پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

ظریف معاون راهبردی پزشکیان شد

مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری اسلامی، محمدجواد ظریف را به عنوان معاون راهبردی خود و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک ریاست جمهوری منصوب کرد.

ظریف که در دولت حسن روحانی برای ۸ سال وزیر امورخارجه ایران بود و نقش محوری در مذاکرات هسته‌ای و توافق حاصل از آن – تحت عنوان برجام – داشت، پیش از این هم رئیس شورای راهبری مسعود پزشکیان در دوران انتقالی میان روز انتخابات تا مراسم تحلیف بود.

ظریف پس از انتصاب به عنوان معاون راهبردی در پستی در شبکه اجتماعی ایکس دلیل قبول مسئولیت را «نگرانی، دلخوری و اصرار هم میهنان بزرگوار، به ویژه در فضای مجازی» عنوان کرد.

یکی از وعده‌های ظریف زمانیکه رئیس شورای راهبری را برعهده داشت استفاده از چهره‌های تازه و عدم استفاده از مدیران گذشته در دولت پزشکیان بود اما با گذشت چند روز از شروع کار دولت جدید در اولین قدم محمدرضا عارف، معاون اول دولت دوم خاتمی بعنوان معاون اول از سوی پزشکیان منصوب شد.

با این حال ظریف نوشته است: «باور دارم که باید به فکر نو و نگرش‌های جدید برای حل مشکلات و پیمون مسیر توسعه، فرصت حضور در مدیریت عالی کشور را داد» و «بالاترین اولویت بنده و بسیاری از دوستانم تضمین ورود متخصصین جوان و پرتوان بوده است.»

https://akhbar-rooz.com/?p=247069 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x