یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

دادگاه تجدیدنظر دینا قالیباف فعال دانشجویی را به پنج سال حبس تعلیقی محکوم کرد

دادگاه تجدیدنظر استان تهران دینا قالیباف، فعال دانشجویی، دانشجوی تعلیقی دانشگاه بهشتی و روزنامه‌نگار را به پنج سال حبس تعلیقی محکوم کرد.

به‌گزارش ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران ( هرانا،)، این حکم به وکیل مدافع دینا قالیباف ابلاغ شده است و او به اتهام «نشر اکاذیب از طریق سامانه‌های رایانه‌ای» به دو سال حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی و همچنین پرداخت ۱۵ میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شده است. این احکام به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمده است. همچنین در بخشی از حکم دادگاه تجدیدنظر آمده است که «متهم با تلقی تعلیق مراقبتی، موظف به خودداری از ارتباط و معاشرت با اشخاص فعال در حوزه سیاسی یا اجتماعی می‌باشد».

پیش از این در اردیبهشت سال جاری شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران دینا قالیباف را به دو سال حبس و جزای نقدی محکوم کرده بود که احکام صادره به مدت پنج سال به حالت تعلیق در آمد. او در این مرحله از اتهام‌های «تمرد نسبت به مأموران» و «فعالیت تبلیغی علیه نظام»، تبرئه شد.

دینا قالیباف ۲۸ فروردین امسال در همان ابتدای برنامه حکومتی برای بازداشت زنان بدون حجاب، موسوم به «طرح نور» با خشونت، آزار جنسی، و خشونت کلامی و فیزیکی در تهران بازداشت و پس از چند روز به بند زنان زندان اوین منتقل شد. در این بند بود که نرگس محمدی، برنده جایزه صلح نوبل در پیامی شنیداری از زندان اوین روایت خود را از آزار و اذیتی که بر دینا قالیباف رفته بود منتشر کرد و او را به‌عنوان «فردی با تن کبود و روایت‌گر آزار جنسی» توصیف کرد. دینا قالیباف ۱۱ اردیبهشت ماه سال جاری با سپردن قرار وثیقه از زندان اوین آزاد شد. او سابقه همکاری با خبرگزاری‌هایی مانند ایسنا و اقتصادآنلاین را در کارنامه خود دارد.

https://akhbar-rooz.com/?p=246608 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x