پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

دادگاه رسیدگی به اتهام افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون درباره حجاب اجباری برگزار شد

جلسه رسیدگی به اتهام افسانه بایگان، بازیگر سینما و تلویزیون چهارشنبه ۱۰ مرداد در شعبه ۱۰۹۷ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی ارشاد تهران برگزار شد.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این جلسه با حضور علی شریف‌زاده، وکیل مدافع افسانه بایگان برگزار شد.

اتهام این هنرمند سینما «حضور زنان در معابر و انظارعمومی بدون حجاب شرعی» است که به‌گفته وکیل مدافع او، مصداق این اتهام انتشار عکس‌هایی در فضای اینستاگرام توسط افسانه بایگان عنوان شده است.

مرکز اطلاع‌رسانی پلیس تهران بزرگ چندی پیش همچنین از تشکیل پرونده قضائی دیگری برای افسانه بایگان به‌دلیل آن‌چه «کشف حجاب در مراسم نکوداشت آتیلا پسیانی» (بازیگر فقید سینما) عنوان کرد، خبر داده بود. دادگاه کیفری دو تهران در تیرماه سال گذشته این بازیگر سینما و تلویزیون را به‌دلیل رعایت‌نکردن «حجاب اجباری» به دو سال حبس تعزیری محکوم کرد. این حکم به مدت پنج سال به حالت تعلیق درآمد.

افسانه بایگان همچنین از بابت مجازات تکمیلی به دو سال ممنوعیت خروج از کشور و استفاده از فضای مجازی، خلاصه‌نویسی یک کتاب و مراجعه به مراکز رسمی روان‌شناسی و ارائه گواهی سلامت محکوم شد. بسیاری این مجازات را توهین‌آمیز خواندند و صلاحیت دادگاه را در صدور چنین احکامی رد کردند. المیرا نوری زینال، وکیل دیگر افسانه بایگان تیرماه سال گذشته از اجرای حکم غیرقطعی موکل خود مبنی بر قطع شدن سیم‌کارت و احضار او به پلیس امنیت عمومی خبر داد.

https://akhbar-rooz.com/?p=247022 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x