جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳

موش های پاریس از نگاه خانم سخنگو؛ قهرمان والیبال جهان مغلوب ایتالیا شد؛ مهدی الفتی؛ اولین فینالیست تاریخ ژیمناستیک ایران؛ استرالیا؛ چین و آمریکا در صدر جدول مدالها

نازک بین-در حالی که ورزشکاران روسیه به دلیل تحریم‌ها، اجازه حضور در المپیک پاریس را با پرچم این کشور پیدا نکردند، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در پستی در شبکه‌های اجتماعی به انتقاد از مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پرداخت.زاخارووا ،با ابراز تردید درباره کیفیت مراسم، گفت: قصد تماشای افتتاحیه را نداشتم. اما بعد از دیدن عکس‌ها، باورم نمی‌شد چنین مراسمی برگزار شده و فکر کردم عکس‌ها جعلی یا فتوشاپ است!یکی از انتقادات اصلی زاخارووا به برگزاری مراسم در فضای باز بود. وی از این که تماشاگران، ساعت‌ها زیر باران بودند، آن را«مضحک» توصیف کرد.زاخارووا ،با اشاره به رویه روسیه در استفاده از هواپیما برای پراکنده کردن ابرها قبل از رویدادهای بزرگ در فضای باز برای جلوگیری از بارندگی شدید گفت: سازمان دهندگان به فکر دستکاری ابرها برای تعدیل بارندگی یا ایجاد سایبان نبودند!وی ،همچنین مشکلات حمل و نقل در پاریس در روز افتتاحیه را به سخره گرفت و از این اختلال به عنوان «فروپاشی سیستم حمل و نقل» یاد کرد که با حملات خرابکارانه و آتش‌افروزی در سیستم ریلی تشدید شد و از واکنش فرانسه به این حوادث انتقاد کرد.او، علاوه بر این، پاریس را به شهری تشبیه کرد که «موش‌ها در خیابان‌های اش جولان می‌دهند.» به گفته زاخارووا فرانسوی‌ها، جشن المپیک را به «رژه بزرگ همجنسگرایان» تبدیل کردند.

روز نخست بازیهای پاریس

در نخستین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تیراندازانی از قزاقستان صاحب اولین مدال و تیراندازانی از چین صاحب اولین مدال طلا این رقابت‌ها شدند. بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به طور رسمی از دیروز(۶ مرداد) آغاز شد. ماده تفنگ میکس تیمی اولین رقابتی بود که در آن مدال المپیک توزیع شد.در این ماده تیراندازانی از کشورهای چین و کره به فینال رسیدند و در پایان فینال، ورزشکاران کشور چین قهرمان شدند و اولین مدال طلای بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را صاحب شدند.در همین ماده تیراندازانی از کشور قزاقستان با برتری برابر آلمانی‌ها صاحب مدال برنز شدند. این مدال اولین مدال توزیع شده در المپیک پاریس بود.

الفتی اولین فینالیست تاریخ ژیمناستیک ایران

مهدی الفتی ملی پوش ژیمناستیک و پرچمدار کاروان ایران در المپیک پاریس، در وسیله پرش خرک به فینال رسید. به گزارش ایسنا، مهدی الفتی تنها نماینده ژیمناستیک ایران در بازی های المپیک ۲۰۲۴ در وسیله پرش خرک مسابقه داد. او با رکورد ۱۴.۵۸۳ در رده هشتم قرار گرفت و به فینال رسید. پرچم دار ایران در این رقابت ها دو بار پرش خود را انجام داد. او در اولین پرش امتیاز ۱۴.۶۶۶ و در دومین پرش رکورد ۱۴.۵۰۰ را ثبت کرد. این برای نخستین بار در تاریخ است که ایران در فینال ژیمناستیک المپیک نماینده دارد

قدرت نمایی قهرمان جهان در المپیک

تیم ملی بسکتبال آلمان موفق شد نخستین بازی خود در المپیک ۲۰۲۴ پاریس را با برتری پشت سر بگذارد. به گزارش ایسنا، در جریان دومین بازی از مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تیم ملی ژاپن به عنوان تنها نماینده آسیا در المپیک، مقابل تیم ملی آلمان به میدان رفت که با نتیجه سنگین ۹۷ – ۷۷ مقابل قهرمان جام جهانی ۲۰۲۳ تن به شکست داد.سامورایی‌ها هر چهار کوارتر این دیدار را به ترتیب با نتایج ۲۸-۲۱، ۲۴-۲۳، ۲۲-۱۷ و ۲۳-۱۶ واگذار کردند تا در مجموع، با ۲۰ امتیاز اختلاف مقابل مدعی عنوان قهرمانی تن به شکست دهند.این دیدار از گروه B مسابقات برگزار شد و تیم‌های آلمان، ژاپن، برزیل و فرانسه (میزبان)، چهار تیم حاضر در این گروه هستند. فرانسه نایب قهرمان المپیک قبل و آلمان نیز قهرمان جام جهانی گذشته است.

پیروزی استرالیا در گروه مرگ

مسابقات بسکتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی آغاز شد که تیم ملی استرالیا موفق شد مقابل اسپانیا به پیروزی دست یافته و شروع خوبی را داشته باشد. این دیدار از گروه A رقابت‌ها که لقب گروه مرگ را به خود اختصاص داده برگزار شد و کانگوروها با نتیجه قاطع ۹۲ – ۸۰ اسپانیا را شکست دادند.کوارترهای اول، سوم و چهارم این دیدار به ترتیب با نتایج ۳۱-۲۱، ۲۰-۱۸ و ۲۳-۲۰ به سود استرالیا پایان یافت تا با وجود پیروزی ۱۸-۲۱ اسپانیا در کوارتر دوم، این کانگورورها باشند که در مجموع با ۱۲ امتیاز اختلاف، پیروز این دیدار حساس شدند.در گروه A این رقابت‌ها تیم‌های استرالیا، اسپانیا، یونان و کانادا حضور دارند که این گروه را به گروه مرگ مسابقات تبدیل کرده است. هر چهار تیم حاضر در این گروه مدعی صعود به دیدار رده‌بندی و فینال هستند.

در ادامه رقابت‌های بسکتبال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تیم ملی فرانسه به عنوان میزبان این رقابت‌ها موفق شد در نخستین بازی خود با درخشش اعجوبه ۲۰ساله‌اش برابر تیم ملی برزیل به پیروزی دست یابد.خروس‌ها پس از باخت ۲۳-۱۵ در کوارتر اول، کوارترهای دوم و سوم را با درخشش ویکتور ومبانیاما ۱۳-۲۴ و ۹-۱۸ بردند تا از حریف خود پیشی بگیرند. کوارتر چهارم نیز ۲۱-۲۱ مساوی شد تا نهایتا این تیم فرانسه باشد که ۶۶ – ۷۸ برنده این دیدار شود.ویکتور ومبانیاما، اعجوبه ۲۰ ساله و ۲۲۲ سانتی‌متری تیم ملی فرانسه، با کسب ۱۹ امتیاز، ۹ ریباند، ۲ پاس گل، ۳ بلاک و ۴ توپ ربایی، تاثیرگذاری ۲۵ را به ثبت رساند تا بهترین بازیکن زمین شود. این بازی، نخستین تجربه ومبانیاما در بازی‌های المپیک بود که با درخشش ستاره جوان فرانسه همراه شداین دیدار از گروه B مسابقات برگزار شد و تیم‌های ژاپن و آلمان نیز دو تیم دیگر حاضر در این گروه هستند که پیش از این دیدار به مصاف هم رفتند و آلمان با حساب ۹۷ – ۷۷ ژاپن را شکست داد.

والیبال

در ادامه رقابت‌های والیبال بازی‌های المپیک پاریس دو تیم لهستان و مصر به مصاف هم رفتند که در پایان لهستان به پیروزی رسید.  این دیدار در گروه B رقابت‌های والیبال برگزار شد و لهستان توانست به‌راحتی حریف آفریقایی‌اش را سه بر صفر با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۳ شکست بدهد.  پیش از این و در روز نخست این بازی‌ها دو دیدار دیگر هم برگزار شد و تیم‌های آلمان و ایتالیا به ترتیب موفق شدند مقابل ژاپن و برزیل به پیروزی برسند.  

قهرمان والیبال جهان مغلوب ایتالیا شد

در دومین دیدار از رقابت‌های والیبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس تیم‌های ایتالیا و برزیل ه مصاف هم رفتند.  در پایان مسابقه این دو تیم که در چهارچوب رقابت گروه B انجام می‌شد، ایتالیا موفق شد با حساب سه بر یک و با امتیازهای ۲۵ بر ۲۳، ۲۷ بر ۲۵، ۱۸ بر ۲۵ و ۲۵ بر ۲۱ برنده شود.  پیش از این در دیدار افتتاحیه مسابقات والیبال المپیک ۲۰۲۴ تیم‌های ژاپن و آلمان به مصاف هم رفتند که در پایان آلمان سه بر دو به پیروزی رسید.  

پایان کار شمشیربازی در بخش انفرادی

در چارچوب رقابت‌های شمشیربازی المپیک و در جدول ۱۶ نفره اسلحه سابر، علی پاکدامن که در جدول ۳۲ نفره موفق به شکست «کنتو یوشیدا» از ژاپن شده بود، به مصاف «اوه» از کره جنوبی رفت و با نتیجه ۱۵ به ۱۰ شکست خورد. پاکدامن در حالی نتیجه رقابت با «اوه» کره‌ای را واگذار کرد که در رده ۱۳ رنکینگ جهانی قرار دارد در حالیکه حریفش نفر چهارم جهان است. با شکست و حذف پاکدامن، پرونده شمشیربازی ایران در بخش انفرادی بسته شد چراکه پیش از از محمد رهبری و محمد فتوحی هم از دور رقابت‌ها کنار رفته بودند.

حذف اولین المپین ایران در تپانچه ۱۰ متر

هانیه رستمیان که به عنوان اولین ورزشکار ایرانی صاحب سهمیه المپیک شده بود، امروز در ماده ۱۰ متر تپانچه با حریفانش رقابت کرد و در نهایت در جایگاه ۲۲ جدول مقدماتی ایستاد و از دور مسابقات کنار رفت. رستمیان تا دورهای میانی در رتبه نهم بود و در آستانه صعود به دور اصلی قرار داشت اما در نهایت از رسیدن به فینال باز ماند. رستمیان در ادامه مسابقات تیراندازی در ماده تپانچه ۲۵ متر در خط آتش قرار می‌گیرد.

قهرمانی فرانسه در راگبی المپیک

در پایان رقابت های راگبی هفت نفره المپیک ۲۰۲۴ پاریس، تیم ملی فرانسه به مقام قهرمانی دست پیدا کرد.به نقل از خبرنگار مهر،رقابت‌های راگبی هفت نفره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شامگاه شنبه به پایان رسید و تیم ملی راگبی فرانسه عنوان قهرمانی این مسابقات را از آن خود کرد.در دیدار فینال، فرانسه که یکی از قدرت‌های برتر راگبی جهان است و پیش بینی می‌شد که مدال طلای این بازی‌ها را از آن خود کند رو در روی فیجی قرار گرفت و با نتیجه ۲۸ بر ۷ به پیروزی رسید.در دیدار رده بندی هم که پیش از این مسابقه آغاز شده بود آفریقای جنوبی با نتیجه ۲۶ بر ۱۹ از سد استرالیا گذشت و به مدال برنز دست پیدا کرد.

طلای دوچرخه سواری تایم تریل زنان به استرالیا رسید

مدال طلای رقابت های دوچرخه سواری جاده در بخش تایم تریل انفرادی زنان در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به دوچرخه سواری از استرالیا رسید.، مسابقات نهایی دوچرخه سواری جاده در بخش تایم تریل انفرادی زنان المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز شنبه ۶ مرداد از ساعت ۱۶ با حضور ۳۵ دوچرخه سوار برگزار شد.در پایان این رقابت ها گراس براون استرالیایی با کسب عنوان قهرمانی این مسابقات، مدال طلا را بر گردن آویخت. آنا هاندرسن از بریتانیا دوم شد و مدال نقره را کسب کرد. کلوئه دایگرت آمریکایی هم با ایستادن در جایگاه سوم، مدال برنز را کسب کرد.

فوتبال زنان

فیفا ،روز شنبه گذشته اعلام کرد ، در پی اقدام یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی فوتبال زنان کانادا مبنی بر استفاده از پهپاد برای جاسوسی از تیم رقیب در جریان رقابت‌های المپیک پاریس، این تیم شش امتیاز از دست می‌دهد و بورلی پریستمن، سرمربی اش نیز برای یک سال تعلیق می‌شود. فیفا، در بیانیه‌ای اعلام کرد که فدراسیون فوتبال کانادا «مسئول عدم رعایت قوانین فیفا در مورد ممنوعیت پرواز پهپاد بر فراز محل‌های تمرین است.»فدراسیون فوتبال کانادا همچنین به پرداخت جریمه ۲۲۶ هزار دلار (۲۰۰ هزار فرانک سوئیس) محکوم شد. این حکم فیفا امید تیم فوتبال زنان کانادا را برای حفظ عنوان قهرمانی که در رقابت‌های المپیک توکیو به دست آورده بودند، بسیار کمرنگ کرد. در نتیجه این حکم فیفا، تیم ملی فوتبال زنان کانادا درحال حاضر پیش از بازی با فرانسه منهای سه امتیاز دارد. این تیم روز پنجشنبه گذشته در نخستین بازی خود در المپیک تیم نیوزیلند را با نتیجه دو بر یک شکست داد. اما کسری امتیاز اعمال شده به این معنا است که کانادا برای این که همچنان شانسی برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی داشته باشد باید در دو بازی آینده پیروز از میدان درآید. جو لامباردی، تحلیل‌گر و عضو کادر فنی تیم کانادا به دلیل به پرواز درآوردن پهپاد بر فراز تمرین تیم نیوزیلند به هشت ماه حبس تعلیقی محکوم و به کانادا بازگردانده شد. جاسمین مندر، دستیار او نیز به کانادا بازگردانده شد. جو لامباردی و جاسمین مندر نیز مثل پریستمن برای یک سال از هرگونه فعالیت مرتبط با فوتبال تعلیق شدند.

نتایج بازیهای روز اول فوتبال زنان:

کانادا ۲ – ۱ نیوزلند

فرانسه ۳ – ۲ کلمبیا

اسپانیا ۲ – ۱ ژاپن

نیجریه ۰ – ۱ برزیل

آلمان ۳ – ۰ استرالیا

آمریکا ۳ – ۰ زامبیا

پیروزی آرژانتین

تیم های فوتبال آرژانتین و اسپانیا در دور دوم بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس برابر حریفان خود به برتری رسیدند.در یکی از این دیدارها که از گروه B برگزار شد آرژانتین به مصاف عراق رفت و با نتیجه ۳ بر یک به برتری رسید.

حذف ازبکستان؛ صعود اسپانیا؛ فرانسه و ژاپن

در گروه C هم اسپانیا و دومنیکن به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به سود اسپانیا به پایان رسید. اسپانیا با این پیروزی ۶ امتیازی شد و صعود خود را به مرحله یک چهارم نهایی قطعی کرد.

در دور دوم بازی های فوتبال المپیک ۲۰۲۴، تیم های مصر و اوکراین برابر حریفان خود به برتری رسیدند و ازبکستان از گردونه بازی ها کنار رفت.در گروه C این رقابت ها ازبکستان به مصاف مصر رفت و با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریف خود شد. ازبکستان با این شکست از دور رقابت ها کنار رفت و بازی آخر این تیم برابر دومینیکن یک امتیازی تشریفاتی خواهد بود. اسپانیا با ۶ و مصر با ۴ امتیاز اول و دوم هستند.

در گروه B هم تیم های امید مراکش و اوکراین برابر هم صف آرایی کردند . در این بازی که اوکراین ۱۰ نفره شده بود، با برتری ۲ بر یک اوکراین خاتمه پیدا کرد. به این ترتیب در این گروه هر چهار تیم ۳ امتیازی هستند. اما آرژانتین با گل زده بیشتر در صدر جدول قرار دارد.

از گروه A، تیم‌های امید فرانسه و گینه به مصاف هم رفتند که در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر فرانسه به پایان رسید.تک گل فرانسه را در این دیدار کیلیان سیلدیلیا در دقیقه ۷۵ روی پاس میشل اولیسه به ثمر رساند. قبل از این گل گینه ۲ بار در نیمه اول موفق به گلزنی مقابل میزبان شده بود که هر ۲ گل توسط VAR مردود اعلام شد.در همین گروه تیم‌های امید نیوزلند و آمریکا مقابل یکدیگر قرار گرفتند که آمریکا موفق شد با نتیجه ۴ بر یک نیوزلند ار مغلوب کند و به صعود از این گروه امیدوار شود.با این نتایج تیم فرانسه ۶ امتیازی شد و در صدر جدول قرار گرفت تا صعودش به مرحله حذفی قطعی شود، آمریکا و نیوزلند با ۳ امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم ایستادند و گینه نیز با بدون امتیاز در انتها جدول قرار گرفت.از گروه D، تیم‌های امید ژاپن و مالی به مصاف هم رفتند که در نهایت این دیدار با برتری یک بر صفر ژاپن به پایان رسید. تک گل سامورایی‌ها را در این دیدار یاماموتو در دقیقه ۸۲ به ثمر رساند. دومبیا در دقیقه ۶+۹۰ یک ضربه پنالتی را برای مالی از دست داد.با این نتیجه تیم فوتبال امید ژاپن با ۶ امتیاز در صدر جدول این گروه قرار گرفت تا صعودش به مرحله حذفی قطعی شود و امید پاراگوئه با ۳ امتیاز در رتبه دوم ایستاد. تیم‌های مالی و اسرائیل نیز در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

نتایج کامل دیدارهای رقابت‌های فوتبال المپیک ۲۰۲۴ پاریس:

امید آرژانتین ۳ – امید عراق یک

امید دومینیکن یک – امید اسپانیا ۳

امید اوکراین ۲ – امید مراکش یک

امید ازبکستان صفر – امید مصر یک

امید نیوزلند یک – امید آمریکا چهار

امید فرانسه یک – امید گینه صفر

امید ژاپن یک – امید مالی صفر

جدول رده بندی مدالها بازیهای المپیک پاریس ۲۰۲۴ ، در پایان روز نخست:

رقابت های دوچرخه سواری تایم تریل انفرادی مردان در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس  شنبه ۶ مرداد برگزار شد و مدال طلای این مسابقات به ورزشکار بلژیکی رسید.در این مسابقه «رمکو اونپوئل» از بلژیک در رده نخست قرار گرفت. «فیلیپو گانا» از ایتالیا دوم شد و «ووت وان آئرت» از بلژیک در رده سوم ایستاد.در رشته جودو و در وزن منفی ۴۸ کیلوگرم زنان هم «تسونودا ناتسومی» از ژاپن مدال طلا را به خود اختصاص داد. «باسانکو باوودورج» از مغولستان به مدال نقره رسید و «تارا بابوالفتح» از سوئد و «شیرین بوکلی» از فرانسه مشترکا به مدال برنز رسیدند.در وزن منفی ۶۰ کیلوگرم مردان هم «یلدوس اسمتوف» از قزاقستان طلایی شد. «لوکا امکادزه» از فرانسه نقره گرفت و «فرانسیسکو گاریگوس» از اسپانیا و «ناگایاما ریوجو» از ژاپن برنز مشترک را کسب کردند.

بدین ترتیب، در نخستین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس استرالیا با ۳ طلا و ۲ نقره در رده نخست جدول مدالی این رقابت‌ها ایستاد. کشور چین نیز با ۲ مدال طلا و یک برنز در رده دوم و آمریکا با ۱ طلا، ۲ نقره و ۲ برنز در رده سوم قرار دارند. ایران در این مسابقات ۴۰ نماینده دارد که از امروز رقابت خود را در رشته ها قایقرانی، ژیمناستیک، تیراندازی، شمشیربازی و تنیس روی میز آغاز کردند.نمایندگان ایران در روز نخست مدال کسب نکردند. 

https://akhbar-rooz.com/?p=246675 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
F Sharifi
F Sharifi
1 ماه قبل

انتقاد های ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، درست کپی و مشابه انتقادهایی است که فاشیست های فرانسوی از مراسم افتتاحیه المپیک ابراز میکنند.
جای تعجب نیست، زیرا فاشیست های فرانسوی حزب RN و حزب پوتین رابطه بسیار عالی با هم دارند و در مورد حمایت از مسیحیت و کلیسا ،ناسیونالیسم ،دگر هراسی ، نئولیبرالیسم و…..مواضع کاملا مشابه دارند .

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x