پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

نیروهای اسرائیلی از شرق خان یونس خارج شدند؛ ده ها جسد در خیابان ها پیدا شد

در پی خروج نیروهای اسرائیلی از شرق خان یونس در نوار غزه، هزاران فلسطینی به خانه‌های خود در این شهر بازگشتند. این نیروها به مدت یک هفته در این منطقه حضور داشتند و هدف خود را جلوگیری از تجدید قوای گروه مسلح حماس اعلام کرده بودند.

گروه‌های امدادی فلسطینی و غیرنظامیان اجساد را از خیابان‌های این منطقه جنگ‌زده جمع‌آوری کرده و آن‌ها را به سردخانه‌ها منتقل کردند. برخی از این اجساد با خودرو و برخی دیگر با گاری‌ها حمل می‌شدند.

دفتر رسانه‌ای حماس در غزه اعلام کرد که در جریان این حمله هشت روزه در مناطق شرقی خان یونس، ۲۵۵ فلسطینی کشته و بیش از ۳۰۰ نفر زخمی شده‌اند. همچنین حداقل ۳۰ نفر ناپدید شده‌اند.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که در این یورش یک هفته‌ای، بیش از ۱۵۰ تن از شبه‌نظامیان فلسطینی را کشته، تونل‌های نظامی را تخریب کرده و تسلیحات را ضبط کرده است.

پس از خروج نیروهای اسرائیلی، مردم به خانه‌های خود بازگشتند، برخی با پای پیاده و برخی دیگر با گاری‌های حامل وسایل خود. بسیاری از آن‌ها با خانه‌های آسیب‌دیده یا تخریب‌شده روبرو شدند. دفتر رسانه‌ای حماس اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ خانه در جریان این یورش آسیب دیده‌اند که حداقل ۳۰ خانه در هنگام حمله ساکنانی داشته‌اند.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای ارتش قبرستان اصلی بنی سوهیلا، شهری در حومه شرقی خان یونس که تمرکز اصلی حمله بوده، را با بولدوزر تخریب کرده و خانه‌ها و جاده‌های اطراف را نیز خراب کرده‌اند.

بسیاری از ساکنان گفتند که چندین بار از خانه‌های خود آواره شده‌اند. ولید ابو نصیره، یکی از ساکنان که برخی از وسایل خود را بر دوش حمل می‌کرد، گفت: “امیدواریم که آتش‌بس و آرامش برقرار شود. امیدواریم که به آتش‌بس عمل کنند تا بتوانیم در امنیت و آرامش زندگی کنیم.”

در حالی که حمله خان یونس کاهش یافته، اسرائیل هزاران نفر را از خانه‌های خود در البریج در نوار مرکزی غزه خارج کرده و در حال انجام حملات هوایی در آنجا است. ظاهراً این اقدامات در راستای آماده‌سازی برای یک حمله جدید صورت می‌گیرد.

پزشکان اعلام کردند که یک حمله هوایی اسرائیل در نزدیکی النصیرات، ۱۰ فلسطینی را که از البریج فرار می‌کردند، کشته است و یک حمله دیگر چهار فلسطینی دیگر را در داخل البریج کشته است.

ده ماه پس از آغاز جنگ، نیروهای اسرائیلی تقریباً تمام نوار غزه را تصرف کرده‌اند و در هفته‌های گذشته حملات جدیدی را به مناطقی انجام داده‌اند که پیشتر ادعا کرده بودند که حماس را از آن‌ها ریشه‌کن کرده‌اند. هزاران نفر مجبور به تخلیه خانه‌های خود شده‌اند که بیشتر آن‌ها پیشتر نیز چندین بار آواره شده بودند.

تلاش‌ها برای مذاکره بر سر آتش‌بس از طریق واسطه‌ها که ماه‌هاست در جریان است، بار دیگر با شکست مواجه شده است. روز دوشنبه، اسرائیل و حماس یکدیگر را به خاطر عدم پیشرفت در مذاکرات متهم کردند.

حماس خواستار توافق آتش‌بس برای پایان دادن به جنگ در غزه است، در حالی که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل می‌گوید که درگیری تنها زمانی متوقف خواهد شد که حماس شکست خورده باشد. همچنین اختلافاتی بر سر چگونگی اجرای توافق وجود دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=246902 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x