دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

حزب حکمتیست (خط رسمی): اسرائیل، تلاش برای گسترش جنگ در خاورمیانه  (در حاشیه ترور اسماعیل هنیه در تهران)

بامداد چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳- ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و رئیس هیئت مذاکره کننده حماس با اسرائیل، که برای مراسم تحلیف پزشکیان در ایران بود، همراه یکی از محافظان وی در اقامتگاه خود در تهران با حمله موشکی کشته شد. در مورد عاملین این ترور تا کنون انگشت اتهام به طرف اسرائیل، نشانه رفته است. علاوه بر جمهوری اسلامی و حماس و گروههای مختلف فلسطینی تا کنون بسیاری از دولتها از روسیه، چین، لبنان، عراق، ترکیه، قطر، مالزی، اردن، افغانستان، یمن و… ضمن محکوم کردن ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، آنرا اقدامی خطرناک در جهت تشدید تنش و جنگ در خاورمیانه نام گذاشته اند. 

اسرائیل، به روال همیشه در موارد مشابه ترور مخالفین خود، از اظهار نظر رسمی در رابطه با نقش خود در این ترور خودداری کرده است. نتانیاهو اعضا کابینه خود را از اظهار نظر در مورد این ترور منع کرده و مقامات ارتش اسرائیل اعلام کرده اند که “به گزارش رسانه ها در باره قتل رئیس دفتر سیاسی حماس پاسخ نمیدهند.” لوید آستین وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده  که “در مورد این حادثه چیزی برای گفتن ندارد” و ادعا کرده است، “ایالات متحده در تلاش است تا تنش های فزاینده منطقه را کاهش دهد.”  بلینکن مدعی است دولت امریکا از این برنامه “بی اطلاع” بوده است. رئیس پنتاگون اعلام کرده است ״در صورت هر حمله ای به اسرائیل آنها از این کشور دفاع میکنند״. دولتهای اروپایی و متحدین آمریکا و اسرائیل تماما سکوت کرده اند.

ترور اسماعیل هنیه در تهران، یک روز بعد از مراسم تحلیف پزشکیان، پس از سفر نتانیاهو به آمریکا، حضور وی در کنگره و دیدار او با مقامات بالای دولت امریکا و بایدن و ترامپ و چند ساعت پس از بمبگذاری دولت اسرائیل در بیروت با هدف ترور یکی از فرماندهان حزب الله، انجام میگیرد. بی تردید این بمبگذاری ها و ترور اقدامی هماهنگ، هدفمند و برنامه ریزی شده و متکی به امکانات بالای اطلاعاتی، امنیتی و تسلیحاتی و… است که به حق باعث نشانه گرفتن انگشت اتهام به سوی دولت فاشیست اسرائیل به عنوان عامل این ترور، بعنوان بخشی از تحریکات سیاسی و نظامی آن در نا امن کردن منطقه شده است. پیچیدگی دسترسی به اطلاعات محل سکونت هنیه در تهران و دقت عملیات موشکی به اقامتگاه او، همکاری دستگاههای جاسوسی و اطلاعاتی امریکا با اسرائیل را بسیار محتمل میکند.   

بی تردید ترور اسماعیل هنیه، برای دولت اسرائیل که در بن بست سیاسی و نظامی قرار گرفته است، تلاشی نقشه مند با اهدافی روشن است. یکی از این اهداف غیر ممکن کردن آتش بس در نوار غزه و هر توافقی برای پایان دادن به کشتار مردم بیگناه فلسطین، غیر ممکن کردن هر راه حل سیاسی برای پایان دادن به معضل مردم فسلطین و امکان یک زندگی امن و آزاد برای آنان چه در کرانه باختری و چه در نوار غزه است. هدف دیگر گسترش جنگ در خاورمیانه از طریق تحریک ایران و وادار کردن جمهوری اسلامی به جنگی مستقیم با دولت اسرائیل و کشاندن پای امریکا و ناتو به این جنگ به عنوان راه برون رفت دولت اسرائیل از بن بست و استیصال سیاسی و نظامی آن، از انزوای جهانی و بحران سیاسی-اجتماعی داخلی دولت اولترا راست و فاشیست اسرائیل است. 

ترور اسماعیل هنیه به عنوان رهبر سیاسی حماس و طرف مذاکره کننده با اسرائیل اقدامی خطرناک برای به آتش کشیدن کل منطقه است و محکوم است. روسای جمهوری اسلامی رسما اعلام کرده اند که اقدام اسرائیل بی جواب نخواهد ماند. مستقل از هر اقدام تلافی جویانه ای از جانب جمهوری اسلامی، حزب الله یا حماس، دولت اسرائیل با این عملیات تروریستی خود منطقه را وارد دوره ای حساس و خطرناک کرده است و سایه جنگ، ناامنی و ترور در منطقه را بر زندگی میلیونها انسان گسترده تر کرده است. بهای این تروریسم را مردم در نوار غزه، لبنان، سوریه، با تشدید جنگ و ویرانی و تشدید کشتار خواهند داد. بهای آنرا مردم اسرائیل که خواهان پایان دادن به این نسل کشی و زندگی صلح امیز با مردم فلسطین اند، خواهند پرداخت. در ایران دود این تروریسم آشکار قبل از هر کسی به چشم مردمی میرود که برای آزادی، برابری، رفاه و امنیت خود با جمهوری اسلام در حال جدالند و از هر نوع تروریسمی، چه تروریسم اسلامی و چه تروریسم صهیونیستی، برای یک زندگی امن مبارزه میکنند. 

دولت آمریکا با ادعاهای دروغین و ریاکارانه خود مبنی بر تلاش برای “پایان جنگ در غزه و تلاش برای کاهش تنشها در منطقه”، عامل اصلی نه تنها ادامه کشتار و قتل عام مردم فلسطین بلکه اشاعه میلیتاریسم و ترور و تنشهای خطرناک در منطقه است. امروز دولت آمریکا، با حمایت نظامی، تسلیحاتی، امنیتی، اطلاعات، مالی و سیاسی دولت فاشیست اسرائیل، با مصون نگاه داشتن دولت اسرائیل از عواقب سیاستهای فاشیستی و جنایتکارانه آن و با جلب حمایت دولتهای اروپایی از دولت اسرائیل، عامل اصلی گردن کشی و قلدری دولت اسرائیل در منطقه و نسل کشی و جنایات او در فلسطین است. 

بی تردید افسار زدن به ماشین کشتار جمعی و ترور دولت اسرائیل، پشیمان کردن آمریکا از میلیتاریسم و کاهش خطر جنگ و ویرانی و کشمکش های نظامی در منطقه که مردم محروم قربانیان آن خواهند بود، کار جنبشی است که در سراسر جهان علیه این توحش در حمایت از مردم فلسطین و برای صلح واقعی در میدان است. این جنبش امروز بیش از هرزمانی نیازمند حضور قدرتمند طبقه کارگر جهانی به عنوان یک طبقه واحد برای ایست دادن به ماشین کشتار جمعی و ترور و نسل کشی دولت اسرائیل است! 

حزب حکمتیست (خط رسمی)

۱۰ مرداد ۱۴۰۳- ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴

https://akhbar-rooz.com/?p=246975 لينک کوتاه

2.3 9 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x