شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

فقط ایالات متحده به یک جنایتکار جنگی که به اتهام فساد محاکمه می شود افتخار سخنرانی در جلسه مشترک کنگره را می دهد – محمد سهیمی

اعتراض به حضور نتانیاهو در کنگره آمریکا. روی پلاکادر نوشته شده: نتانیاهو را دستگیر کنید!

روز چهارشنبه ۲۴ ژوئیه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در جلسه مشترک کنگره سخنرانی کرد. در همان حال که او صحبت می کرد، جنگ در غزه ادامه داشت و بیش از ۳۹۱۴۵ فلسطینی در زمان نگارش این مقاله کشته  شده بودند، ۸۹۸۰۰ نفر مجروح  شده بودند که ۷۰ درصد از کل تلفات را کودکان، زنان و پیرمردان تشکیل می دادند. ۱۲۹ نفر در ۵ روز گذشته کشته شدند. ۱.۹ میلیون نفر نیز پناهنده داخلی شده اند، زیرا ۸۰ درصد غزه توسط اسرائیل ویران شده است.

به گزارش مجله پزشکی معتبر Lancet تعداد واقعی کشته شدگان به طور مستقیم و غیرمستقیم در غزه در واقع نزدیک به ۱۹۰۰۰۰ نفر است، زیرا به ازاء هر فردی که مستقیماً توسط اسرائیل کشته می شود، حداقل ۴ نفر دیگر به دلیل مرگ جان خود را از دست داده اند، به دلایل مختلف ناشی از جنگ، از گرسنگی، بیماری در حال گسترش و کمبود دارو.

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی گزارش داده است که بین ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا ۸ ژوئیه ۲۰۲۴، حداقل ۵۵۳ نفر از جمله ۱۳۱ کودک در جبهه دوم جنگ نتانیاهو با مردم فلسطین در کرانه باختری کشته شده اند.

در همین حال، در جنگ سوم نتانیاهو – این بار در لبنان – تا ۹ جولای حداقل ۹۸۰۰۲ نفر آواره شده اند که مجموع تلفات در جنوب لبنان به ۱۹۰۴ می رسد. بمباران اسرائیل همچنین حداقل ۸۰۰ حیوان  را در مزارع کشته است.

دادگاه کیفری بین المللی به دنبال صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو و همچنین یحیی سنوار رهبر حماس به اتهام جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت بوده است. کریم خان، دادستان دادگاه، اعلام کرده است که دادگاه همچنین به دنبال صدور حکم بازداشت برای یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل است.

محاکمه نتانیاهو  در اسرائیل به اتهام فساد در سه پرونده جداگانه که در ابتدا در سال ۲۰۲۰ آغاز شده بود، پس از دو ماه وقفه به دلیل جنگ در غزه، در دسامبر گذشته از سر گرفته شد. جنگ برای او مهلتی فراهم کرده و توجه را از اتهاماتی که با آن روبروست منحرف کرده است. نتانیاهو مانند هر کار دیگری که انجام می دهد، هر گونه تخلف را رد کرده است.

با توجه به این پیشینه، کنگره آمریکا چگونه از نتانیاهو استقبال کرد؟ وقتی‌ او وارد کنگره  شد، با تشویق های پرشوری که بیش از ۵ دقیقه به طول انجامید، مورد استقبال قرار گرفت. در حالی که او به شدت به تظاهرکنندگان در ساختمان کنگره که شامل اعضای خانواده گروگان های اسرائیلی در غزه میشد و در حین سخنرانی‌اش پیراهن‌هایی را پوشیده بودند که روی آن نوشته شده بود «معامله را امضا کن» حمله کرد، اکثریت حاضران مکرر کف زدند. نتانیاهو ۷۹ بار مورد تشویق قرار گرفت که از این تعداد ۵۸ بار آن دست زدن با برخواستن از صندلی‌های خود بود.

نتانیاهو در طول سخنرانی خود به شدت به آن آمریکایی ها، از جمله بسیاری از یهودیان آمریکایی که به جنگ او در غزه اعتراض کرده اند، حمله کرد. او آنها را به “ایستادن در کنار شر” متهم کرد و اعلام کرد که “باید از خود خجالت بکشند.” این تعجب آور نیست. بالاخره این همان مردی است که در آوریل، در اوج اعتراضات دانشجویان علیه جنگ، اعلام کرد که معترضان همگی یهودستیز هستند.

او همچنین دستور سرکوب اعتراضات را برای رهبران ایالات متحده صادر کرد، زمانی که اعلام کرد: «آنچه اکنون مهم است برای همه ما، همه ما که ارزشها و تمدن خود را گرامی میداریم، با هم بایستیم و بگوییم، بس است. بس است’… بی‌ وجدانی است. باید متوقف شود…» بله، اگر تنها یک مرد در سراسر جهان وجود داشته باشد که کاملاً شایستگی صحبت در مورد تمدن و مدنیت را داشته باشد، آن نتانیاهو است.

اما نتانیاهو حتی به همین هم بسنده نکرد. او معترضان ضد جنگ را به عوامل یک دولت خارجی بودن متهم کرد. حدس بزنید کدام دولت را در نظر داشت؟ ایران، کیسه بوکس او در ۲۵ سال  گذشته. در طول  سخنرانی یک ساعته خود، نتانیاهو ۲۶ بار نام ایران را برد و گفت: «تا جایی‌ که ما میدانیم، ایران از تظاهرات ضد اسرائیلی حمایت مالی می کند که هم اکنون در خارج از این ساختمان در جریان است… خوب، من پیامی برای این معترضان دارم. وقتی زورگویان تهران که همجنس گرایان را  به خاطر نپوشاندن موهایشان از جرثقیل آویزان میکنند و زنان را به قتل میرسانند، از شما تعریف میکنند، تبلیغ میکنند و به شما کمک مالی میکنند، رسما تبدیل به احمق های مفید ایران شده‌اید.»

این یک دروغ دیگر نتانیاهو درباره ایران است. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ایران، که خود تحت محاصره انواع مشکلات اقتصادی و سیاسی است، برای اعتراض به اسرائیل کمک مالی در اختیار کسی در ایالات متحده قرار داده است، وجود ندارد. برعکس، همانطور که  وبسایت معتبر  پولیتیکو در ماه مه گزارش داد، «دو تن از سازمان دهندگانی که از اعتراضات در دانشگاه کلمبیا و دانشگاههای دیگر حمایت میکنند، “صدای یهودی برای صلح” و IfNotNow هستند. هر دو توسط بنیاد تایدز حمایت میشوند، بنیادی که توسط جورج سوروس، حامی‌ مالی‌ بزرگ دموکرات ها و قبلاً توسط بنیاد بیل و ملیندا گیتس حمایت میشد.

در عین حال، برای حداقل ۱۵ سال، از زمان جنبش سبز در ایران در سال ۲۰۰۹، تندروهای ایران سوروس را به تلاش برای برافروختن یک “انقلاب مخملی” برای سرنگونی جمهوری اسلامی متهم کرده اند.

همانطور که پولیتیکو گزارش داد، علاوه بر این، «یکی دیگر از حامیان مالی‌ برجسته دموکرات ها که به تأمین مالی جنبش اعتراضی کمک کرده است، دیوید راکفلر جونیور است که در هیئت مدیره صندوق برادران راکفلر حضور دارد. نزدیک به ۵۰۰۰۰۰ دلار به طور مستقیم به صدای یهودی برای صلح داده است.

نتانیاهو برای زنان ایران، و برای هموطنان همجنسگرای ما اشک تمساح میریزد. بمب‌های امریکایی که او بر سر مردم فلسطین ریخته چند زن با حجاب و بی‌ حجاب در غزه را به قتل رسانده؟ هزاران نفر. چند همجنس گرا را در غزه که توسط حماس نیز در فشار بودند کشته است؟ فقط خدا میداند. البته، مردم شجاع ایران که با نظام ولایت فقیه مخالفند باید پشتیبانی شوند، ولی نتانیاهو، جنایتکار جنگی، برای اظهار نظر در باره این موضوع واجد شرایط نیست. او باید جنایات جنگی و نسل کشی خودرا متوقف کند. 

فقط ایالات متحده است که دولت های منتخب دموکراتیک را در سراسر جهان از ایران گرفته تا شیلی سرنگون می کند، اما دموکراسی را تبلیغ می کند.

فقط ایالات متحده است که از فاشیست هایی مانند عبدالفتاح السیسی مصر که رژیمش ۶۵۰۰۰ زندانی سیاسی دارد و دیکتاتوری مذهبی در عربستان سعودی که ۸۱ نفر را در یک روز سر می برید، حمایت می کند اما حقوق بشر را در سراسر جهان تبلیغ می کند.

تنها ایالات متحده است که افتخار سخنرانی در جلسه مشترک کنگره را به  یک جنایتکار جنگی می دهد که در داخل کشور خود نیز به دلیل فساد محاکمه می شود.

و فقط سلطنت طلبان فاشیست ما هستند که نه تنها از چنین جنایتکاری حمایت میکنند، نه تنها در آبدار خانه منزل او در اسرائیل با او ملاقات میکنند، بلکه تبدیل به نوکر او و اسرائیل نیز شده ا‌ند 

اصل انگلیسی‌ این مقاله در وبسایت انتای وار منتشر شده است

https://akhbar-rooz.com/?p=246651 لينک کوتاه

3.1 20 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سعید یکتا
سعید یکتا
1 ماه قبل

آخه از کشوری که رئیس جمهورپیشین آن دونالد ترامپ بعداز شکست رسمی در انتخابات سال ۲۰۲۰ چنان الم شنگه ای راه انداخت چه توقعی دارید؟
رئیس جمهوری که رهبر «هولیگان»ها بود و و به کنگره ی آمریکا حمله کردند و چند نفر کشته شد.
ولی دادگستری آمریکا و کمیسیون های کنگره نسبj به این موضوع تاریخی/ نه تنها کاری از پیش نبردند . تضمینی قانونی هم وجود ندارد که دوباره تکرار نشود.
تشعشعات پوپولیسم از نوع ترامپی در دیگر کشور ها از جمله برزیل هم تاثیر گذاشت و مثل این که دموکراسی های موجود در مقابل اعتراضات پسا انتخاباتی کاری از پیش نمی برند.مشکل در کجاست؟
خنده دار ست که دونالد ترامپ با آن سوابق درخشان «محمد علی شاه»ی در حمله به کنگره ، دوباره در رقابت انتخاباتی ۲۰۲۴ شرکت می کند . اگرترامپ این بار هم در انتخابات ۴ نوامبر شکست بخورد چه خواهد کرد؟
قبلا هم گفته ام که ترامپ یک پوکر باز ست و اهل بلوف ، میدان سیاست به کازینو تبدیل کرده ست. معلوم نیست سرنوشت جهان توسط این قماربازان به کجا کشیده شود.

مهرداد ۱
مهرداد ۱
1 ماه قبل

فقط ایالات متحده نیست اصولاً تمام دولت‌های غربی این چنین هستند اما شاید فقط ایالات متحده باشد که به شهروندان مهاجر به آسانی اجازه دهد بدون تبعات قانونی این چنین علیه شور کنونی شان دشمنی بورزند.

محمد سهیمی
محمد سهیمی
1 ماه قبل
پاسخ به  مهرداد ۱

مهاجران قانونی شهروند آمریکا هستند، و مانند تمامی شهروندان دیگر حق انتقاد از سیاست‌های دولت را دارند. اگر قرار بود من در آمریکا، بعد از آنکه پول مالیات سالانه من و همسرم را خرج جنگ در خاورمیانه کنند، سکوت کنم، خوب، در ایران زندگی‌ می‌کردم. در ایران هم اگر به نظام کاری نداشته باشید، نظام هم با شما کار نخواهد داشت.

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


3
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x