پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

جمعی از حامیان منشور مطالبات حداقلی: همە با هم برای توقف اعدام های انتقامجویانە تبهکاران حاکم بە پا خیزیم!

جان انسانهای بسیاری در خطر است

امروز صبح در حالی کە رژیم تبهکار در حال برگزاری مراسم تنفیذ رئیس جمهور ذوب در ولایت خامنەای بود و خامنەای کشورهای اروپایی را بواسطە حمایت از حقوق بشر تهدید می نمود،فریاد بلند دلیرانە و اختناق شکنانە زنان زندانی علیە اعدام و دیکتاتور کە در اعتراض بە موج اعدام ها و محکومیت پخشان عزیزی در زندان اوین از روز گذشتە در تحصن بسر می بردند، از پشت دیوارهای بلند اسارتگاە اوین گذشت و طنین آن عالم گیر شد.

اعتراض علیە احکام اعدام زندانیان از چند ماە پیش بطور هفتگی در زندانهای رژیم آغاز شد و تنها بە اعدام ١٨ تن ظرف یک هفتە و قرار دادن تعداد دیگری از زندانیان در نوبت اعدام محدود نماند. همزمان و همراە با این اقدامات تبهکارانە بگیر و ببند تبهکارانە مبارزان سیاسی و مدنی و رهبران جنبش های اجتماعی فعال و مشعل داران جنبش انقلابی زن، زندگی، آزادی تداوم یافت و با صدور حکم اعدام برای شریفە محمدی و پخشان عزیزی جنون اعدام بە میان زنان تسری دادە شد. در کنار شکستن رکورد ١٨ تن ظرف یک هفتە، محمد حبیبی سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران بە ۶ ماە زندان تازە محکوم گردید، عزیز قاسم زادە یکی دیگر از رهبران کانون هماهنگی صنفی فرهنگیان ایران از کار اخراج شد و دەها مبارز زن و مرد دیگر نیز از آن جملە سپیدە رشنو، دنیا قالیباف، مریم ادریسی، جلوە جواهری، فروغ سمعیی و… آماج دور جدید سرکوبها قرار گرفتند

تشدید جنون آمیز اعدام ها و پیگرد مبارزان آزادیخواە بعد از تحریم ۶٠ درصدی انتصابات توسط مردم در واقع انتقام جویی از مردم و گویای استیصال رژیم از پایان دادن بە جنبش انقلابی ژینا و گسترش دم افزون اعتراضات اجتماعی و سیاسی است. رژیم تلاش دارد با سرکوب دستە جمعی مبارزان و سازمانگران مقاوم اعتراضات بە جنبش انقلابی و اعتراضات پایان دهد.

سکوت مسعود پزشکیان و حامیان “اصلاح طلب” او و سانسور کامل اخبار اعدامها در رسانەهای آنان گویای همراهی و رضایت این جریانات با کارگزاران سرکوبها و نشان دهندە پوچ و فریبکارانە بودن شعارها و ادعاهای آنان در هنگامە انتصابات ریاست جمهوری، تمکین بە سیاستهای سرکردە اصلی دستگاە سرکوب علی خامنەای و روشنگر ماهیت و سوگیری دولت پزشکیان است.

با این همە اگر چە این اعمال تبهکارانە آسیبهایی را بە جنبش و مبارزات آزادیخوانە اکثریت مردم وارد می سازد ولی بواسطە ظرفیت و پشتوانە عظیم مردمی جنبش، تشدید اقدامات تبهکارانە، بە گواهی شکست این گونە تلاشها در سالهای گذشتە، این بار نیز رژیم قادر نخواهد شد سد راە پیشرفت مبارزات مردم برای آزادی و عدالت اجتماعی گردد.

ما جمعی از حامیان منشور، کە کلا با اعدام انسانها مخالف بودە و لغو مجازت اعدام را بخشی از هدف خود می دانیم، هم زبان با همە ی مخالفان اعدام و مبارزان زندانی اعدام ١٨ تن از متهمان بە اعدام و صدور احکام برای شریفە محمدی، پخشان عزیزی و سایر محکومان را قویا محکوم کردە و خواهان توقف بی درنگ احکام اعدام و لغو مجازات ضد انسانی و وحشیانە مجازات اعدام، آزادی کلیە زندانیان سیاسی و عقیدەتی هستیم. ما همەی مخالفان اعدام و سرکوب و هر آن کس را کە بە آزادی و دمکراسی و حقوق انسانی باور دارد فرا می خوانیم کە همصدا با زنان آزادە در بند صدای خود را برای توقف اعدامها  در داخل و خارج از کشور و علیە دیکتاتوری بلند نمایند و در کارزارهایی کە در این ارتباط صورت می گیرد شرکت نماید.

جمعی از حامیان منشور مطالبات حداقلی

یکشنبه ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ – 2024 July 28

https://akhbar-rooz.com/?p=246821 لينک کوتاه

4.3 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x