دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

بایدن: کشته‌شدن هنیه به آتش‌بس در غزه کمکی نمی‌کند

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه پنج‌شنبه ۱۱ مرداد تاکید کرد کشته‌شدن اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس فلسطین، کمکی به آتش‌بس در نوار غزه نمی‌کند.

به گزارش «رویترز»، اظهارات بایدن در پایگاه مشترک اندروز در مریلند، محل فرود هواپیمای حامل زندانیان آزاد شده توسط روسیه در یک روند مبادله زندانی در اواخر پنجشنبه میان دو کشور، ایراد شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بایدن ضمن ابراز «نگرانی عمیق» در خصوص تشدید تنش در خاورمیانه، از بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل خواست تا به سرعت به توافق آتش‌بس در نوار غزه دست یابد.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا ترور هنیه، باعث از دست‌رفتن فرصت دستیابی به توافق آتش‌بس شده ، به خبرنگاران گفت: «این امر (قتل هنیه) کمکی نمی‌کند.»

بایدن در تماس تلفنی خود با بینامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در مورد «تلاش‌ها برای حمایت از دفاع از اسرائیل برابر تهدیدها، شامل تهدیدات ناشی از موشک‌های بالستیک و پهپادها و عملیات استقرار جدید نظامی آمریکا» صحبت کرد.

کاخ سفید اعلام کرد، که بایدن، پنج‌شنبه در این تماسی تلفنی بر «تعهد» ایالات متحده به امنیت اسرائیل در مواجهه با «هرگونه تهدیدی از سوی ایران»، تاکید کرده است.

ایران و حماس بر قرار داشتن اسرائیل در پشت ترور هنیه تاکید کردند ولی اسرائیل رسما سکوت کرد و اظهار نظری در مورد کشته‌شدن هنیه نکرد. ارتش اسرائیل تاکید که در حال ارزیابی وضعیت است و هیچ دستورالعمل امنیتی جدیدی را برای غیرنظامیان صادر نکرد.

۷مقام آگاه در خاورمیانه به نشریه آمریکایی «نیویورک تایمز» گفته‌اند که رهبر حماس بر اثر انفجار بمبی که در اتاق مهمانسرای محل اقامت او جاسازی شده بود، کشته شده است. به گفته این منابع شامل دو ایرانی و یک مسئول آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، این بمب نزدیک به دو ماه پیش در این مهمانسرا کارگذاشته شده بود.

از سویی خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران نیز جزئیات جدیدی را فاش کرد و گفت که بررسی‌ها، مسئولیت تل‌آویو را در طراحی و اجرای ترور هنیه، اثبات کرده است.

به ادعای این خبرگزاری، اتاق هنیه که در طبقه چهارم مهمانسرای منطقه زعفرانیه بود، هدف پرتابه قرار گرفت که سقف و پنجره‌های این اتاق را منهدم کرد و منجر به کشته‌شدن هنیه و یکی از محافظانش شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=247075 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x