جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

۱۲ اسرائیلی در حمله به منطقه اشغالی بلندهای جولان کشته شدند، حزب‌الله ارتباط با حمله‌ را رد کرد

حزب‌الله لبنان هرگونه ارتباط را با حمله موشکی به منطقه «مجدل الشمس» واقع در جولان اشغالی سوریه که منجر به کشته شدن ۱۲ اسرائیلی و زخمی شدن بیش از ۳۰ نفر دیگر شد، تکذیب کرد.

به گزارش رسانه های منطقه عصر روز شنبه منطقه «مجدل الشمس» در جولان اشغالی هدف حمله قرار گرفت.

منابع عبری گزارش دادند در این حمله، ۱۲ نفر کشته شده و بیش از ۳۰ نفر زخمی شدند که حال برخی از آن‌ها وخیم اعلام شده است. 

برخی منابع عبری گزارش دادند در این عملیات، از پهپاد انتحاری هم استفاده شده است.

یک مسئول حزب‌الله به رویترز گفته که حمله مجدل الشمس کار این حزب نبود.

«محمد عنیف» مسئول روابط عمومی حزب الله لبنان به شبکه خبری المیادین گفت: ما به طور قاطعانه، ادعاهای برخی رسانه‌های دشمن درباره هدف قرار دادن «مجدل الشمس» در جولان اشغالی سوریه را تکذیب می‌کنیم.
 
حزب الله همچنین در بیانیه‌ای ضمن تکذیب حملات موشکی خود به مجدل الشمس اعلام کرد حزب الله لبنان هیچ گونه ارتباطی با این حادثه نداشت و قاطعانه ادعاهای دروغین در این خصوص را رد می کند.

در برخی رسانه های جمهوری اسلامی به نقل از شاهدان عینی ادعا شده که احتمالا موشک رهگیر سامانه «گنبد آهنین» در جولان فرود آمده و باعث کشته و زخمی‌شدن اسرائیلی ها شده است. 

ارتش اسرائیل تکذیب حزب‌الله را رد کرده و گفته است ارزیابی‌ موقعیت و اطلاعاتی که در اختیار دارد نشان می‌دهد راکت اصابت کرده به این روستا توسط حزب‌الله شلیک شده است.

همین واقعه ی حمله به زمین بازی در مجدالشمس و کشته شدن ۱۲ اسرائیلی باعث شد نتانیاهو بار دیگر سخن از انتقام بگویید و بر تداوم جنگ پافشاری کند. نخست وزیر اسرائیل هشدار داد که گروه حزب‌الله به خاطر این حمله بهای سنگینی خواهد پرداخت.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه اسرائیل پس از حمله راکتی به یک زمین فوتبال در شمال اسرائیل گفت: «شکی نیست که حزب‌الله لبنان از همه خطوط قرمز عبور کرده است و ما با یک جنگ تمام‌عیار روبه‌رو هستیم.»

در همین حال کاخ سفید ضمن محکوم کردن «حمله هولناک» روز شنبه، بر حمایت قاطع واشینگتن از اسرائیل در برابر گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی تاکید کرد.

به گزارش رویترز، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در بیانیه‌ای تاکید کرد: «حمایت ما از امنیت اسرائیل در برابر همه گروه‌های تروریستی مورد حمایت ایران، از جمله حزب‌الله لبنان، آهنین و تزلزل‌ناپذیر است».

ساعاتی پیشتر و در یکی از نخستین واکنش‌ها، نخست وزیر لبنان بدون اشاره به موردی خاص، خشونت علیه غیرنظامیان را محکوم کرده بود.

بنابر بیانیه کوتاه دفتر نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان، «دولت لبنان اقدامات خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان را محکوم می‌کند و خواهان توقف فوری خصومت‌ها در تمامی جبهه‌ها است».

دفتر نخست وزیر لبنان همچنین هدف قرار دادن غیرنظامیان را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی و در تضاد با اصول انسانی» خواند.

مجدل شمس که هدف حمله قرار گرفته، یکی از چهار روستای واقع در بلندی های جولان است که حدود ۲۵ هزار دروزی در آن زندگی می‌کنند.

بلندی‌های جولان مساحتی حدود ۱۸۰۰ کیلومتر دارد که ۱۲۰۰ کیلومتر آن توسط اسرائیل اشغال شده است.

اسرائیل از زمان جنگ شش روزه اعراب و اسرائیل در سال ۱۹۶۷ میلادی (۵۲ سال پیش) این بخش از خاک سوریه را در اشغال خود دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=246681 لينک کوتاه

2.7 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رحیم
رحیم
1 ماه قبل

هیچ اسرائیلی در این حمله کشته نشده اینها که توسط ضد موشک اسرائیلی کشته شدند دروز‌ی‌های سوری هستن و مسلمانند و خاکشان توسط اسرائیل اشغال شده (خودتان هم کپی پیس کردید از بی بی سی) و اکر هر جا اشغال شد پس فلسطینی ها هم از دید اخبار روز فلسطینی هستند. منتشر نمی کنی که حداقل برو مطالعه کن.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x