود.در بازی‌های توکیو، راینر در مرحله یک چهارم نهایی به تامرلان باشایف باخت اما به برنز دست یافت. او همچنین مدال برنز المپیک پکن را دارد.او ،در دیدار نهایی کیم مین جونگ کره ای را شکست داد و چهارمین مدال طلای المپیک خود را کسب کرد.هیچکس در تاریخ جودو این رکورد را ندارد. راینر، ۱۲ قهرمانی نیز در مسابقات جهانی دارد.

غرش آفریقائی ها در بازیهای المپیک

در اولین بازی مرحله یک چهارم نهایی فوتبال مردان بازیهای المپیک  پاریس ۲۰۲۴،تیم زیر ۲۳ سال مراکش به مصاف تیم زیر ۲۳ سال آمریکا رفت و با نتیجه ۴-۰ به پیروزی رسید. در این دیدار دو تن از سه بازیکن بالای ۲۳ سال مراکش یعنی سفیان رحیمی و اشرف حکیمی موفق به گلزنی شدند. این اولین باری است که تیم امید مراکش در بازیهای المپیک به مرحله نیمه نهایی می‌رسد . شیران اطلس امیدوارند که موفقیت خود را تا بازی فینال و کسب مقام قهرمانی ادامه دهند.

اسپانیا ۳ ژاپن ۰

در دومین بازی مرحله یک چهارم نهایی فوتبال مردان بازیهای المپیک پاریس ۲۰۲۴،تیم زیر ۲۳ سال اسپانیا با  نتیجه ۳ بر صفر تیم زیر ۲۳ سال ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهائی صعود کرد. ژاپنی ها در برابر بازی فیزیکی و کارهای تکنیکی اسپانیائی ها، نتوانستند برنامه های تاکتیکی خود را اجرا کنند. در بیشتر اوقات بازی تحت تاثیر بازی اسپانیا بودند.

مصر ۵ پاراگوئه ۴

مصر پس از تساوی ۱-۱ مقابل پاراگوئه، با نتیجه ۵-۴ در ضربات پنالتی به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی المپیک ۲۰۲۴ صعود کرد.پاراگوئه در روزی که نسبت به مصر موقعیت‌های جدی‌تری ایجاد کرده بود، با شوت دیگو گومز در دقیقه ۷۱′ به گل اول دست پیدا کرد. خولیو آسنسیو که پاس گل گومز را مهیا کرده بود، در ادامه بار دیگر متحمل آسیب‌دیدگی شد .در دقیقه ۸۸ بازی، در حالی که تصور می‌شد مقاومت پاراگوئه نتیجه می‌دهد، ابراهیم عادل با یک ضربه سر بازی را به تساوی کشاند، و بازی به دو وقت اضافی ۱۵ دقیقه ای کشیده شد. پس از تساوی در ۳۰ دقیقه اضافه، مصر در ضربات پنالتی به پیروزی ۵-۴ دست یافت. مصر  در نیمه نهائی با تیم متزلزل فرانسه روبرو خواهد شد. فراعئه این موقعیت را دارند که به فینال راه یابند.

فرانسه ۱ آرژانتین ۰

با توجه به توهین بازیکنان آرژانتین به هویت بازیکنان فرانسه در جشن قهرمانی کوپا آمریکا، خروس‌ها امیدوار بودند با تیم زیر ۲۳ سال خود ، تیم زیر ۲۳ سال آرژانتین را شکست دهند.دو تیم در بازی دیشب، کیفیت مطلوبی ارائه ندادند. عجیب بود که در بین بازیکنان آرژانتین دو بازیکن خلاق و تکنیکی دیده نمی شد. فوتبالی با تاکتیک تکراری بازیکنان آرژانتین را بیهوده به خود مشغول می کرد. در آن سوی میدان، تیم فرانسه هم فوتبال ضعیف و بی برنامه را نمایش می داد. با احتساب وقت های اضافی بازی در دو نیمه، در مدت ۱۰۶ دقیقه و در مجموع ،بیشتر از چهار شوت در چهارچوب دروازه ها شلیک نشد! به هر حال در دقیقه ۴ بازی، روی ارسال یک ضربه کرنر توسط مایکل اولیسه ، ژان فیلیپ ماتتا با ضربه سر تبدیل به گل کرد. در دقیقه ۸۴ نیز اولیسه موفق به گلزنی شد. اما با دخالت VAR، اختلاف همان تکل گل باقی ماند تا آبی‌ها رقیب مصر در نیمه نهایی شوند.

بازیهای نیمه نهائی:

اسپانیا- مراکش

فرانسه-مصر

نتایج ورزشکاران ایران در هفتمین روز بازیهای المپیک پاریس ۲۰۲۴:

به گزارش رسانه های ایران،در روز هفتم از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، سه نماینده کشورمان در رشته‌های تیراندازی، روئینگ و دوومیدانی به رقابت پرداختند . حاصل تلاش آنها صعود به فینال در تیراندازی و کسب رتبه‌های ۲۱ و ۵۱ در روئینگ و دوومیدانی بود.عملکرد نمایندگان کشورمان در روز هفتم (جمعه ۱۲ مرداد) به‌شرح زیر است:

هانیه رستمیان

بانوی ملی‌پوش تیراندازی کشورمان در ماده تپانچه ۲۵ متر، با ۳۹ حریف رقابت کرد. رستمیان در بخش دقت ۲۹۲ امتیاز و در بخش سرعت ۲۹۶ را بدست آورد و در مجموع با امتیاز ۵۸۸ در رده سوم ایستاد و جواز صعود به فینال را کسب کرد. فینال این رقابت فردا (شنبه) ساعت ۱۱ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

فاطمه مجلل

ملی‌پوش قایقرانی ایران صبح امروز در ماده روئینگ تک‌نفره و در فینال D به آب زد و با زمان ۷:۴۶.۰۸ دقیقه به مقام سوم رسید و در مجموع رتبه بیست‌ویکم را به خود اختصاص داد.

فرزانه فصیحی

ملی‌پوش دوومیدانی ایران در مرحله مقدماتی دوی ۱۰۰ متر بانوان در گروه پنجم با هشت حریف رقابت کرد و با زمان ۱۱.۵۱ ثانیه در رده هفتم ایستاد و از صعود به فینال باز ماند. فصیحی در مجموع در رده ۵۱ ایستاد.

واکنش فیفا به اعتراض بازیکنان: چرا شکایت، بیاید صحبت کنیم!

سخنگوی فیفا تاکید کرده که آن‌ها برای تصحیح تقویم جدید رقابت‌ها به دنبال مذاکره هستند و از اقدامات قانونی استقبال نمی‌کنند. فیفا به اخبار مربوط به درخواست تجدیدنظر که فیف‌پرو و لیگ‌های اروپایی برای تجدیدنظر در مورد تقویم جدید مسابقات فیفا، واکنش نشان داده است.هفته گذشته فیف‌پرو، که اتحادیه‌‌های فوتبالیست‌های حرفه‌ای و لیگ‌های اروپایی تحت پوشش آن قرار دارند، علیه فیفا اقدام قانونی کرده بود.به گزارش کالچو فاینانزا، سخنگوی برترین نهاد فوتبال جهان گفت:“فیفا امروز مجدداً دعوت خود را برای دیدار و گفتگو درباره تقویم مسابقات به اتحادیه لیگ‌های جهانی و فیف‌پرو تکرار کرده چون هیچ پاسخی به نامه ۱۰ می ۲۰۲۴ دریافت نکرده است

فیفا ،معتقد است که راه مؤثرتری برای فوتبال نسبت به تهدید قضایی وجود دارد و پیشنهاد برای شرکت در گفتگوی منطقی، همچنان روی میز باقی مانده است.فیفا در خدمت و متعادل کردن منافع کلی فوتبال جهان، از جمله حفاظت از بازیکنان است و همیشه به دنبال انجام بهترین کار برای این بازی در سراسر جهان است.”اغلب بازیکنان و مربیان به تقویم جدید فیفا که در آن قرار است جام باشگاه‌های جهان از سال بعد با حضور تیم‌های بیشتری برگزار شود اعتراض داشتند اما فیفا آن را منطقی می‌دانست.

اسرائیل؛ همچنان دنبال پرونده سازی علیه ایران

مقامات دادستانی پاریس اعلام کردند که در حال تحقیق درباره وقایع بازی پاراگوئه و اسرائیل در ورزشگاه پارک دو فرانس پاریس، هستند. اسرائیل این بازی را با نتیجه ۴ بر ۲ به حریف پاراگوئه ای اش واگذار کرد. بیانیه ای از سوی دادستانی منتشر و در آن نوشته: سازمان دهندگان بازی های المپیک پاریس ، بعد از پایان این بازی شکایتی را به پلیس تسلیم کردند.یک خبرنگار خبرگزاری فرانسه که در ورزشگاه  حضور داشته ، در گزارش خود اشاره کرده، حدود ۵۰ هوادار به اصطلاح “اولترا” در میان جمعیت شعارهایی را به زبان فرانسوی علیه اسرائیل و در مورد جنگ غزه  می دادند .این شعارها به زبان فرانسوی شامل” اسرائیل قاتل” و “اسرائیل در حال کشتن کودکان فلسطینی” بود. در همین ورزشگاه سرود اسرائیل توسط بخشی از جمعیت هو شد. برخی از هواداران اسرائیلی حاضر در ورزشگاه  نیز شعار «آزادی گروگان ها» را سر دادند.

اورشلیم پست  نیز، در گزارشی نوشت: گروهی از معترضان یهودی ستیز شعار “هیل هیتلر” را سر دادند. این گروه در استادیوم پارک دو پرنس ،با سر دادن شعارهای نفرت انگیز و هو کردن تیم اسرائیلی، سعی در تخریب روحیه تیم اسرائیل داشتند. تعدادی از معترضان بنر بزرگی که روی آن نوشته بود «المپیک نسل‌کشی»  در ورزشگاه نصب کرده بودند.

کریم زیدان، روزنامه نگار عرب،اخیراً نوشت: «از بین ۸۸ ورزشکار اسرائیلی شرکت کننده در بازیهای المپیک پاریس، حداقل ۳۰ نفر علنا ​​از جنگ و ارتش اسرائیل حمایت کرده اند. برخی به عنوان مبلغان و سخنگویان ارتش اسرائیل خدمت کرده اند . آنان بر جایگاه خود به عنوان نماد قدرت سخت اسرائیل در صحنه جهانی تأکید می کنند.

با اینکه چند روز از این بازی گذشته، اما هئیت اسرائیلی همراه با کاروان ورزشکاران این کشور، بار دیگر با مطرح کردن پرونده کسب اطلاعات و مشخصات پاسپورتی ورزشکاران اسرائیل توسط هکرها و حسابهای جعلی در شبکه های مجازی برای ضربه زدن احتمالی به ورزشکاران اسرائیل و به میان آوردن نقش جمهوری اسلامی ایران و حزب الئه، مقامات امنیتی و سیاسی فرانسه را تحت فشار گذاشته اند.

بیش از این، دفتر دادستانی پاریس اعلام کرده بود، پلیس فرانسه تحقیقاتی را درباره تهدید به مرگ سه ورزشکار اسرائیلی در بازی های المپیک پاریس آغاز کرده است. افسران مبارزه با جرایم سایبری همچنین در حال بررسی انتشار اطلاعات شخصی ورزشکاران در شبکه های اجتماعی و به دنبال حذف آن بودند. اداره ملی سایبری اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از تحقیقات به این نتیجه رسیده است که هکرهای ایرانی در حال ایجاد کانال‌های شبکه‌های اجتماعی برای انتشار اطلاعات شخصی اعضای هیئت اسرائیلی و ارسال پیام‌های تهدیدآمیز هستند. همزمان، به گفته یک منبع نزدیک به این پرونده، هنوز هیچ ارتباطی بین ایران یا یک کشور خارجی دیگر ، در این پرونده مشاهده نشده است. این منبع همچنین گفته ، اسرائیلی ها هیچگونه مدرک یا سندی دال بر دست داشتن ایران یا کشور دیگری در این موضوع ، در اختیار ندارند و مدرکی ارائه نکرده اند!

در هفته نخست المپیک ۲۰۲۴ پاریس، ۱۶ المپین ایران از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

به گزارش ایسنا، سی و سومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از جمعه ۵ مرداد به طور رسمی افتتاح شد. در پایان هفته نخست ۱۸ المپین ایران در رشته‌های تیراندازی، شنا، تنیس روی میز، قایقرانی، شمشیربازی، تیروکمان، دوومیدانی و ژیمناستیک رقابت کردند که به جز مهدی الفتی که به فینال پرش خرک و هانیه رستمیان که به فینال تپانچه ۲۵ متر رسیده اند، سایر ورزشکاران حذف شدند و از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

جدول مدالی زنده بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس (به‌روزرسانی جمعه ۱۲ مرداد ساعت ۰۰:۰۰):

هفتمین روز از سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک برگزار شد. جمهوری خلق چین با کسب ۱۳ مدال طلا، ۸ نقره و ۹ برنز همچنان صدر جدول مدالی را به خود اختصاص داده است.فرانسه با ۱۱ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۳ برنز به رده دوم صعود کرد و استرالیا با ۱۱ طلا، ۶ نقره و ۵ برنز در رده سوم قرارگرفت. کاروان ایران در المپیک پاریس ۴۰ نماینده در ۱۳ رشته ورزشی دارد. نمایندگان ایران تا روز هفتم صاحب مدالی نشده‌اند.اولین نشان طلای المپیک پاریس ۲۰۲۴ به چین، اولین مدال نقره به کره و اولین مدال برنز به قزاقستان رسید.

سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از شش مرداد به طور رسمی آغاز شده است و تا ۲۱ مرداد ادامه دارد.

در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، آمریکا با ۳۹ طلا، چین با ۳۸ طلا و ژاپن با ۲۷ طلا اول تا سوم شدند.

https://akhbar-rooz.com/?p=247135 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x