جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پاریس؛ بابت اعلام تابعیت اسرائیلی دو ایرانی؛ عذرخواهی نکرده ؛ پرواز عجیب ورزشکاری که از کف دریا به میان ابرها پرید؛ ایران قهرمان آسیا شد؛ نتایج و جدول رده بندی بازیهای المپیک

نازک بین-مشاعل العاید، شناگر هفده ساله عربستان سعودی، با حضور در المپیک پاریس، ضمن کسب عنوان ششم در گروه خود، به‌عنوان اولین شناگر زن عربستان سعودی در ادوار المپیک  این کشور ثبت شد. العاید در ماده ۲۰۰ متر آزاد، با ثبت زمان ۲ دقیقه و ۱۹ ثانیه و ۶۱ صدم ثانیه، بیست‌ونهم شد.العاید، که با دریافت سهمیه یونیورسالیتی کمیته بین‌المللی المپیک موفق به حضور در پاریس شده، درحالی عنوان اولین شناگر زن تاریخ عربستان سعودی در المپیک را به خود اختصاص داد، که زید السراج ۱۶ ساله، دیگر شناگر عربستان سعودی، جوان‌ترین المپین این کشور در پاریس بود که در ماده ۱۰۰ متر آزاد با رقیبان خود مسابقه داد.

رقابت شمشیرباز مصری در ماه هفتم بارداری

شمشیرباز مصری در حالی که هفت ماهه باردار بود در المپیک پاریس شرکت کرد.ندا حافظ شمشیرباز مصری، در المپیک ۲۰۲۴ پاریس با افشای اینکه در هفت ماهگی بارداری خود در مسابقات شرکت کرده، تیتر اخبار شد. این بانوی ۲۶ ساله که در سومین المپیک خود شرکت می کرد، در اولین مسابقه خود در رقابت های سابر انفرادی زنان پیروز شد. حافظ اهل قاهره در ادامه در مرحله یک هشتم شکست خورد و چند ساعت پس از حذفش، در اینستاگرام خبر بارداری خود را به اشتراک گذاشت.وی نوشت: آنچه به نظر شما به عنوان ۲ بازیکن روی سکو به نظر می‌رسد، در واقع سه نفر بودند! من بودم، رقیبم و بچه کوچکم که هنوز به دنیای ما نیامده‌ است! بارداری به خودی خود سخت است اما مبارزه برای حفظ تعادل زندگی و ورزش هم چیزی جز سختی نبود، هرچند ارزشش را داشت.

حمله کرونا به دهکده بازیها

‏ لنی پالیستر، شناگر استرالیایی از ماده شنای ‏آزاد ۱۵۰۰ متر زنان المپیک کنار گذاشته شد. او که قرار بود امروز در ‏این ماده به آب بزند به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در اتاقش قرنطینه ‏شده است. ‏پالیستر ،از جمله شناگرانی بود که در المپیک پاریس مدعی کسب ‏مدال بودند. او در رقابتهای جهانی ۲۰۲۲ در ماده مسافت طولانی ‏مدال برنز گرفته بود ولی در پاریس تصمیم گرفت از این ماده ‏کناره‌گیری کند تا بتواند با آمادگی کامل در ماده چهار در دویست متر ‏امدادی برای تیم ملی استرالیا شرکت کند. ک‏میته ملی المپیک استرالیا با انتشار بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد که لنی ‏پالیستر از شرکت در رقابتهای شنای المپیک پاریس کنار گذاشته شد،‏زیرا وی به ویروس کرونا مبتلا شده است. این بیانیه باعث نگرانی ‏شدید بین سایر ورزشکاران المپیکی شده است. به خصوص بعد از ‏آنکه شناگر بریتانیایی، آدام پیتی، هم دیروز و تنها بیست و چهار ‏ساعت بعد از کسب مدال نقره در ۱۰۰ متر پروانه به کرونا مبتلا شد. بر خلاف المپیک پیشین در توکیو و همچنین المپیک زمستانی در ‏پکن در فرانسه هیچ تمهید خاصی برای محافظت از ورزشکاران مقابل ‏کووید ۱۹ در نظر گرفته نشده!

انتقاد ترامپ از افتتاحیه المپیک: این برنامه مایه شرمساری بود

رئیس‌جمهور سابق آمریکا از مراسم افتتاحیه المپیک پاریس انتقاد کرد.دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا مراسم افتتاحیه المپیک پاریس را به دلیل اجرای نمایشی که به گفته بسیاری شام آخر را مسخره می‌کرد، به باد انتقاد گرفت. علاوه بر انتقاد سراسری به مراسم افتتاحیه المپیک، ترامپ هم در میان چهره‌هایی است که از این مراسم انتقاد کرد.ترامپ در گفت‌وگو با فاکس نیوز، این عملکرد را “ننگین” خواند. او گفت: فکر می‌کنم که مراسم افتتاحیه واقعاً مایه شرمساری بود.وی افزود: آنها می‌توانستند کارهای خاصی را انجام دهند. فکر می‌کنم وحشتناک است. من طرفدار همه و بسیار گشاده روی هستم اما فکر می‌کنم کاری که آنها در افتتاحیه انجام دادند مایه شرمساری بود.بعد از انتقادات گسترده از سوی مخاطبان و اسقف‌های فرانسه، کمیته برگزاری بازی‌های المپیک روز گذشته به طور رسمی عذرخواهی کرد.

دهکده بازی‌های المپیک پاریس از منظر فضا

آژانس فضایی اروپا ،یک تصویر با وضوح بالا از مرکز پاریس به اشتراک گذاشته که در آن چندین مکان برجسته که بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ از ۲۶ ژوئیه تا ۱۱ اوت ۲۰۲۴ در آن برگزار می‌شود قابل مشاهده است. بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ جمعه(۲۶ ژوئیه) در پاریس با مراسم افتتاحیه و نمایش نقاط دیدنی تاریخی در امتداد رودخانه سن آغاز شد و این موارد در یک تصویر ماهواره‌ای جدید از منظر فضا قابل مشاهده است.این تصویر توسط ماموریت پلیاد نئو(Pléiades Neo) آژانس فضایی گرفته شده است و نمای دقیقی از مکان‌های مختلف بازی‌های المپیک ارائه می‌دهد.تصویر آژانس فضایی اروپا به بینندگان اجازه می‌دهد تا روی مکان‌های قابل توجه در سراسر شهر که مسابقات مختلف برگزار می‌شود، زوم کنند. این شامل منطقه ۱۲ پاریس می‌شود که در سمت راست‌ترین نقطه تصویر ماهواره‌ای قابل مشاهده است و به راحتی با طراحی هرمی آن قابل تشخیص است. در این بخش پاریس، میزبان بازی‌های ژیمناستیک هنری، ترامپولین و بسکتبال خواهد بود.مقامات آژانس فضایی اروپا می‌گویند: شکل بیضی ورزشگاه «دو فرانس» در بالای تصویر خودنمایی می‌کند و مرکز ورزش‌های آبی در سمت چپ آن که یکی از دو مکان دائمی ساخته شده برای بازی‌ها است، قابل رویت است. طاق پیروزی را می‌توان به راحتی در نزدیکی وسط سمت چپ تصویر، که در مرکز میدان شارل دوگل، جایی که ۱۲ خیابان بزرگ به هم می‌رسند و یک ستاره را تشکیل می‌دهند، مشاهده کرد.

انتقاد قهرمان المپیک از شرایط دهکده بازی‌های پاریس

در شرایطی که ورزشکار طلایی استرالیا از شرایط دهکده المپیک انتقاد کرد، مربی او عنوان کرد این شرایط نباید خللی در تمرکز شاگردش وارد می‌کرد. به گزارش ایسنا، آریارن تیتموس در ماده ۴۰۰ متر آزاد زنان با زمان سه دقیقه و ۵۷ ثانیه و ۴۹ صدم ثانیه به مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ رسید. او عنوان کرد به دلیل شرایط سخت دهکده المپیک نتوانسته است رکوردشکنی کند.به نوشته روزنامه دیلی‌میل، این ورزشکار استرالیایی که قهرمان سه دوره شنای المپیک است، گفت: زندگی در دهکده المپیک کار را خیلی سخت کرد. قطعا این شرایط تاثیر بدی داشت و نتوانستم بهترین عملکردم را داشته باشم و بتوانم رکورد بزنم.سخنان تیتموس واکنش منفی روهان تیلور، سرمربی تیم ملی شنای استرالیا، را در پی داشت. او به ورزشکاران کشورش گفت: هیچ چیزی نباید حواس آنها را برای ارائه‌کردن عملکردی خوب در المپیک پرت کند.پیش از این، ورزشکاران از شرایط دهکده المپیک انتقاد داشتند. ورزشکاران تیم ملی انگلیس از کمبود و کیفیت غذای دهکده بازی‌ها گلایه کردند و شناگران کره جنوبی نیز به دلیل شرایط بد حمل‌ونقل دهکده المپیک را ترک کردند.تیتموس ۲۳ساله در ماده‌های ۲۰۰ متر و ۴۰۰ متر آزاد شنای المپیک توکیو طلا گرفته و در ۸۰۰ متر آزاد به مدال نقره و در ۴ در ۲۰۰ متر آزاد به مدال برنز رسیده بود.

دفاع وزیر دولت فرانسه از بخش های جنجالی مراسم افتتاحیه

وزیر مستعفی فرانسه در حالی از مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس دفاع کرد که بخش زیادی از مردم به خصوص جامعه مسیحیت این مراسم را توهین آمیز خطاب کردند.به گزارش خبرنگار مهر، «ژرالد دارمانن» وزیر مستعفی فرانسه که ماه گذشته به دنبال استعفای دولت این کشور، از این سمت کنار رفت در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «فرانس ۲» و در پاسخ به سوالی مبنی بر انتقادات گسترده به مراسم افتتاحیه المپیک از این مراسم دفاع کرد و اذعان داشت که فرانسه از آزادی هنرمندان دفاع می‌کند.

مراسم افتتاحیه المپیک جمعه ۵ مرداد برگزار شد . علاوه بر مشکلاتی مانند ترس از اقدامات خرابکارانه و امنیتی، ایجاد صف‌های طویل در ورودی‌های این مراسم و همچنین سوتدبیر در خصوص وضعیت خبرنگاران و تماشاگران که با بارش شدید باران مواجه شدند، به لحاظ محتوایی هم بخش‌هایی از آن به شدت مورد انتقاد تماشاگران و افکار عمومی قرار گرفت.از جمله این موارد، نمایشی بود که به تمسخر تابلوی شام آخر مسیح پرداخت و با انتقاد شدید جامعه مسیحیت فرانسه و سراسر جهان مواجه شد. اما ژرالد دارمانن در خصوص این مراسم گفت: فرانسه کشور آزادی، آزادی مذهبی، آزادی تمسخر و آزادی کاریکاتور است.این اظهارات وزیر کشور فرانسه در واکنش به بیانیه اسقف‌های فرانسوی بیان شده که گفته بود: اینها صحنه‌هایی از ابتذال و تمسخر مسیحیت بود.وزیر پیشین فرانسه اینچنین این تمسخر را توضیح داد: ما می‌توانیم بعضی از تابلوها را دوست داشته باشیم یا دوست نداشته باشیم. اما نباید چیزی بیشتر از آن باشد و هدف فرانسه از این مراسم ارسال پیام آزادی بود و نباید چیزی بیش از آن برداشت شود.

مسابقات والیبال بانوان در بازی‌های المپیک

۱۲ تیم فرانسه، آمریکا، چین، صربستان، لهستان، ژاپن، برزیل، کنیا، ایتالیا، ترکیه، هلند و دومینیکن در سه گروه در این بازی‌ها به رقابت خواهند پرداخت.در دور اول دیدارهای مقدماتی والیبال بانوان در بازی‌های المپیک، ایتالیا به عنوان تیم اول والیبال جهان موفق به شکست دومینیکن که در رده یازدهم قرار دارد، شد. همچنین چین که در رده پنجم قرار دارد به برتری برابر آمریکا که در رده ششم جهان است، دست یافت.

نتایج دور اول دیدارهای والیبال بانوان در مرحله مقدماتی المپیک پاریس:

ایتالیا ۳ – ۱ دومینیکن
لهستان ۳ – ۱ ژاپن
ترکیه ۳ -۲ هلند
برزیل ۲ – صفر کنیا
آمریکا ۲– ۳ چین
فرانسه صفر – ۳ صربستان

گروه‌بندی تیم‌های والیبال بانوان در المپیک پاریس به شرح زیر است:

گروه A: فرانسه، آمریکا، چین و صربستان
گروه B: لهستان، ژاپن، برزیل و کنیا
گروه C: ایتالیا، ترکیه، هلند و دومینیکن

آذربایجان بعد از ۸ سال به طلای المپیک رسید

جودوکار آذربایجانی توانست بعد از هشت سال کشورش را در بازیهای المپیک به مدال طلا برساند. به گزارش ایسنا،  هدایت حیدروف جودوکار آذربایجانی در دیدار پایانی موفق شد رقیب فرانسوی خود را شکست دهد و به مدال طلا دست یابد.  مدال برنز را عادل عثمانوف از مولداوی و سوئیچی هاشیموتو از ژاپن به دست آوردند.حیدروف، قهرمان جهان و قهرمان چهار دوره اروپا، نه تنها اولین مدال بازی های پاریس را برای آذربایجان به ارمغان آورد، بلکه بعد از هشت سال کشورش را در این رقابت ها به طلا رساند. ورزشکاران این کشور آخرین بار در سال ۲۰۱۶ طلای المپیک را کسب کردند و جودوکاران آذربایجانی از سال ۲۰۰۸ تاکنون در این بازی ها قهرمان نشده بودند. 

صعود بسکتبال کانادا به مرحله دوم المپیک

تیم ملی بسکتبال کانادا با پیروزی مقابل استرالیا به مرحله دوم بازی‌های المپیک پاریس صعود کرد. به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های بسکتبال المپیک ۲۰۲۴، تیم ملی بسکتبال کانادا به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی در این رقابت‌ها در دیداری سخت با نتیجه قاطع ۹۳ – ۸۳ تیم ملی استرالیا را شکست داد.کانادایی‌ها که با کسب برنز تاریخی (اولین مدال کانادا در جام جهانی) در رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۳ پا به المپیک ۲۰۲۴ پاریس گذاشته‌اند، اکنون با کسب دومین برد متوالی، صعودشان را به مرحله دوم المپیک ۲۰۲۴ پاریس را هم قطعی کردند.در کوارترهای اول و دوم این بازی تیم ملی استرالیا موفق شد با نتایج ۲۸-۲۶ و ۲۱-۱۹ به برتری برسد اما در نیمه دوم بازی این تیم ملی کانادا بود که کوارترهای سوم و چهارم را به ترتیب با نتایج ۲۱-۲۷ و ۱۳-۲۱ برد تا در مجموع با ۱۰ امتیاز اختلاف، برنده این دیدار حساس شود. در دیگر بازی این گروه که ساعاتی قبل برگزار شد، تیم‌های ملی اسپانیا و یونان به مصاف یکدیگر رفتند که اسپانیا با برتری ۸۴ – ۷۷، یونان را از پیش رو برداشت و اکنون با تیم ملی استرالیا هم‌امتیاز است.

پرواز عجیب ورزشکاری که از کف دریا به میان ابرها پرید

در شرایطی که المپیک ۲۰۲۴ پاریس روز چهارم خود را آغاز کرده، تصویری از یک ورزشکار منتشر شده که مورد توجه زیادی قرار گرفته است.در این عکس زیبا و فوق العاده که توسط عکاس فرانسوی به نام ژروم برول، ثبت شده، موج سوار برزیلی و تخته اش در راستای هم و با فاصله از سطح آب قرار دارند.در این تصویر نمادین، گابریل مدینا، موج‌سوار برزیلی انگشت اشاره خود را به نشانه پیروزی بالا آورده و انگار در میان ابرها قرار دارد!این ورزشکار برزیلی ۳۰ ساله صاحب سه عنوان قهرمانی جهان در سال های ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۱ است.

پاریس؛بابت اعلام تابعیت اسرائیلی دو ایرانی عذرخواهی نکرده

مهم‌ترین اتفاق برای ایران اشتباه عجیب در خصوص اعلام نام قایق دو نفره رویینگ ایران متشکل از مهسا جاور و زینب نوروزی بود. زمان معرفی قایقرانان ایران به اشتباه نام اسرائیل اعلام شد، که این ناراحتی تمام کاروان را به همراه داشت.کمیته ملی المپیک ایران اعتراض رسمی خود را به IOC اعلام کرد. لذا همه منتظر عذرخواهی رسمی مسئولان بازی‌ها هستند. جالب اینکه این اشتباه برای ایران با نامی رقم خورد که دشمنی‌شان در دنیا و منطقه زبانزد است و جمهوری اسلامی ایران کشوری با نام اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل ناراحتی مسئولان ایرانی بیشتر هم شده است. در رسانه های ایران نوشته اند،غم‌انگیز است، که پاریس از کره جنوبی عذرخواهی کرده.اما هنوز پاسخی به ایران نداده! در حالیکه موضوع برچسب اسرائیلی بودن دو ورزشکار ایران، برای جمهوری اسلامی ایران تا زمان عذرخواهی پاریس، غیر قابل قبول است.

یکی دیگر از اشتباهات افتتاحیه که بسیار حاشیه‌ساز بود، مربوط به وارونه برافراشته شدن پرچم کمیته بین‌المللی المپیک بود و حلقه‌های  المپیک جابه‌جا نمایش داده شد. این اتفاق تمسخر کاربران فضای مجازی را به همراه داشت و آن را حاصل بی‌نظمی مراسم دانستند.همچنین در زمان رژه ملل که با قایق روی رود سن، صورت گرفت، معرفی اشتباه کاروان کره‌جنوبی واکنش سران سیاسی این کشور را هم به همراه داشت. این کشور با عنوان «جمهوری دمکراتیک خلق کره» که نام کره شمالی است معرفی شد؛ در حالی که «جمهوری کره» نام کره‌جنوبی است.باتوجه به مشکلات سیاسی میان دو کشور این اشتباه برای هر دو طرف حساس بود. توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در تماسی با یون سوک یول، رئیس جمهور کره‌جنوبی در این باره صحبت کرد. او تأکید داشت این یک اشتباه انسانی و بدون قصد سیاسی بوده و از یول عذرخواهی ‌کرد.در بیانیه‌ای هم که IOC منتشر کرد، آمده است: «این مشکل یک خطای انسانی بود که کمیته بین‌المللی المپیک برای آن بسیار متاسف است.» مارک آدامز سخنگوی کمیته بین‌المللی المپیک نیز در یک نشست خبری به خاطر این اشتباه از کشور کره جنوبی عذرخواهی کرد.در جریان رقابت‌های شنا زنان و زمانی که نماینده آرژانتین در حال ورود به سالن بود، پشت سرش به اشتباه پرچم چین به نمایش درآمد که تعجب او را به همراه داشت، اما خیلی زود تصویر پرچم پشت او حذف شد.دیگر قربانی اشتباهات فرانسوی‌ها سودان است. قبل از بازی بسکتبال سودان جنوبی مقابل پورتوریکو، سرود ملی این کشور به اشتباه نواخته شد که با سوت و اعتراض سودانی‌های حاضر در سالن، مسئولان متوجه اشتباه خود شدند و آن را قطع کردند. بعد از عذرخواهی گوینده سالن، سرود درست نواخته شد.

چهار خبرنگار روسی از المپیک اخراج شدند!

خبرگزاری روسی تاس گزارش داد که کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک پاریس آیدی‌کارت چهار روزنامه‌نگار این کشور را که در سی و سومین دوره المپیک شرکت کرده بودند، پس گرفت.این خبرنگاران در مراسم افتتاحیه و مسابقات دو روز نخست شرکت کردند، اما کمیته سازماندهی پاریس ۲۰۲۴ با تصمیم مقامات فرانسوی این اقدام را انجام داد. کمیته بین‌المللی المپیک هم در این خصوص توضیحی ارائه نداده است. تاس، تأیید کرد که یکی از روزنامه‌نگارانی که کارت اعتبارنامه او پس گرفته شده است، آرتیوم کوزنتسوف، هفتمین بازی‌های المپیک خود را پوشش می‌دهد. یکی از روزنامه‌نگارانی که اعتبار خود را از دست داد و ترجیح داد ناشناس بماند، گفت: “کمیته سازماندهی گفت که این تصمیم مقامات فرانسوی است.”فقط ۱۵ ورزشکار روسی مجاز به شرکت در بازی‌های المپیک با وضعیت بی‌طرف شدند، زیرا اکثر فدراسیون‌های ورزشی روس‌ها را به دلیل جنگ در اوکراین محروم کردند.روسیه از مراسم افتتاحیه این بازی‌ها هم انتقاد کرده و ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص به تاس گفت: «احترام به حقوق روزنامه‌نگاران و آزادی بیان برای امانوئل، رئیس‌جمهور فرانسه کلماتی پوچ هستند.»

ایتالیا به راحتی مصر را شکست داد.

تیم‌های ملی والیبال ایتالیا و مصر ،در اولین دیدار گروه B رقابت‌های والیبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی ۳-۰ ایتالیا به پایان رسید. در دیداری که حدود ۱.۵ ساعت به طول انجامید، لاجوردی‌پوشان با پیروزی در ست‌های اول، دوم و سوم، دومین پیروزی خود را در گروه مرگ این مسابقات کسب کردند و به راحتی به مرحله حذفی راه یافتند.

صربستان با این طلا وارد جدول مدالی المپیک شد.

کاروان ورزشی صربستان اولین مدالش در این دوره المپیک را به‌دست آورد.تیم دونفره تیراندازی صربستان با عملکردی درخشان و شکستن رکوردهای قبلی، به مدال طلای رشته ترکیبی تپانچه بادی ۱۰ متر دست یافت. زورانا آرونوویچ و دامیر میکیچ با تیراندازی بی‌نظیر خود، صربستان را بر بام تیراندازی جهان نشاندند. چین و هند نیز در این رقابت حساس، به ترتیب مدال‌های نقره و برنز را از آن خود کردند.

نتایج و تیمهای صعود کننده

مرحله گروهی مسابقات فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس روز سه شنبه (۹ مرداد ماه ۱۴۰۳) با برگزاری ۸ مسابقه به پایان رسید و چهره کامل تیم‌های صعود کننده به مرحله حذفی مشخص شد. مرحله حذفی این بازی‌ها روز جمعه (۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۳) برگزار می‌شود و بعد از آن تیم‌های راه یافته به نیمه نهایی روز ۱۵ مرداد ماه رودرروی هم قرار می‌گیرند.مسابقه رده بندی روز پنجشنبه (۱۸ مرداد ماه ۱۴۰۳) و فینال این دوره روز جمعه (۱۹ مرداد ماه ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد.

نتایج فوتبال مردان  بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس:

امید مراکش  3  امید عراق ۰

امید اوکراین  0 امید آرژانتین ۲

امید آمریکا   ۳ امید گینه  ۰

تیم آرژانتین موفق شد اوکراین را ۲ بر صفر شکست دهد و به مرحله حذفی صعود کند. حریف آرژانتین تیم فرانسه است. مراکش نیز با شکست دادن عراق به مرحله حذفی صعود کرد. اوکراین و عراق حذف شدند.تیم فوتبال مصر با برتری مقابل اسپانیا صدرنشین گروه C انتخابی فوتبال المپیک شد.دور سوم مسابقات مرحله گروهی فوتبال المپیک ۲۰۲۴ با ۲ بازی در گروه C آغاز شد.در ورزشگاه ماتموت آتلانتیک بوردو، اسپانیا ۶ امتیازی که پیش از این صعودش را قطعی کرده بود، مقابل مصر چهار امتیازی با ترکیب دوم خود ۲ بر یک شکست خورد.ساموئل اومورودیون(۹۰) برای اسپانیا و ابراهیم عادل(۴۰ و ۶۲) برای فراعنه گلزنی کردند.این شکست سبب شدی مصری‌ها ۷ امتیازی شده و بالاتر از ماتادورها به عنوان صدرنشین راهی یک چهارم شوند.در دیگر بازی این گروه ازبکستان نتوانست از سد تیم زیر ۲۳ سال جمهوری دومنیکن عبور کند. تا در نهایت المپیک را با قعرنشینی گروه اش تمام کند.رافا نونز(۵۱) برای دومنیکن و علیشر عادلوف(۵۸) برای تیم تیمور کاپادزه گلزنی کردند.دومنیکن هم با ۲ امتیاز در رتبه سوم گروه ایستاد.

فرار خروس‌ها از شکست مقابل ژاپن

تیم ملی بسکتبال فرانسه در یک بازی سخت، مقابل نماینده آسیا به پیروزی رسید. به گزارش ایسنا، در ادامه رقابت‌های بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تیم ملی بسکتبال فرانسه برخلاف انتظارات در یک بازی بسیار سخت،  از شکست فرار کرد و با نتیجه ۹۴ – ۹۰ مقابل ژاپن به پیروزی دست یافت.تیم ملی ژاپن در این بازی فراتر از انتظار ظاهر شد و با درخشش یوکی کاوامورا، تا ۱۰ ثانیه مانده به پایان بازی، ۸۴ – ۸۳ از میزبان پر ستاره پیش بود، اما در ثانیه‌های پایانی فرانسه نتیجه را ۸۴ – ۸۴ مساوی کرد تا بازی به وقت اضافه کشیده شود.در ۵ دقیقه وقت اضافه اول اما این میزبان المپیک بود که با درخشش ویکتور ومبانیاما، فوق ستاره ۲۰ ساله و ۲۲۲ سانتی‌متری خود، ۹۰ – ۹۴ به پیروزی رسید تا از باخت خانگی فرار کند.

جوانان والیبال ایران قهرمان آسیا شدند

تیم ملی والیبال جوانان ایران در دیدار فینال قهرمانی آسیا ،به مصاف کره جنوبی رفت و با پیروزی مقابل حریف قهرمان شد. تیم ملی ایران در این دیدار توانست حریفش را با حساب سه بر صفر و با امتیاز‌های ۲۵ بر ۱۲، ۲۵ بر ۱۸، ۲۵ بر ۲۲ شکست دهد و قهرمان شود.والیبال جوانان ایران امسال هجدهمین حضورش را در این رقابت‌ها تجربه کرد و ملی‌پوشان این رده سنی ایران در هفده دوره قبلی موفق به کسب ۱۲ مدال شامل هفت طلا، سه نقره و دو برنز شده بودند که قهرمانی در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ (دو دوره گذشته) از جمله این افتخارات است.تیم‌های ایران و کره جنوبی در سه دوره به فینال این مسابقات صعود کرده بودند که دو بار ایران موفق به شکست این تیم شد و یک بار هم نتیجه را به کره واگذار کرد. فینال این دوره از مسابقات چهارمین جدال دو تیم در دیدار نهایی جوانان آسیا محسوب شد که این بار هم به نفع ایران به پایان رسید.

اسلوونی به راحتی صربستان را شکست داد.

تیم‌های ملی والیبال اسلوونی و صربستان ،در دومین هفته بازی‌های گروه A رقابت‌های والیبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف هم رفتند. این بازی با پیروزی ۳-۰ اسلوونی به پایان رسید. در دیداری که حدود ۹۰ دقیقه طول انجامید، اسلوونی با پیروزی در سه ست متوالی دومین پیروزی خود را در گروه A این مسابقات کسب کرد.اسلوونی با توجه به دومین پیروزی خود، جواز صعود به مرحله حذفی را به دست آورد.

جودو برای کاروان ورزشی ژاپن یک مدال طلای دیگر به ارمغان آورد.

تاکانوری ناگاسه، جودوکار توانمند ژاپنی، بار دیگر بر بام جودوی جهان ایستاد. او در بازی‌های المپیک اخیر، در وزن ۸۱ کیلوگرم، با غلبه بر حریف گرجستانی خود، تاتو گریگاشویلی، برای دومین دوره پیاپی مدال طلای المپیک را به گردن آویخت.با این پیروزی، ناگاسه ،نام خود را به عنوان اولین جودوکار مرد جهان ثبت کرد که موفق شده است در دو دوره متوالی المپیک، در وزن ۸۱ کیلوگرم به قهرمانی برسد. این دستاورد بزرگ، افتخار دیگری را به کاروان ورزشی ژاپن افزود و هفتمین مدال طلای این کشور در این دوره از بازی‌ها را رقم زد.

باز هم هیچ برای ایران

چهارمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، سه ورزشکار کشورمان به نام‌های فاطمه مجلل، سامیار عبدلی و محمد بیرانوند در رشته‌های روئینگ، شنا و تیراندازی با حریفان جدال کردند و البته موفق به صعود به مراحل بالاتر نشدند.عملکرد نمایندگان کشورمان در روز چهارم ( ۹ مرداد) به‌شرح زیر است:

فاطمه مجلل نماینده ۲۲ ساله قایقرانی روئینگ تک نفره ایران، در مرحله یک چهارم نهایی رتبه ششم را کسب کرد و از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند.وی ،در فینال C برای کسب رتبه سیزدهم تا شانزدهمی به آب خواهد زد.

سامیار عبدلی شناگر کشورمان در ماده ۱۰۰ متر آزاد بود. عبدلی در گروه ۵ و در کنار شناگرانی از دومینیکن، ارمنستان، لبنان، باربادوس، باهاماس، تایلند و هنگ‌کنگ رقابت کرد و با ثبت زمان ۵۰.۶۳ ثانیه در رده چهارم این گروه ایستاد. او در مجموع نیز رتبه ۴۸ را به خود اختصاص داد و از صعود به نیمه نهایی باز ماند.

محمد بیرانوند ملی‌پوش تیراندازی ایران، امروز و در دومین روز از مرحله مقدماتی تراپ در خط آتش ایستاد. او در راند اول و دوم امتیاز ۲۳، راند سوم امتیاز ۲۴، در راند چهارم امتیاز ۲۲ و در راند پایانی امتیاز ۲۵ را ثبت کرد و در مجموع پنجم راند با ۱۱۷ امتیاز در رده بیست و چهارم قرار  گرفت. از این رقابت ۶ نفر به مرحله بعدی صعود کردند.

چهارمین روز رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس ،سه شنبه ۹ مرداد برگزار شد. ورزشکارانی از رشته‌های مختلف موفق به کسب مدال برای کاروان ورزشی خود شده اند. در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تاکنون ۱۴۵ مدال میان ورزشکاران ۳۷ کشور توزیع شده است. ایالات متحده، ژاپن جمهوری خلق چین و کشور میزبان، فرانسه، تا پایان روز سه‌شنبه پیشتاز در کسب تعداد مدال‌ها بودند.

جدول رده بندی شش تیم نخست توزیع مدالهای بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس:

۱. United States۲۰ (۳ gold, 8 silver, 9 bronze)

۲. France۱۶ (۵ gold, 8 silver, 3 bronze)

۳. China۱۴ (۶ gold, 6 silver, 2 bronze)

۴. Japan۱۲ (۶ gold, 2 silver, 4 bronze)

۵. Great Britain۱۱ (۳ gold, 5 silver, 3 bronze)

۶. South Korea ۱۰ (۵ gold, 3 silver, 2 bronze)

۱۸ کشور طلایی شدند

ژاپن، فرانسه، چین، استرالیا، کره، آمریکا، بریتانیا، ایتالیا، کانادا، هنگ کنگ، آلمان، قزاقستان، آفریقای جنوبی، بلژیک، آذربایجان، رومانی، صربستان و ازبکستان کشورهایی هستند که موفق به کسب مدال طلا شده اند.

https://akhbar-rooz.com/?p=246943 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x