دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

اطلاعیه حزب دمکراتیک مردم ایران: جنگ افروزی در آینه ترور!

ترور اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس، پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری در تهران، نقض آشکار حاکمیت ملی ایران و حقوق بین الملل است و  هدفی جز بی معنا کردن مذاکرات برای آتش بس و صلح در غزه ندارد.

دولت نتانیاهو با این اقدام تحریک آمیز، همزمان با حمله به بیروت، و با شکست در پیشبرد جنگ فاجعه بار غزه، در تلاش است تشنج منطقه ای را به یک جنگ تمام عیار با ایران تبدیل کند. ترور هنیه چند روز پس از سخنرانی نتانیاهو در کنگرهٔ آمریکا انجام گرفت و حاکی از تلاش او برای تاثیرگذاری بر کارزارِ انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا به زیان نامزد حزب دمکرات  است.

منافع توسعه‌طلبان اسراییلی و نیروهای بنیادگرای درون حاکمیت جمهوری اسلامی بر  رویکرد تنش آفرینی است که تاکنون راه را بر صلح و آرامش و دوستی کشورها در منطقه بسته است و به زیان منافع ملی ایران کار کرده است. این ترور اهداف اعلام شدهٔ سیاست خارجی دولت پزشکیان مبنی بر آشتی و صلح جویی در منطقه و جهان را هم مورد هدف قرار داده است. دولت نتانیاهو نمی خواهد اجازه دهد ایران به وضعیت متوازن بین المللی بازگردد.

حزب دمکراتیک مردم ایران اقدام تروریستی و جنگ طلبانه دولت اسراییل در قتل آقای اسماعیل هنیه و محافظ اش در تهران را به شدت محکوم می کند.

حزب دمکراتیک مردم ایران

۱۰ مرداد ۱۴۰۳

https://akhbar-rooz.com/?p=247096 لينک کوتاه

1.8 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x