یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

کاملا هریس بعد از دیدار با نتانیاهو: نسبت به رنج مردم غزه ساکت نمی مانم!

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده و کانديدای احتمالی اين حزب در انتخابات رياست جمهوری، روز پنجشنبه در ديدار با نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو را تحت فشار قرار داد تا به توافق آتش‌بس در غزه کمک کند و باعث کاهش رنج شهروندان فلسطینی شود. به گزارش رويترز او در ديدار با نتانياهو موضعی تندتر از پرزيدنت بايدن داشت. هريس بعد از اين ديدار گفت: ما نمی‌توانیم نسبت به این رنج بی‌تفاوت باشیم و من ساکت نخواهم ماند

کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده و کاندیدای احتمالی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری، روز پنجشنبه در دیدار با نخست‌وزیر اسرائیل، بنیامین نتانیاهو را تحت فشار قرار داد تا به توافق آتش‌بس در غزه کمک کند و باعث کاهش رنج شهروندان فلسطینی شود. به گزارش رویترز او در دیدار با نتانیاهو موضعی تندتر از پرزیدنت بایدن داشت.

هریس پس از گفت‌وگوهای رو در رو با نتانیاهو در یک بیانیه اعلام کرد: «زمان آن رسیده که این جنگ پایان یابد.» هریس که پس از انصراف بایدن از رقابت‌های انتخاباتی در روز یکشنبه، به احتمال زیاد نامزد ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها خواهد بود، درباره بحران انسانی که پس از نه ماه جنگ بین اسرائیل و نیروهای حماس غزه را فراگرفته، سخنان صریحی بیان کرد.

او گفت: «ما نمی‌توانیم نسبت به این رنج بی‌تفاوت باشیم و من ساکت نخواهم ماند.»

به گزارش رویترز سخنان هریس تند و جدی بود و این پرسش را مطرح کرد که آیا او در صورت انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور در ۵ نوامبر، با نتانیاهو به طور جدی‌تری برخورد خواهد کرد یا خیر. با این حال تحلیلگران انتظار ندارند تغییر عمده‌ای در سیاست‌های ایالات متحده نسبت به اسرائیل، نزدیک‌ترین متحد واشنگتن در خاورمیانه، ایجاد شود.

بایدن پیشتر با نتانیاهو دیدار کرد. به گفته کاخ سفید، نتانیاهو قرار است روز جمعه با رقیب جمهوری‌خواه هریس، دونالد ترامپ، در باشگاه مار-آ-لاگوی او در فلوریدا دیدار کند.

مذاکره پیرامون آتش بس ماه ها در جریان است. مقامات آمریکایی معتقدند طرفین نسبت به گذشته به توافق برای آتش‌بس شش هفته‌ای نزدیک‌تر شده‌اند. توافقی که در ازای آن، حماس زنان، بیماران، سالمندان و زخمی‌ها را آزاد خواهد کرد.

هریس گفت: «حرکت‌های امیدبخشی در مذاکرات برای رسیدن به توافق در این زمینه دیده شده است و همان‌طور که به نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو گفتم، وقت آن رسیده که این توافق به نتیجه برسد.»

رویترز می نویسد هر چند او به عنوان معاون رئیس‌جمهور به طور قاطع از حق اسرائیل برای دفاع از خود حمایت کرده است، اما روز پنجشنبه به وضوح نشان داد صبرش از رویکرد نظامی اسرائیل به سر رسیده است.

او گفت: «اسرائیل حق دارد از خود دفاع کند. اما چگونگی انجام آن نیز مهم است.» در ماه مارس، او به صراحت اعلام کرد اقدامات اسرائیل در زمان حمله زمینی در نوار غزه برای کاهش فاجعه انسانی کافی نیست. بعدها، او «عواقب» حمله کامل اسرائیل به رفح در جنوب غزه را رد نکرد.

رویترز می نویسد درگیری غزه، حزب دموکرات را دچار تفرقه کرده است و ماه‌ها اعتراضات را برانگیخته است. کاهش حمایت از سوی عرب-آمریکایی‌ها می‌تواند به شانس دموکرات‌ها در میشیگان، یکی از چندین ایالتی که احتمالاً نتیجه انتخابات ۵ نوامبر را تعیین خواهد کرد، آسیب بزند.

در واکنش به این دغدغه‌ها، هریس از شهروندان آمریکایی خواست تا در جهت تشویق و حمایت از تلاش‌هایی که به درک بهتر پیچیدگی‌ها، ظرافت‌ها و پیشینه تاریخی غزه کمک می‌کند، گام بردارند.

او خطاب «به همه کسانی که خواستار آتش‌بس شده‌اند و به همه کسانی که آرزوی صلح دارند» گفت: من شما را می‌بینم و صدای شما را می‌شنوم. بیایید این توافق را انجام دهیم تا بتوانیم به این جنگ پایان دهیم و آتش بس را برقرار کنیم.»

بایدن در سخنرانی خود در روز چهارشنبه، تمایل به وحدت در حزب دموکرات را به عنوان یکی از دلایلی که او تصمیم گرفته تا مجددا در انتخابات شرکت نکند ذکر کرد.

هریس ارتباطات نزدیکی با جناح های مترقی تر حزب دموکرات دارد که از بایدن خواسته‌اند تا به دلیل نگرانی از تلفات بالای غیرنظامیان فلسطینی در غزه، محدودیت هایی برای ارسال سلاح‌های آمریکایی به اسرائیل در نظر بگیرد. ایالات متحده تأمین‌کننده اصلی تسلیحات اسرائیل است و حامی اصلی آن در سازمان ملل است.

https://akhbar-rooz.com/?p=246569 لينک کوتاه

1 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیدار
بیدار
1 ماه قبل

نزدیک به ده ماه است که این خانم نه تنها در برابر کشتار مردم سکوت کرده، بلکه این کشتار را تایید کرده و بعنوان عضوی از دولت آمریکا حتی نقشی فعالانه داشته و دارد.
فکر نمی‌کنم بخش مسلمان و عرب جامعه آمریکا فریب این شارلاتان بازی ها را بخورند!

آخرین ویرایش 1 ماه قبل توسط بیدار

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x