دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

حزب تودهٔ ایران: ترور اسماعیل هنیه در تهران و هدف‌های دولت جنایتکار اسرائیل و امپریالیسم آمریکا به‌منظور گسترش جنگ در منطقهٔ ما

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری‌های جهان، “اسماعیل هنیه”، رئیس دفتر سیاسی سازمان حماس، ساعاتی پس از حضور  در مراسم سوگند ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان در تهران ترور شده است. کشته شدن “هنیه” کمی پس از آنکه اسرائیل مدعی شد فرماندهٔ ارشد نظامی حزب‌الله لبنان را در بیروت کشته است، اوضاع را در منطقه ما بیش‌ازپیش بحرانی کرده و در آستانهٔ درگیری‌های هر چه خطرناک و گسترده‌تر نظامی قرار داده است. اگرچه جزییات این ترورِ جنایتکارانه هنوز کاملاً روشن نیست، ولی خبرگزاری فارس، متعلق به سپاه پاسداران، در گزارشی نوشت اسماعیل هنیه با اصابت “پرتابه‌ای از هوا” کشته شده است. بر اساس همین گزارش، حمله به محل اقامت اسماعیل هنیه “حدود ساعت دو نیمه‌شب رخ داده است. … شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور [پزشکیان] به ایران آمده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژهٔ جانبازان در شمال تهران مستقر بود.” شبکهٔ خبری “المیادین” (در بیروت) هم نوشت ترور هنیه در تهران با شلیک موشک از کشور دیگری انجام شده است. علی خامنه‌ای در پیامی که به‌این مناسبت منتشر کرد از  جمله گفت اسرائیل: “با سوءِقصد به جان اسماعیل هنیه، زمینهٔ  مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت…” و افزود ما “خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به‌شهادت رسید، وظیفه خود می‌دانیم.”

سپاه پاسداران حکومت جمهوری اسلامی هم نیز در دومین اطلاعیه‌ای که در این زمینه صادر کرد  تهدید کرد: “بی‌تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبههٔ مقتدر و عظیم مقاومت به‌ویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های شهید‌القدس، دکتر اسماعیل هنیه، در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود.”

اسماعیل هنیه دیروز در حاشیه مراسم سوگند خود در مجلس با مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور، ملاقات و گفتگو کرده بود. مسعود پزشکیان، در واکنش به این ترور از سوی اسرائیل در خاک ایران، گفت:‌ “دیروز دست فاتح او [هنیه] را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم. … جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بُزدلانهٔ خود پشیمان خواهد کرد.”

ترور جنایتکارانهٔ اسماعیل هنیه در تهران، پس از سفر نتانیاهو به آمریکا و دیدارش با مقام‌های آمریکایی و احتمالا مشورت با آنها برای گرفتن چراغ‌سبز دولتش از جانب امپریالیسم آمریکا برای انجام این عملیات در خاک ایران است. ترور رهبر مذاکرات صلح حماس در تهران، درعین‌حال نشانگر این واقعیت است که دولت جنایتکار و نژادپرست اسرائیل زیر فشار افکار عمومی جهان و درحالی که  به “جنایت علیه بشریت”‌ محکوم شده مترصد بوده است تا به‌هرقیمتی شده برای حفظ خود دامنه درگیری‌های نظامی‌اش را گسترش داده و خصوصاً دولت ایران و لبنان را هم در این جنگ خانمان‌سوز  در منطقه درگیر کند.

نخست‌وزیر قطر که نقش میانجیگر در مذاکرات صلح میان اسرائیل و حماس را داشته است، در واکنش به این ترور گفت:‌ “وقتی یکی از طرفین مذاکره کننده طرف دیگر را ترور می‌کند، چگونه می‌توان به میانجیگری امیدوار بود.” دولت آمریکا ضمن ابراز “بی‌اطلاعی”‌ از این ترور و “دست نداشتن”‌ در آن، هشدار داد در صورت حمله به اسرائیل از این کشور دفاع خواهد کرد.

ترور اسماعیل هنیه در تهران سؤال‌هایی جدی دربارهٔ وضعیت دستگاه‌های امنیتی ایران نیز مطرح می‌کند. این نخستین بار نیست که دستگاه‌های امنیتی اسرائیل توانسته‌اند به‌ راحتی در خاک ایران عملیات تروریستی انجام دهند. ترور “اسماعیل هنیه” گسترهٔ  نفوذ دستگاه‌های اطلاعاتی امپریالیسم در دستگاه‌های امنیتی ایران را  بار دیگر  روشن می‌کند. از ترور قاسم سلیمانی در عراق تا ترور‌های دانشمندان اتمی ایران و همچنین ترور شماری از فرماندهان سپاه در سفارت جمهوری اسلامی در سوریه نشانگر فساد و نفوذ گستردهٔ دستگاه‌های امنیتی اسرائیل و امپریالیسم در دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم ایران است، رژیمی که “توانمندی‌‌ امنیتی اش” را فقط در سرکوب خشن و خونین دگراندیشان در میهن‌ما نشان می دهد.

حزب تودهٔ‌ ایران ترور جنایتکارانهٔ اسماعیل هنیه در تهران را به‌شدت محکوم می‌کند و معتقد است هدف دولت نژاد‌پرست اسرائیل گسترش جنگ و کشاندن دامنهٔ آن به خاورمیانه و به‌خصوص درگیر کردن  مستقیم جمهوری اسلامی در این جنگ خانمان‌سوز است، جنگی که بی‌شک در جهت منافع درازمدت امپریالیسم در منطقهٔ ما خواهد بود. باید با درایت و هوشیاری از افتادن به این دام خطرناک پرهیز کرد و اجازه نداد میهن ما در جنگ خانمان‌سوزی دیگر درگیر شود که عواقب آن برای ایران و منطقه فاجعه‌بار خواهد بود. حزب تودهٔ ایران از همه نیروهای مترقی ایران و جهان می‌خواهد تا ضمن محکوم کردن این جنایت که برخلاف همهٔ قوانین بین‌المللی است تلاش‌های‌شان را در مسیر جلوگیری از جنگی در منطقه که نتایجی فاجعه‌بار در پی خواهد داشت‌ و در کنار آن تحمیل صلح به جنگ‌طلبان به‌کار گیرند.

حزب تودهٔ‌ ایران

۱۰مردادماه ۱۴۰۳

https://akhbar-rooz.com/?p=246984 لينک کوتاه

3.8 26 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
توجه!
توجه!
1 ماه قبل

فراموش نکنیم که این حزب فقط بخاطر مخالفت با جهانگشایی حکومت اسلامی ” صدور انقلاب و راه قدس از کربلا می‌گذرد ” مورد حمله قرارگرفت و به این روز افتاد .
انتظار بیانیه ای مناسب اوضاع فعلی که در گذشته و استراتژی حکومت ولایی است خواست مبهمی نیست.

پیروز
پیروز
1 ماه قبل

مسئولیت شناسی و میهن دوستی خود را با این‌موضعگیری بجا اثبات کردید. شما در این موضوع در جهت درست تاریخ قرار گرفتید!
هشیاری برای نیافتادن در دام دشمنان بشریت به معنای انفعال نیست. با بررسی همه جوانب باید پاسخ درخور از جانب ایران داده شود!

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط پیروز
سیامک روزبهان
سیامک روزبهان
1 ماه قبل

حزب تودهٔ‌ ایران ترور جنایتکارانهٔ اسماعیل هنیه در تهران را به‌شدت محکوم می‌کند و معتقد است هدف دولت نژاد‌پرست اسرائیل گسترش جنگ و کشاندن دامنهٔ آن به خاورمیانه و به‌خصوص درگیر کردن مستقیم جمهوری اسلامی در این جنگ خانمان‌سوز است، جنگی که بی‌شک در جهت منافع درازمدت امپریالیسم در منطقهٔ ما خواهد بود. باید با درایت و هوشیاری از افتادن به این دام خطرناک پرهیز کرد و اجازه نداد میهن ما در جنگ خانمان‌سوزی دیگر درگیر شود که عواقب آن برای ایران و منطقه فاجعه‌بار خواهد بود. حزب تودهٔ ایران از همه نیروهای مترقی ایران و جهان می‌خواهد تا ضمن محکوم کردن این جنایت که برخلاف همهٔ قوانین بین‌المللی است تلاش‌های‌شان را در مسیر جلوگیری از جنگی در منطقه که نتایجی فاجعه‌بار در پی خواهد داشت‌ و در کنار آن تحمیل صلح به جنگ‌طلبان به‌کار گیرند.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x