یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

اجرای حکم زندان سپیده رشنو تا ۱۳ مرداد به تعویق افتاد

سامان رشنو برادر سپیده رشنو از تعویق حکم خواهر خود تا ۱۳ مرداد خبر داد. او در شبکه اجتماعی ایکس نوشته است که سپیده رشنو همراه وکیل خود امروز شنبه ۶ مرداد به اجرای احکام مراجعه کرده بود اما «اجرای حکم تا ۱۳ مرداد به تعویق افتاد.».

سامان رشنو گفت: «اعاده‌دادرسی دوم ثبت شده و امیدواریم با تغییر عنوان اتهامی پرونده‌ی دوم حبس تعلیقی پرونده اول به اجرا درنیاد.»

سپیده رشنو، نویسنده و شاعر، روزنامه‌نگار و ویراستار برای اجرای حکم سه سال و ۱۱ ماه حبس به زندان فراخوانده شده بود. او دیروز ۵ مرداد با انتشار ویدیویی در صفحه اینستاگرام خود اعلام کرد که شنبه ۶ مرداد / ۲۷ ژوئیه برای اجرای حکم به زندان اوین خواهد رفت. رشنو در این ویدئو گفت: «کاری نکرده‌ام که از شهر و خیابان حذف و از تحصیل محروم شوم. اما شر آن‌قدر در زندگی ما فرورفته که بدن، فردیت و زندگی ما جرم شده است. این شر هرچه زودتر باید به پایان برسد.»

این فعال مدنی که با حجاب اجباری مخالفت کرده در این ویدئو همچنین گفت مسئله‌ای که از حکم زندان او مهم‌تر است زندانیانی‌اند که اکنون در انتظار حکم اعدام در زندان‌ها گرفتارند. او در این‌باره به کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» اشاره کرد که در آن زندانیان زندان‌های مختلف ایران در اعتراض‌ به اعدام وارد بیست‌وششمین هفته اعتصاب خود شده‌اند. سپیده رشنو در پرونده نخست که به اعتراض او به حجاب اجباری در اتوبوس مربوط است به سه سال و هفت ماه حبس تعزیری محکوم شده است. در پرونده دوم که به تعلیق از دانشگاه مربوط است به چهار ماه حبس تعزیری و در پرونده سوم که به حضور بدون حجاب رشنو در دادگاه مربوط می‌شود به یک‌ونیم میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است. دستگاه قضائی جمهوری اسلامی همچنین او را ممنوع‌الخروج کرده‌ است.

https://akhbar-rooz.com/?p=246641 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x