پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

در موضوع اسرائیل- فلسطین مداخله نمی کنیم؛ آمریکا اول ؛ شوروی دوم تاریخ بازیهای المپیک؛ شگفتی تاریخی در تنیس روی میز؛ حذف غول چینی توسط جوان سوئدی؛‏ جمهوری خلق چین؛ در صدر جدول بازیهای پاریس

نازک بین-استفاده از هوش مصنوعی در المپیک تعجب‌آور نیست. ماه آوریل (فروردین)، کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) یک استراتژی جامع به نام دستور کار هوش مصنوعی المپیک را راه‌اندازی کرد. IOC می‌خواهد زمینه را برای هوش مصنوعی فراهم کند، تا حمایت ورزشکاران را افزایش دهد. یکی از مواردی که به هوش مصنوعی سپرده شده، استفاده شبکه NBC از صدای آل مایکلز مفسر قدیمی است، که در حال حاضر فوتبال پنجشنبه شب را در آمازون پرایم اجرا می‌کند. وی گفت: سیستم هوش مصنوعی با استفاده از پخش‌های قبلی NBC به وی آموزش داده شده است. این شبکه اعلام کرد ، از صدای هوش مصنوعی مایکل برای پخش برنامه روزانه در برنامه Peacock به نام «خلاصه روزانه المپیک تو» استفاده می کند. با ادامه دنیای شگفت‌انگیز هوش مصنوعی، استعدادیابی با این فناوری در واقع بین تیم‌های ورزشی حرفه‌ای محبوب‌‌تر می‌شود. هوش مصنوعی این ظرفیت را دارد که استعداد‌ها را در سراسر جهان شناسایی کند. پروفسور جوشی، می‌گوید تنوع و گنجاندن هوش مصنوعی در ورزش امیدوارکننده‌تر از همیشه است. او، در مصاحبه‌ای با The National گفت: «ممکن است ده‌ها مایکل فلپس در نقاط مختلف جهان در حال شنا کردن باشند اما، ما هرگز این افراد را نمی شناسیم.، زیرا آنها هرگز فرصت رقابت را نداشته‌اند. ما، هیچ راهی برای تشخیص اینکه این افراد می‌توانند نخبه باشند نداریم.» ولی، اکنون با کمک هوش مصنوعی می توانیم این استعداد ها را شناسائی و کشف کنیم!
غول‌های فناوری، یک سیستم استعدادیابی هوش مصنوعی را برای شرکت کنندگان در ورزشگاه المپیک مستقر کردند.گروه هوش مصنوعی درباره بسیاری از موضوعات از جمله تلاش‌های المپیک پاریس برای برابری جنسیتی و خشونت آنلاین علیه زنان شرکت‌کننده نیز دست به اقداماتی زده است. سارا واکر برنده مدال نقره المپیک در رشته BMX، عضو IOC، نایب رئیس کمیسیون ورزشکارانIOC و عضو گروه کاری هوش مصنوعی است. او، در مصاحبه‌ای گفت: «ورزشکاران محبوب، اگر در یک روز معین انتظارات را برآورده نکنند، با واکنش شدید هواداران مواجه می‌شوند.

در موضوع اسرائیل- فلسطین مداخله نمی کنیم

کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد، از مداخله در اختلافات بین کمیته‌های المپیک اسرائیل و فلسطین خودداری می‌کند. مارک آدامز، سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ک این سازمان در درگیری بین کمیته‌های ملی المپیک اسرائیل و فلسطین مداخله نمی‌کند.به گزارش sportrbc ، آدامز گفت: ۲۰ تا ۳۰ جنگ در جهان در جریان است . اگر ما، به همه شکایات تیم‌ها گوش دهیم، هیچکس در المپیک پاریس شرکت نمی‌کند.هفته گذشته، کمیته ملی المپیک فلسطین نامه‌ای به توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک نوشت و از او خواست ورزشکاران اسرائیلی را از شرکت در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس منع کند. طرف فلسطینی معتقد است که اقدامات نظامی اسرائیل در نوار غزه نقض آتش بس المپیک است.

عربستان در یک‌قدمی میزبانی جام جهانی
روز دوشنبه  گذشته،با حضور رئیس فیفا، پیشنهاد رسمی عربستانی‌ها برای میزبانی از جام جهانی ۲۰۳۴ تأیید شد تا این کشور، تنها شانس کسب میزبانی رقابت‌های جام جهانی ۱۰ سال بعد باشد. میزبان جام جهانی ۲۰۳۴، روز ۲۱ آذر سال‌جاری به طور رسمی اعلام خواهد شد .پیش‌بینی‌ها، حاکی از این است که هیچ کشور دیگری بجز عربستان شانس میزبانی بزرگ‌ترین رقابت فوتبالی جهان با حضور ۴۸ تیم را نخواهد داشت. عربستان در صورت کسب این میزبانی، تبدیل به اولین کشوری می‌شود که به تنهایی از ۴۸ کشور جهان در این رقابت‌ها میزبانی می‌کند.پرونده میزبانی این کشور برای جام جهانی، توسط محمد بن سلمان ولیعهد این کشور به طور رسمی امضا شده است. این پیشنهاد مورد موافقت اولیه فیفا قرار گرفته و تأیید نهایی این پیشنهاد توسط فدراسیون‌های عضو این نهاد صورت می‌گیرد. نکته جالب توجه در خصوص این میزبانی این است که نشریه تایمز، از هزینه یک میلیارد دلاری عربستان برای جلب رضایت فیفا توسط عربستانی‌ها پرده برداشته است.
 بزرگ‌ترین گام عربستان برای این میزبانی، ساخت یک ورزشگاه ۹۲ هزار نفری تازه در ریاض خواهد بود. وزارت ورزش این کشور طرح نهایی ساخت ورزشگاه را مورد تأیید قرار داده و انتظار می‌رود ساخت و ساز آن مطابق برنامه‌ریزی‌ها در فصل پاییز ۲۰۲۹ (۱۴۰۸) به اتمام برسد. این استادیوم بعد از ساخت به مرکز و خانه اصلی تیم ملی عربستان سعودی تبدیل می‌شود و جزئی از یک مجموعه ورزشی بزرگ‌تر خواهد بود. این مجموعه شامل یک سالن سرپوشیده ورزشی، یک استخر بزرگ با استانداردهای المپیک و چندین زیرساخت دیگر است. این ورزشگاه با همکاری وزارت ورزش عربستان و شورای پادشاهی شهر ریاض ساخته می‌شود و هفدهمین ورزشگاه بزرگ دنیا، چهارمین ورزشگاه بزرگ آسیا (بعد از استادیوم گجرات هند، استادیوم پیونگ‌یانگ و ورزشگاه لوسیل قطر) و سومین ورزشگاه بزرگ خاورمیانه (بعد از استادیوم ۹۴ هزار نفری مصر و ورزشگاه ۹۲ هزار نفری لوسیل قطر) به حساب می‌آید.وزیر ورزش عربستان در خصوص این پیشنهاد و احتمال میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ گفته: «من صمیمانه از از پادشاهی تشکر و قدردانی می‌کنم که ما را قادر به رسیدن به این مرحله مهم در تاریخ کرده است. من همچنین از ولیعهد به خاطر حمایت سخاوتمندانه و پیگیری مستمرش از ورزش تشکر می‌کنم. پرونده نامزدی پادشاهی برای میزبانی جام جهانی ۲۰۳۴ مظهر چشم‌انداز جامع و روشن این ملت بزرگ نسبت به آینده‌ای روشن است.»با نهایی شدن این میزبانی، بار دیگر باید منتظر درگیری فیفا با نهادهای حقوق بشری به دلیل نقض حقوق بشر در عربستان سعودی باشیم؛ اتفاقی که در جام جهانی قطر، جنجال‌های زیادی را برای فیفا ایجاد کرد.

فرانسه-آرژانتین؛ فوتبال غرق در بدبینی

تقابل فرانسه و آرژانتین در یک چهارم نهایی مسابقات فوتبال المپیک پاریس، حساس‌ترین بازی این رشته خواهد بود. فرانسه در آخرین بازی مرحله گروهی نیوزیلند را سه بر صفر برد تا با ۹ امتیاز صدرنشین گروه اول شود، در حالی که آرژانتین به خاطر شکست روز اول مقابل مراکش به رده دوم گروه دوم رسید.  فرانسه و آرژانتین در فینال جام جهانی ۲۰۲۲ با هم روبرو شدند که یاران مسی در ضربات پنالتی به برتری رسیدند. آنچه حساسیت این بازی را به اوج می‌رساند، سرودهای نژادپرستانه بازیکنان آرژانتین بعد از قهرمانی اخیر کوپا آمریکا علیه بازیکنان فرانسوی بود.ژان فیلیپ ماتتا، مهاجم تیم المپیک فرانسه که زننده گل اول این تیم به نیوزیلند بود درباره تقابل با آرژانتین گفت: «آرژانتین قهرمان جام جهانی است. آنها در هر تورنمنتی به فینال می‌رسند. اتفاق اخیر تمام فرانسوی‌ها را آزرده کرد. خواهیم دید در یک چهارم نهایی چه اتفاقی می‌افتد.» مهاجم کریستال پالاس در پاسخ به اینکه آیا بازیکنان تیم المپیک فرانسه از این توهین‌ها ناراحت شده‌اند، گفت: «نه. ولی خواهیم دید که چه اتفاقی می‌افتد.»

تشدید تدابیر امنیتی برای ورزشکاران اسرائیل

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارونوت» گزارش کرد، سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل ،امنیت ورزشکاران اسرائیلی را در المپیک پاریس در پی ترور هنیه افزایش داده‌اند.در این گزارش آمده است که سرویس امنیت داخلی (شاباک)، امنیت هیأت ورزشکاران اسرائیلی را در پاریس تقویت خواهد کرد و نیروهای امنیتی بیشتری برای محافظت از اعضای هیأت ورزشکاران اسرائیل در دهکده المپیک و خارج از آن، اعزام خواهد کرد.

سنگین‌ترین شکست در بسکتبال المپیک

تیم ملی بسکتبال صربستان با درخشش نیکولا یوکیچ، قاطعانه‌ترین پیروزی در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرد. به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، دیدار تیم‌های ملی صربستان و پورتوریکو از گروه C رقابت‌ها برگزار شد که در پایان، صرب‌ها با درخشش نیکولا یوکیچ، شکست سنگینی را به حریف خود تحمیل کردند.در این دیدار هر چهار کوارتر بازی به ترتیب با نتایج ۱۲-۲۴، ۲۳-۲۸، ۱۶-۲۷ و ۱۵-۲۸ به سود صربستان تمام شد تا یاران نیکولا یوکیچ در مجموع با حساب ۶۶ – ۱۰۷ به پیروزی دست یابند. نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۲۳، با ۴۱ امتیاز اختلاف برنده این بازی شد.نیکولا یوکیچ فوق ستاره تیم ملی بسکتبال صربستان، در این دیدار با کسب ۱۴ امتیاز، ۱۵ ریباند، ۹ پاس گل، ۲ توپ ربای و یک بلاک، ضمن ثبت دبل‌دبل در این دیدار، تأثیرگذاری ۳۴ را در ترکیب صرب‌ها داشت تا بهترین بازیکن زمین شود.یوکیچ تنها یک پاس گل تا ثبت تریپل‌دبل فاصله داشت و این آمار فوق‌العاده جوکر، نقش پررنگی در ثبت قاطعانه‌ترین پیروزی مسابقات بسکتبال، در المپیک ۲۰۲۴ پاریس داشت. این شکست پورتوریکو، سنگین‌ترین باخت تیم‌های حاضر در المپیک پاریس تا به اینجای مسابقات است.

اسرائیل از نقشه جهان حذف شود

به گزارش ایسنا، مسوت اوزیل، ستاره پیشین رئال مادرید و تیم ملی فوتبال آلمان با انتشار یک استوری در فضای مجازی خشم اسرائیلی ها را برانگیخت.اوزیل در این پیام روی نقشه اسرائیل قلم قرمز کشید و به نوعی خواستار پاک شدن این رژیم از روی کره زمین شد.

فلیک: می‌خواهم در بارسا شبیه گواردیولا باشم

بارسلونا،در تور تابستانی آمریکا شروع خیلی خوبی داشت و تیم جوان هانسی فلیک مقابل منچسترسیتی نمایش جذابی ارائه کرد. این بازی در ۹۰ دقیقه با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و بارسا در ضربات پنالتی توانست حریف اش را شکست دهد. پو ویکتور و پابلو تورس گلزنان بارسا در این بازی بودند و فلیک از بازیکنان جوانی مثل مارک کاسادو، اینیاکی پنا و آندر آسترالاگا هم استفاده کرد.فلیک، از نمایش تیم اش رضایت داشت و گفت: « مقابل یک تیم بزرگ خیلی خوب بودیم. مثل یک تیم کنار هم دفاع و حمله کردیم و این همان موضوعی است که می‌خواهیم. برای هم جنگیدیم.» سرمربی آلمانی بارسا اضافه کرد: «شاید در نیمه اول کمی عقب بازی کردیم. برنامه ما این است که جلوتر بازی کنیم. باید مالکیت بیشتری داشته باشیم. فراموش نکنید، مقابل منچسترسیتی بازی می‌کردیم. فکر نمی‌کردم بتوانیم اینقدر بالا دفاع کنیم، اما موفق شدیم. این بازی، فوق‌العاده‌ بود.» او در تمجید از عملکرد گواردیولا در بارسا گفت: «پپ گواردیولا ۸ سال اینجا بوده و می‌خواهم تیمم با همان فلسفه او بازی کند. ایده اصلی همان است؛ هرچند تفاوت‌های جزئی دارد.»فلیک، از نمایش انیاکی پنا و آندر آسترالاگا، ۲ دروازه‌بان تیمش هم رضایت داشت و گفت: «به این بازیکنان جوان افتخار می‌کنم. دروازه‌بان فوق‌العاده‌ای (پنا) داشتیم. عملکرد آندر در ضربات پنالتی هم خیلی خوب نشان داد.» مربی آلمانی اما در ادامه از صحبت درباره عملکرد فردی سایر بازیکنان خودداری کرد و گفت: «دوست ندارم درباره عملکرد بازیکنان صحبت کنم. می‌خواهیم  تیمی باشیم که به سختی می‌جنگد.» 

آمریکا اول؛ شوروی دوم

ایالات متحده آمریکا روز سه شنبه به یک نقطه عطف چشمگیر در تاریخ المپیک رسید. هنگامی که بابی فینکه، شناگر در ماده ۸۰۰ متر آزاد مردان مدال نقره را کسب کرد، سه‌هزارمین مدال المپیک خود را به نام آمریکا ثبت کرد.طبق گزارش ESPN، هیچ کشوری بیش از ۱۵۰۰ مدال ترکیبی بازی‌های تابستانی و زمستانی ندارد. اتحاد جماهیر شوروی(منحل شده. اکنون روسیه رقیب آمریکا، چین و انگلیس است) در جایگاه دوم قرار دارد.

سلفی ورزشکاران کره شمالی و کره جنوبی در المپیک پاریس

ورزشکاران رشته تنیس روی میز کره شمالی و کره جنوبی پس از مسابقات دوبل مختلط در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با یک‌دیگر عکس گرفتند.به گزارش سی‌ان‌ان، عکس‌های منتشر شده از ورزشکاران تنیس روی میز کره شمالی و کره جنوبی روی سکوی قهرمانی با ژست سلفی، در دنیا بسیار فراگیر شده و بسیاری این اتفاق را نشانه‌ای از همبستگی مردمِ دو کره می‌دانند. در رشته تنیس روی میز دوبل مختلط، کره شمالی مدال نقره و کره شمالی مدال برنز را کسب کردند. در سکوی قهرمانی، لیم جونگ هون از کره جنوبی با بیرون آوردن موبایلش، از فرصت گرفتن عکس سلفی با همتایان شمالی‌اش بهره برد. المپیک ۲۰۲۴ پاریس، پیش‌تر هم درباره کره جنوبی و کره شمالی به دلیل اشتباه گرفته شدن این دو کشور خبرساز شده بود.

جدال ایران برای مدال برنز با میزبان بازیها

تیم ملی شمشیربازی سابر ایران برای کسب مدال برنز المپیک ۲۰۲۴ پاریس با فرانسه رقابت داشت. در پایان تیم ایران با نتیجه ۴۵ بر ۲۵  مغلوب شد. به نقل از ایسنا،فرزاد باهر عملکرد ضعیفی در بازی برابر فرانسه داشت و بیشترین امتیاز را از دست داد. او در اولین بازی خود پنج امتیاز داد و امتیازی نگرفت و باعث ایجاد اختلاف امتیاز شد. در بازی دوم هم تنها یک امتیاز گرفت و پنج امتیاز از دست داد. در بازی سوم هم پنج امتیاز از دست داد و  تنها دو امتیاز گرفت. این ترتیب تیم ایران در بین هشت تیم شرکت کننده در رده چهارم قرار گرفت.شمشیربازان ایران در مرحله یک چهارم  نهایی با نتیجه ۴۵ بر ۴۴ آمریکا را شکست دادند. در مرحله نیمه نهایی با نتیجه ۴۵ بر ۴۳ مغلوب مجارستان شدند. پیش از این، شمشیربازی ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو هم تا آستانه کسب مدال برنز انفرادی پیش رفت اما  مجتبی عابدینی چهارم شد. در المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز در بخش تیمی با نتیجه ۴۵ بر ۴۴ مقابل ایتالیا شکست خورد و شانس گرفتن مدال را از دست داد. ترکیب تیم ایران علی پاکدامن، محمد رهبری، محمد فتوحی و فرزاد باهر بود. هدایت تیم ملی ایران برعهده پیمان فخری است. 

شگفتی تاریخی در تنیس روی میز: حذف غول چینی‏

برای اولین‌بار از المپیک ۲۰۰۴ آتن، فینال تنیس روی میز انفرادی ‏مردان بدون ورزشکاری از چین برگزار می‌شود. ‏در رقابت‌های تنیس روی میز المپیک ‌‏۲۰۲۴ پاریس اتفاقی تاریخی رخ داد. وانگ چوکین، شماره یک دنیا و ‏ستاره اصلی تنیس روی میز چین، به شکلی شگفت‌انگیز از دور ‏یک‌هشتم نهایی حذف شد. کسی که این شگفتی را رقم زد ترولز مورگارد ۲۲ ساله از سوئد بود. در ‏آره‌نا ورزشگاه پاریس، او موفق شد وانگ را شکست دهد. تا بزرگترین شگفتی ‏این دوره از رقابت‌های تنیس روی میز المپیک رقم بخورد.

مورگارد ،که در رنک جهانی رتبه ۲۶ را دارد ، موفق شد رنک اول دنیا را ‏شکست بدهد. جوان سوئدی بعد از این کار بزرگ گفت: “کاملا شوکه هستم. واقعا ‏احساس می‌کنم مریض شده‌ام. این بزرگترین کاری است که در همه ‏عمرم انجام داده‌ام. بردن بازیکن شماره یک دنیا در المپیک، از این ‏بهتر امکان ندارد“. وانگ، ستاره بزرگ تنیس روی میز هم به اندازه حریف سوئدی‌اش ‏شگفت‌زده بود و گفت: “کنترل احساساتم را تا حدودی از دست ‏دادم”.وانگ ،که شب گذشته در رقابت‌های مختلط موفق به کسب مدال طلا ‏شده بود، به اتفاق عجیب در جریان مسابقه امروز اشاره کرد. زمانی که ‏به شکل تصادفی یک عکاس راکت او را تخریب کرد. وانگ گفت: “‏متوجه نمی‌شوم یک عکاس چطور می‌تواند چنین کاری بکند”. بعد از ‏این حادثه وانگ با راکت یدکی به مبارزه ادامه داد. ‏

فوتبال زنان

 در دور نهایی بازی‌های گروه C رقابت‌ها، برزیل مقابل اسپانیا قرار گرفت . برزیل در نهایت با نتیجه ۲-۰مغلوب اسپانیا شد. این دومین باخت زنان برزیلی در این دوره از رقابت‌ها بود .در دیگر دیدار این گروه،، تیم خوش ترکیب ژاپن با نتیجه ۳-۱ بر نیجریه غلبه کرد تا به عنوان تیم دوم، راهی مرحله یک چهارم نهایی شود. در بازی دیگر، استرالیا در برابر آمریکا بازی ضعیفی انجام داد. این تیم فقط در ۱۰ دقیقه آخر بازی توانست آمریکا را تحت فشار گذارد. این بازی که ۲۲ دقیقه وقت اضافی داشت، با نتیجه ۲ بر ۱ بنفع آمریکا پایان یافت.شاگردان انا هیز، با این برد، ۹ امتیازی شدند و به عنوان تیم صدرنشین به دور بعدی راه یافتند؛ جایی که قرار است با ژاپن رو به رو شوند. در دیگر بازی گروه B، آلمان توانست با نتیجه پر گل ۴-۱ بر زامبیا چیره شود، تا ضمن ۶ امتیازی شدن در گروه، در مرحله بعدی منتظر یکی از دو تیم کلمبیا یا فرانسه(کانادا در صورت احتمال کم) باشد.

حذف دو ستاره دنیای تنیس

به گزارش آسوشیتدپرس، رافائل نادال و کارلوس آلکاراس در مسابفات دو نفره تنیس بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، حذف شدند. این دو نفر، در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه ۶-۲ و ۶-۴ مقابل نمایندگان آمریکا، آستین کرایجیک و راجیو رام ، مغلوب شدند.

نتایج چند رشته

پنجمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در چند رشته، دیدارهای فینال و رده بندی انجام شده است.در حالیکه ، کاروان ورزشی ژاپن در صدر جدول توزیع مدال‌ها قرار داشت. اما ،تیم شیرجه زنان چین با کسب مدال طلا موفق شد به دلیل مدال نقره بیشتر جای ژاپن را در صدر جدول بگیرد. نتایج چند رشته بشرح زیر است:

سه گانه زنان

مدال طلا: فرانسه
مدال نقره: سوئیس
مدال برنز: بریتانیا

سه گانه مردان:
مدال طلا: بریتانیا
مدال نقره: نیوزلند
مدال برنز: فرانسه

شیرجه ۱۰ متر هماهنگ زنان

مدال طلا: چین
مدال نقره: کره شمالی
مدال برنز: بریتانیا

قایقرانی ۴ نفره مردان

مدال طلا: هلند
مدال نقره: ایتالیا
مدال برنز: لهستان

قایقرانی ۴ نفره زنان

مدال طلا: بریتانیا
مدال نقره: هلند
مدال برنز: آلمان

صدر نشینی چین، در جدول رده بندی مدال بازیهای المپیک پاریس،:

در پنجمین روز از سی و سومین دوره بازیهای المپیک پاریس ۲۰۲۴، تا ساعت ۲۲ به وقت تهران، چین با کسب ۸ مدال طلا، ۶ نقره و ۲ برنز به صدر جدول مدالی رسید.استرالیا با کسب هفتمین طلا به رده دوم است. ژاپن که از روز نخست صدر جدول را تصاحب کرده بود، اکنون با ۷ طلا، ۳ نقره و ۴ برنز، در رده سوم قرار دارد.فرانسه میزبان بازیها، با ۶ طلا، ۹ نقره و ۷ برنز در رده چهارم ایستاده است. ایران در المپیک پاریس ۴۰ نماینده در ۱۳ رشته ورزشی دارد. اما تاکنون مدالی کسب نکرده است.

ایران، همچنان هیچ و پوچ!

نمایندگان ایران، تا پایان روز پنجم نتوانسته اند مدالی کسب کنند! در عوض، با حضور مستمر در شبکه های مجازی و صدور بیانیه و اطلاعیه حمایت از این و آن، بشدت فعال هستند.

سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس از شش مرداد به طور رسمی آغاز شده است و تا ۲۱ مرداد ادامه دارد.در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، آمریکا با ۳۹ طلا، چین با ۳۸ طلا و ژاپن با ۲۷ طلا اول تا سوم شدند. (به‌روزرسانی چهار شنبه ۱۰ مرداد ساعت ۲۲:۰۰) منبع : ایسنا

https://akhbar-rooz.com/?p=246989 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x