پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

حمله هوایی اسرائیل به بیروت؛ اسرائیل: «فؤاد شُکر» معاون دبیرکل حزب الله کشته شد

شامگاه سه شنبه برخی منابع خبری از جمله رویترز از شنیده‌شدن صدای یک «انفجار مهیب» در بیروت پایتخت لبنان خبر دادند. ارتش اسرائیل اعلام کرد این حمله در پاسخ به کشتار مجدل شمس صورت گرفته است و آنها یک پایگاه حزب الله را هدف قرار دادند. ارتش اسرائیل مدعی شد: ما به‌طور دقیق در بیروت به فرمانده‌ای که مسئول کشتن کودکان در مجدل شمس بود، حمله کردیم.

شبکه المیادین گزارش داد که در حمله هوایی اسرائیل به منطقه «حاره حریک» در ضاحیه جنوبی بیروت، یک ساختمان مسکونی هدف قرار گرفت که منجر به ریزش کامل ساختمان شد. 

بر اساس این گزارش، منطقه‌ای که مورد حمله قرار گرفته یک منطقه پرجمعیت است و در این حمله تعدادی از شهروندان زخمی شده‌اند. 

خبرگزاری لبنان «NNA» نیز گزارش داد که این حمله یک حمله پهپادی بود و سه راکت به ساختمان «الربیع» در حاره حریک واقع در مجاورت بیمارستان بهمن شلیک شده است.

کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل اعلام کرد که در حمله به بیروت «فؤاد شکر» رئیس ستاد حزب‌الله و مرد شماره ۲ این جنبش را هدف قرار داده است.

برخی منابع خبری نیز از کشته شدن تعدادی از مسئولان ارشد حزب‌الله از جمله فواد شکر معروف به ابومحسن معاون سید حسن نصرالله دبیرکل این جنبش خبر دادند.

«فؤاد شکر» ملقب به «حاج محسن» متولد سال ۱۹۶۲ میلادی در شهرک نبی شیت، از توابع بعلبک لبنان است. او از بیش از ۳۰ سال پیش، عضو حزب‌الله است و اکنون سمت مشاور ارشد حسن نصرالله، دبیرکل این گروه در امور نظامی و فرماندهی اتاق عملیات حزب‌الله را بر عهده دارد.

«حاج محسن» همچنین فرمانده اول عملیات حزب‌الله در جنوب لبنان و عضو عالی‌ترین هیئت نظامی این گروه با نام «شورای جهاد» است.

فؤاد شُکر که فرماندهی موقت واحد موشکی حزب‌الله را بر عهده دارد، از نزدیکان «عماد مغنیه» فرمانده نظامی حزب‌الله به‌شمار می‌آید که سال ۲۰۰۷، در انفجار خودروی خود در دمشق پایتخت سوریه کشته شد.

برخی منابع لبنانی نیز گزارش دادند که ترور فرمانده ارشد حزب‌الله ناموفق بوده و وی پیش از هدف قرار گرفتن ساختمان آنجا را ترک کرده است. 

این منابع از کشته شدن یک زن و زخمی شدن چند شهروند در این حمله خبر دادند.

در روزهای گذشته مقام‌های اسرائیلی تاکید کرده‌ بودند که به حمله مرگبار اخیر به بلندی‌های جولان پاسخ خواهند داد.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که فرماندهان نظامی اسرائیل در منطقه، به نیروها و آمبولانس‌های خود در شمال سرزمین‌های اشغالی دستور آماده باش داده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=246927 لينک کوتاه

3 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x