دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳

بیمه کارگران ساختمانی خوزستان را قطع کرده‌اند

در خوزستان گرمای هوا بالای ۵۰ درجه است و کارگران ساختمانی مجبورند که در چنین شرایطی شب‌ها سر کار بروند. سیدرضا هاشمی، رئیس کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی خوزستان می‌گوید بازرسان کار بدون در نظر گرفتنِ چنین شرایطی صبح‌ها به بازرسی می‌روند و این موضوع باعث قطع شدنِ بیمه‌ برخی از کارگران ساختمانی شده است و این وضعیت همچنان ادامه دارد.

هاشمی به خبرگزاری کار ایران (ایلنا) گفت: «این بازرسی‌ها سبب شده بیمه کارگران زیادی به ناحق قطع شود. به‌طوری که حدوداً از هر ۱۰ نفر ۹ نفر بیمه‌شان به ناحق قطع شده و بعد از شکایت متوجه این موضوع شده‌اند.»

او در این‌باره افزود: «با این کار دردسر تازه‌ای برای کارگران ساختمانی ایجاد کرده‌اند. کارگران باید پیگیرِ قطع بیمه خود باشند و از کار خود بزنند. ضمن این‌که برقراریِ مجدد بیمه برای کارگران دشوار است. به برخی گفته‌اند سهمیه نداریم، باید صبر کنید تا سهمیه جدید بیاوریم.»

او پرسیده است که «بیمه کارگران چرا باید با این تصمیمات غلط قطع شود؟ به کارگران ساختمانی می‌گویند به دلیل کمبود منابع مالی، سهمیه جدید تعلق نمی‌گیرد. آیا کمبود منابع مالی شامل حق مأموریت‌ها نمی‌شود؟ آیا این‌ها باعث کمبود منابع مالی نمی‌شود؟»

https://akhbar-rooz.com/?p=246837 لينک کوتاه

2 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x