جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

همه را سرکار گذاشتند: مشعل افتتاحیه بازیها قلابی بود؛ هیچ و پوچ؛ برای ایران در سومین روز المپیک؛ خانم ۶۱ ساله با برد شروع کرد؛چین؛ ژاپن؛ کره جنوبی و استرالیا؛ در صدر جدول مدالها

نازک بین- سومین روز از بازیهای المپیک پاریس ۲۰۲۴، تمام شد. طی این سه روز ، آسیائی ها در شرق این قاره ، موفق از دوره قبل در چنین روزهائی ظاهر شدند. اینکه آیا این روند آسیائی هائی مثل کره جنوبی و ژاپن و البته هندوستان ادامه خواهد داشت یا متوقف خواهد شد، باید منتظر آینده ماند. در بین آسیائی ها، جمهوری خلق چین طی این سه روز نوسان داشته است. باید منتظر رقابت های داغ رشته های انفرادی ماند و آیا چینی ها در جدول رده بندی مدالها ؛ همچنان بیشتاز می مانند! غیبت روسیه این امکان را در اختیار چین؛ آمریکا، فرانسه و انگلیس قرار داده تا با خیال راحت در فکر قهرمانی در مجموع کسب مدال و قرار گرفتن در چهار رذه نخست مدالهاباشند. اکنون در فرانسه و در نزد کاروان ورزشی این کشور، هر حرکتی دربازیهای المپیک به عنوان ابزاری برای التیام منازعات تلخ انتخابات اخیر بر سر دو جدال راستگرایان و چپگرایان، دو تابعیتی ها، هویت و نژادپرستی ختم خواهد شد. فرانسوی ها، برخلاف انتظارات از میزبانی شان، در حد متوسط در جدول رده بندی طی این سه روز قرار دارند. در رشته های نوظهور در پاریس، نوجوانان و جوانان درخشش فوق العاده ای داشتند. بدین سبب است که  یکی از جوانترین سکوهای تاریخ المپیک با کوکو یوشیزاوا (سال۱۴)، لیز آکاما (۱۵سال) و رایسا لیال (۱۶سال) مدال آوران اسکیت بورد خیابانی زنان ،آرایش شد.

هنوز هم فاصله ورزش در اکثریت کشورهای عضو کمیته بین المللی المپیک، با چند کشور شاخص در رده بندی بازیهای المپیک، به جای کم شدن ، زیادتر هم شده است. دلخوش کردن به کسب چند مدال اندک بیانگر جهش کمی و تغییر و تحول کیفی نیست. کشوری مثل ایران، تا روزهای پایانی منتظر می ماند و  مسابقات سه رشته کاراته، کشتی آزاد و فرنگی و وزنه برداری، آغاز شود .طبق سنت به کسب مدالهای این رشته ها امیدوار شود و در جدول رده بندی حضوری متغییر داشته باشد.

کاروان ورزشی ایالات متحده آمریکا در بازی‌های المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱ با ۱۱۳ مدال برتری داشت، اما آمریکایی‌ها با ۳۹ مدال، تنها یک مدال طلا بیشتر از چین (۳۸) در صدر جدول قرار گرفتند.

بنیاد المپیک برای فرهنگ و میراث – سازمانی که المپیک به عنوان “نماینده بین المللی پیشرو در ترویج و اشاعه المپیک در زمینه های فرهنگ، میراث و آموزش مبتنی بر ارزش ها” توصیف می کند – شمارش مدالها را انجام می دهد.  پیش‌بینی می‌شود که ایالات متحده در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در صدر سایر کشورها قرار گیرد. بر اساس آخرین پیش‌بینی جدول مدال مجازی از Nielsen’s Gracenote، که تجزیه و تحلیل آماری را برای لیگ‌های ورزشی ارائه می‌کند، انتظار میرود ایالات متحده ۱۲۳ مدال را در طول بازی‌ها کسب کند.جمهوری خلق چین با مجموع ۸۷ مدال در رده دوم قرار گیرد و بریتانیا با ۶۲ مدال در رده سوم با المپیک پاریس وداع کند.

شام آخر، پرچم وارونه

حواشی برگزاری پرحاشیه این مراسم که سنت‌شکنی عجیبی را به همراه داشت و صدالبته مدت زمان طولانی به طول انجامید، ادامه دارد.روز یکشنبه کمیته بین‌المللی المپیک در ۲ بیانیه رسمی جداگانه، مراتب عذرخواهی را از ۲ جامعه هدف به عمل آورد؛ یکی جامعه مسیحیان جهان و دیگری شهروندان کشور کره جنوبی. تکرار اشتباه عجیب معرفی عنوان «جمهوری خلق دموکراتیک کره» برای کره‌جنوبی و بالعکس در سال ۲۰۱۲، پس از ۱۲ سال و به میزبانی پاریس، کره‌ای‌ها را رنجانده است. پیش از این در المپیک ۲۰۱۲ لندن ،پرچم کره‌جنوبی همزمان با حضور ورزشکاران کره‌شمالی به نمایش درآمده بود و دلیل اشتباه در نمایش پرچم این ۲ کشور به جای یکدیگر در عنوان رسمی کشورها خلاصه می‌شد. کمیته بین‌المللی المپیک نام کره‌جنوبی را به «جمهوری کره» و کره‌شمالی را به «جمهوری خلق دموکراتیک کره» ثبت کرده و استفاده می‌کند. اما در المپیک ۲۰۲۴، همزمان با اعلام نام کاروان کره‌جنوبی به اشتباه از عنوان مختص به کره‌شمالی بهره برد.
در اطلاعیه دیگر ،مراتب عذرخواهی از جامعه مسیحیان به عمل آمده. این پوزش مسئولان برگزاری رقابت‌ها و کمیته بین‌المللی المپیک، درباره صحنه بازسازی تابلوی «شام آخر» توسط اجرا کنندگان بخشی از مراسم بود. کمیته بین‌المللی المپیک اشاره داشته آن بخش از مراسم به معنای توهین به جامعه مسیحی و ارزش‌های دینی مسیحیان نبوده و بازسازی صحنه شام آخر، اثر لئوناردو داوینچی به هیچ قصد و غرض مشخصی انجام نشده است. نکته جالب توجه اینجاست به‌دنبال اعتراض گسترده به اجرای بخش‌های عجیب در مراسم افتتاحیه، حساب رسمی کمیته بین‌المللی المپیک فیلم این مراسم را از بستر یوتیوب حذف کرد و پیش‌بینی می‌شود قراردادهای اسپانسرینگ و همکاری با کمیته ملی المپیک فرانسه بیش از پیش تحت تاثیر قرار گیرد.

در همین ارتباط توماس تارابا، معاون نخست‌وزیر اسلواکی مراسم اختتامیه المپیک پاریس را تحریم کرد و گفت: سازمان دهندگان المپیک پاریس که نمایشی مشمئز کننده و مملو از توهین به نمادهای مسیحیت را برای جهانیان تدارک دیدند، امروز به‌خاطر توهین‌های انجام داده از مسیحیان سراسر جهان عذرخواهی کردند. قرار بود من نماینده اسلواکی در مراسم اختتامیه باشم، اما این المپیک در یک دنیای عادی برای همیشه به عنوان یک نماد نفرت‌انگیز از انحطاط انحرافی که از زیبایی ورزش سوء‌استفاده و آن را به تئاتر سیاسی مترقی تبدیل کرده، باقی خواهد ماند. بنابراین تصمیم گرفتم در اختتامیه المپیک پاریس شرکت نکنم.

دو ورزشکار ایرانی را؛ اسرائیلی معرفی کردند

در روز دوم بازیها،پیش از شروع مسابقه روئینگ دو نفره سبک وزن بانوان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در اشتباهی بزرگ و عجیب از سوی گوینده برگزاری رقابت‌ها، زینب نوروزی و مهسا جاور، دو ورزشکار کشورمان به جای ایران، نماینده اسرائیل معرفی شدند. البته گوینده در ادامه به اصلاح اشتباه عجیب خود پرداخت.پس از این اتفاق مسئولان کمیته ملی المپیک کشورمان به سرعت نسبت به این رفتار عجیب برگزار کنندگان مسابقات قایقرانی معترض و مراتب اعتراض خود را به صورت رسمی به کمیته بین‌المللی المپیک و برگزار کنندگان مسابقات اعلام و خواستار پاسخ رسمی آنان شدند.

بانوی پیر رکورد می زند

در دور اول رقابت‌های انفرادی تنیس روی میز زنان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس «نی‌ژیا لیان» ۶۱ ساله از لوکزامبورگ که در ششمین دوره المپیک خود شرکت می‌کند، در میان تشویق و های و هوی هواداران حریف جوانترش از ترکیه «سیبل آلتینکایا» را در ۴۹ دقیقه با نتیجه ۴-۲ شکست داد. این پیروزی نی‌ژیا را به مسن‌ترین بازیکن تنیس روی میز تبدیل کرد که موفق به کسب پیروزی در بازی‌های المپیک شده است.اما ورزشکار سابق جمهوری خلق چین هیچ تفاوتی بین خودش و سایر ورزشکاران حس نمی‌کند. همانطور که در سال ۲۰۱۹ به کانال المپیک گفته بود: «قلب من بسیار جوان است.»نی‌ژیا چینی‌الاصل است که از سال ۱۹۹۱ نماینده لوکزامبورگ است. او در مسابقات جهانی تنیس روی میز در سال ۱۹۸۳ مدال‌های طلای تیمی و دبل ترکیبی را برای چین به ارمغان آورد. نی‌ژیا در سال ۱۹۸۹ به آلمان نقل مکان کرد و دو سال بعد در لوکزامبورگ اقامت گزید. شوهرش، تامی دانیلسون، مربی و شریک تمرینی اوست. نی در سن ۵۸ سالگی در المپیک تابستانی ۲۰۲۰ تبدیل به مسن‌ترین بازیکن المپیکی تنیس روی میز شد.

برگزاری بازیهای المپیک در فضا

سه روز از آغاز بازیهای المپیک پاریس ۲۰۲۴، سپری شده. این روزها خبرهای ورزشی حول و حوش این  بازیهای زیاد و متنوع است. در اتفاق جالبی که در فضای مجازی هم پربازدید شده، برگزاری المپیک همزمان با بازی‌های المپیک پاریس در فضاست. ۶ فضانورد ناسا که در حال حاضر در «ایستگاه فضایی بین‌المللی» زندگی می‌کنند، با بلند کردن مشعل نمادین المپیک و انجام دادن حرکات ورزشی، این رویداد را جشن گرفتند و مینی‌المپیک خود را به مناسبت آغاز این بازی‌ها در پاریس، در ایستگاه فضایی برگزار کردند.

انتقاد مشترک جوکوویچ و آلکاراس از قوانین المپیک

نواک جوکوویچ، تنیسور صربستانی شماره ۳ جهان با انتقاد از قوانین المپیک  از اینکه اندی ماری با کنار رفتن از مسابقات انفرادی جای خود را  به بازیکن تنیس دو نفره یعنی متیو ابدن داد، ناراضی بود.نواک جوکوویچ گفت: من واقعاٌ قوانین را درک نمی‌کنم و برای من غیر منطقی هستند. راستش را بخواهید، فکر نمی‌کنم این تصویر خوبی برای ورزش باشد. بازیکنان انفرادی ذخیره زیادی بودند که زمان زیادی داشتند و می‌توانستند به المپیک دعوت شوند. این موضوع هنوز هم برای من قابل فهم نیست.کارلوس آلکاراس اسپانیایی نیز با انتقادهای نواک جوکوویچ موافق است.تنیسور شماره ۲ جهان جهان اظهار داشت: حدس می‌زنم این یک قانون سخت است. راستش را بخواهید بازیکنان زیادی هستند که شایستگی حضور در اینجا و بازی در المپیک را دارند. من فکر می‌کنم که باید متفاوت باشد، زیرا اگر کسی از مسابقات خارج شود، بازیکن تک نفره بعدی شایستگی حضور در اینجا را دارد.

پاداش مالی هنگفت

بر اساس گزارش مجله فوربس که با کمیته‌های ملی المپیک ۲۰۶ هیئت شرکت کننده در بازی‌های المپیک پاریس تماس گرفته. در مجموع ۳۳ کشور تأیید کردند که واقعاً قصد دارند به ورزشکارانی که به کشور با مدال طلا بر می‌گردند، پاداش مالی بدهند.از بین همه آنها، سخاوتمندترین، هنگ‌کنگ است، با تفاوتی فاحش نسبت به بقیه. این قلمرو خودمختار، مستقل از چین رقابت می‌کند و تا قبل از این بازی‌ها تنها دو بار طلا کسب کرده بود. امسال شمشیرباز، ویویان کنگ، سومین تاریخساز کشور هنگ‌کنگ شد و ۷۰۶/۰۰۰ یورو به جیب خواهد زد (۶۳ میلیارد تومان).

همه را سرکار گذاشتند: مشعل افتتاحیه بازیها قلابی بود

مشعل جزئی جدایی‌ناپذیر از بازی‌های المپیک ‏است ولی مسئولان برگزاری بازی‌های ۲۰۲۴ اعلام کردند مشعل ‏المپیک که در روز مراسم افتتاحیه روشن شد واقعی نبود.‏هواداران المپیک می‌گویند با شنیدن این خبر مثل بچه‌هایی هستند ‏که تازه فهمیده‌اند بابانوئل واقعیت ندارد. ‏تونی استانگه، رئیس کمیته برگزاری المپیک ۲۰۲۴ پاریس در این باره ‏گفت:” ما می‌خواستیم مشعلی خلاقانه داشته باشیم که دوست‌دار ‏محیط‌زیست باشد پس به جای آتش از تکنولوژی استفاده کردیم”. ‏برای روشن شدن مشعل المپیک به جای آتش واقعی از ۴۰ لامپ ‏ال‌ای‌دی و بخار آب استفاده شد. که حس شعله‌ور شدن شعله‌های ‏آتش را به بیننده انتقال دهد. حتی اگر امروز دوباره به فیلم‌های ‏مراسم افتتاحیه نگاه کنید امکان ندارد تفاوت این آتش مصنوعی با ‏واقعی را متوجه بشوید. ‏خبرنگاران رسمی که خبرهای المپیک را پوشش می‌دهند می‌توانند تا ‏چند قدمی مشعل بازی‌های پاریس نزدیک بشوند. ولی در قدم‌های ‏آخر یک استخر مشعل را محاصره کرده و نمی‌توان به آن نزدیک‌تر ‏شد. حتی از همین فاصله نمی‌توان تشخیص داد که شعله‌هایی که ‏به آسمان زبانه می‌کشد واقعی نیست. ‏این شعله‌ها به سنت همیشگی تا روز پایانی بازی‌ها برپا خواهد بود. ‏یکی از سخنگوهای کمیته برگزاری به روزنامه تلگراف گفت:” برای ‏جنبش المپیک تنها این مهم است که نماد بازی‌ها یعنی مشعل در ‏طول دوره المپیک روشن باشد و اینکه آتش واقعی داشته باشیم یا ‏آتش به پا شده با استفاده از فناوری اهمیتی ندارد”. ‏

عملیات خرابکارانه در کابل‌های اینترنت فرانسه

شماری از کابل‌های فیبر نوری سرویس پهنای باند در مناطق جنوبی و شرقی فرانسه، شب گذشته، در جدیدترین حمله به زیرساخت این کشور در طول برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، قطع شدند. به گزارش ایسنا، نت‌بلاکس که یکی از نهاد‌های بین المللی نظار بر کیفیت ارتباطات دیجیتال است در تازه‌ترین گزارش خود آورده است که کابل‌های اینترنتی دوربرد در فرانسه در اقدامی خرابکارانه قطع شده و این اتفاق باعث اختلال در خدمات اینترنتی سراسر کشور شده است.مارینا فراری، وزیر امور دیجیتال فرانسه، در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که در ساعات اولیه بامداد دوشنبه هشتم مرداد، ارائه‌دهندگان خدمات مخابراتی در چندین منطقه در سراسر فرانسه تحت تاثیر تبعات این اقدام قرار گرفتند و دسترسی به فیبر نوری، خدمات تلفن ثابت و موبایل مختل شد.سخنگوی شرکت مخابراتی فرانسه (SFR)، اعلام کرد پنج خط در شب گذشته، قطع شدند و تیم‌ها، سرگرم کار برای تعمیر آنها هستند. سایر شرکت‌های مخابراتی شامل Iliad SA’s Free و در پست‌های شبکه اجتماعی اعلام کردند، آنها هم دچار این مشکل شده‌اند.نیکلاس گیومه، مدیرعامل نتالیس گفت: این شرکت مخابراتی با موفقیت، ترافیک را در صبح دوشنبه، به شبکه‌های پشتیبانی منتقل کرده است.سخنگوی شرکت اورانج که همکار مخابراتی بازیهای المپیک است، اعلام کرد کابل‌های خدمات دهنده به پاریس که میزبان بازی‌های المپیک است، قطع نشده اند. با این حال، این شرکت در طی روزهای گذشته، با حملات به زیرساخت خود دست و پنجه نرم کرده است.خبرگزاری فرانسه، با اشاره به اطلاعات منابع پلیس، این خبر را زودتر منتشر کرده بود.بر اساس گزارش بلومبرگ، حادثه مشابه در سال۲۰۲۲ که طی آن کابل‌های مسافت دور متصل‌کننده مناطق پاریس به لیون، استراتسبورگ و لیل، در چندین نقطه قطع شده و باعث قطعی اینترنت شده بودند، انجام تحقیقات جنایی را در پی داشت.

حذف نادال از المپیک پاریس با شکست سنگین مقابل جوکوویچ

رافائل نادال اسپانیایی با شکست مقابل نواک جوکوویچ صرب از المپیک ۲۰۲۴ پاریس کنار رفت. به گزارش ایسنا، رافائل نادال چهره مطرح و عنوان دار تنیس جهان از اسپانیا در دومین دیدار خود در المپیک پاریس مقابل رقیب سنتی خود نواک جوکوویچ پرافتخارترین تنیسور جهان از صربستان در ۲ ست پیاپی تن به شکست داد و از دور رقابت ها کنار رفت.نادال ۳۸ ساله که از دوران اوج خود فاصله زیادی دارد، در ست نخست با نتیجه سنگین ۶ بر یک تن به شکست داد و در ست دوم نیز در حالیکه ۴ بر صفر عقب بود کار را به تساوی کشاند اما در نهایت با نتیجه ۶ بر ۴ مغلوب شد و از دور رقابت های المپیک کنار رفت.نادال روز گذشته در نخستین دیدار خود مقابل فوچوویچ صاحب برتری شده بود.هرچند نادال در رقابتهای دوبل به همراه آلکاراس مسابقه می‌دهد.

رکوردشکنی شناگر فرانسوی در مقابل چشمان «فلپس افسانه‌ای»

لئون مارچند، شناگر فرانسوی ضمن کسب مدال طلا در ۴۰۰ متر انفرادی، رکورد جهان را که پیش از این در دست مایکل فلپس، اسطوره شنای جهان بود، جا به جا کرد.سکوهای دوم و سوم این ماده به ترتیب به تومویوکی ماتسوشیتا ژاپنی وکارسون فاستر آمریکایی رسید.این شناگر ۲۲ ساله فرانسوی با زمان چهار دقیقه و دو ثانیه و ۹۵ صدم ثانیه رکوردی را که مایکل فلپس آمریکایی در بازی‌های المپیک ۲۰۰۸ پکن به دست آورد (چهار دقیقه و سه ثانیه و ۸۴ صدم ثانیه) بهبود بخشید و به نام خود ثبت کرد.باب بومن، مربی قبلی فلپس، اکنون هدایت این شناگر فرانسوی را بر عهده دارد. مارچند پنج‌ بار قهرمان جهان شده است و اکنون این طلای ارزشمند را نیز به افتخارت خود اضافه کرد.

هیچ و پوچ؛ پایان سومین روز المپیک برای ایران

روز سوم بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی برای کاروان ورزش ایران به پایان رسید که سه نماینده ایران در دو رشته نتوانستند عملکرد چشمگیری داشته باشند.به گزارش خبرنگار مهر از پاریس، قایقرانی و تیراندازی تنها رشته‌هایی بودند که امروز (دوشنبه ۸ مرداد) و در جریان سومین روز بازی‌های المپیک، رقابت ورزشکاران شأن با حضور نمایندگان ایران پیگیری شد.مهسا جاور و زینب نوروزی همراه با محمد بیرانوند نمایندگان ایران در این دو رشته بودند که به ترتیب رقابت با حریفان شأن را برگزار کردند .اما عملکردشان به گونه‌ای نبود که در روز خلوت و ساکت کاروان ایران، خیلی چشمگیر و امیدوارانه نبود! عملکرد کاروان ورزش ایران در سومین روز بازی‌های المپیک به این شرح است:

قایق دو نفره روئینگ زنان ایران به نیمه نهایی نرسید

رقابت‌های قایقرنی بازی‌های المپیک امروز در مرحله شانس مجدد روئینگ دو نفره زنان پیگیری شد. مهسا جاور و زینب نوروزی ترکیب تیم دو نفره ایران در این بخش بودند که در رقابت با نمایندگان چین، ایرلند، کاناد و آرژانتین نتوانستند وارد مرحله نیمه نهایی شوند. این ترکیب مسافت دو هزار متر را با زمان ۷ دقیقه و ۳۵ ثانیه و ۵۶ صدم ثانیه به پایان رساند و در رده چهارم ایستاد.بدین ترتیب تیم دو نفره روئینگ زنان ایران رقابت‌های خود را در فینال C برای کسب رتبه‌های سیزدهم تا هجدهم دنبال می‌کند.

جایگاه ۲۱ برای جوان‌ترین تیرانداز

در سومین روز از رقابت‌های تیراندازی در المپیک پاریس ۲۰۲۴، محمد بیرانوند در بخش تراپ در خط آتش ایستاد. در پایان روز نخست دور مقدماتی و در مجموع سه راند، بیرانوند با ۷۰ امتیاز در رده بیست و یکم ایستاد.بیرانوند راند اول و دوم امتیاز ۲۳ و در راند سوم امتیاز ۲۴ را ثبت کرد.

جدول رده بندی روز سوم بازیهای المپیک پاریس ۲۰۲۴ :

(بروزرسانی دوشنبه ۸ مرداد ساعت ۱۸:۰۰)

کشورطلانقرهبرنزمجموع
۱چین۵۲۲۹
۲استرالیا۴۳۰۷
۳ژاپن۴۲۲۸
۴کره جنوبی۴۲۱۷
۵آمریکا۳۶۳۱۲
۶فرانسه۳۵۲۱۰
۷بریتانیا۲۳۳۸
۸ایتالیا۱۲۳۶
۹قزاقستان۱۰۲۳
۱۰بلژیک۱۰۱۲
۱۱آلمان ۱۰۰۱
۱۲هنگ کنگ۱۰۰۱
۱۳ازبکستان۱۰۰۱
۱۴برزیل۰۱۲۳
۱۵کانادا۰۱۲۳

طبق معمول، جدول مدالها، تعداد مدال طلا را در اولویت قرار می‌دهد. بر این اساس در المپیک ۲۰۲۰، که در سال ۲۰۲۱ در توکیو برگزار شد، ایالات متحده با ۳۹ طلا، چین با ۳۸ طلا و ژاپن با ۲۷ طلا اول تا سوم شدند.اگر دو کشور از نظر طلا یکسان عمل کنند، کشوری که نقره بیشتری داشته باشد در رده بالاتر قرار می گیرد و اگر نقره نیز برابر باشد، مدال های برنز جایگاه کشورها را مشخص می کند.فرانسه میزبان بازی های ۲۰۲۴ با ۱۰ مدال طلا در رده هشتم جدول مدالی المپیک توکیو قرار گرفت. دیوید لاپارتیان، رئیس کمیته ملی المپیک فرانسه ابراز امیدواری کرده است این کشور در بازیهای المپیک پاریس که هم اکنون در حال برگزاری است ،در جمع پنج کشور اول قرار گیرد.

آخرین رده بندی شش تیم نخست حائز رتبه، توزیع مدالهای بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در روز سوم!

https://akhbar-rooz.com/?p=246882 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x