پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

«نیویورک تایمز»: خامنه‌ای برای حمله مستقیم موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل دستور داد

مراسم تشییع اسماعیل هنیه در تهران در روز پنجشنبه

روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» به نقل از سه مقام ایرانی مطلع، گزارش داد که علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران در جلسه فوق‌العاده شورای امنیت ملی ایران که صبح چهارشنبه دهم مرداد، برگزار شده، به مقامات کشورش دستور داده است تا در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه در تهران، شهرهای حیفا و تل‌آویو در اسرائیل را مستقیما با حملات موشکی و پهپادی ایران هدف قرار دهند.

به گفته این نشریه آمریکایی به نقل از سه مقام ایرانی از جمله دو عضو سپاه پاسداران ایران، این فرمان رهبر ایران مدت کوتاهی پس از اعلام رسمی خبر ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش فلسطینی حماس که در تهران هدف حمله قرار گرفت، صادر شد.

طبق گزارش نیویورک تایمز، به موجب فرمان خامنه‌ای، ایران درصدد است تا شهرهای تل‌آویو و حیفا را با حملات موشکی و پهپادی مستقیم خود هدف قرار دهد.

در همین راستا رادیو ارتش اسرائیل شامگاه چهارشنبه گزارش داد که ایران در حال بررسی انجام حملاتی به اسرائیل از خاک ایران، سوریه، عراق، لبنان و یمن است.

کاخ سفید در واکنش به ترور هنیه، چهارشنبه اعلام کرد که حملات در تهران و بیروت به کاستن از تنش‌ها در منطقه کمکی نمی‌کند.

سخنگوی کاخ سفید با تاکید این‌که نیروهای آمریکایی در خاورمیانه در آمادگی کامل هستند، بیان داشت که نمی‌توان گزارش‌ها درباره کشته شدن رهبر حماس را تایید کرد.

از سویی خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی «حماس» طی سخنرانی در تهران با قدردانی از اقدامات حزب‌الله، حوثی‌ها و شبه‌نظامیان عراقی، گفت: «متحمل کردن هزینه ترور هنیه بر اسرائیل را به القسام و ایران واگذار می‌کنیم».

او در ادامه گفت:« دستی که به سوی هنیه موشک شلیک کرد اگر قطع نشود موشک‌های دیگری را شلیک خواهد کرد».

عضو دفتر سیاسی «حماس» با تاکید این که همه رهبران حماس راه هنیه را ادامه می‌دهند. گفت:« حماس و ایران خواهان جنگ منطقه‌ای نیستند اما باید به ترور هنیه پاسخ داد».

https://akhbar-rooz.com/?p=247013 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x