یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

حکم اعدام کنشگر اجتماعی وفعال کارگری کرد شریفه محمدی را به شدت محکوم می کنیم

اخیرا شعبه اول “دادگاه انقلاب” رشت، شریفه محمدی، فعال کارگری کرد را  به اتهام “بغی” و عضویت در “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری” به اعدام محکوم کرد.

مقامات ایرانی، محمدی را که تا سال ۱۳۹۲عضو یک سندیکای کارگری بود، در آذرماه ۱۴۰۲ در منزلش در رشت دستگیر کرده بودند. منابع مستقل تاکید کرده اند که این سندیکای مزبور برخلاف آنچه رژیم ادعا می کند هیچ ارتباطی با حزب کومله کردستان ندارد.

این در چارچوب موج سرکوب مستمری است که رژیم جمهوری اسلامی از زمان جنبش “زن زندگی آزادی” علیه فعالان و مدافعان حقوق بشر به ویژه زنان در سراسر ایران از جمله زنان اقلیت های قومی و مذهبی، به راه انداخته است.

۱۶ زندانی سیاسی زن زندان اوین با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حکم اعدام محمدی و سایر احکام اعدام فعالان زن و مرد، تاکید کردند که در کنار محمدی و تمامی زندانیان زن و مردی ایستاده اند که با خطر مرگ مواجه اند. در میان امضا کنندگان، نرگس محمدی، برنده جایزه نوبل و مدافع حقوق بشر است.

در حالیکه دو فعال سیاسی کرد دیگر به نام‌های پخشان عزیزی فعال سابق دانشجویی، و فریشه مرادی از اعضای انجمن زنان آزاد شرق کردستان، هم‌اکنون در تهران به اتهام «قیام مسلحانه علیه نظام» محاکمه می‌شوند.

همچنین دادگاه انقلاب سنندج ژینا مدرس گرجی روزنامه‌نگار و فعال حقوق زنان را در اردیبهشت ماه سال جاری به اتهامات واهی «همکاری با گروه‌ها و دولت‌های متخاصم»، «تبلیغ علیه نظام» و “قیام برای سرنگونی نظام”، به ۲۱ سال حبس و تبعید محکوم کرد.

ما حکم اعدام صادره علیه فعال کارگری شریفه محمدی را به شدت محکوم می کنیم و خواهان لغو این حکم ناعادلانه علیه وی و تمامی زندانیان زن و مردی هستیم که در کردستان، بلوچستان، اهواز، آذربایجان و در سراسر کشور با خطر اعدام مواجه اند. ما از کلیه سازمان‌های مدافع حقوق بشر می‌خواهیم برای توقف و لغو فوری حکم اعدام شریفه محمدی و سایر احکام اعدام در ایران اقدام نمایند.

نه به اعدام

زندانی سیاسی آزاد باید گردد

فعالان مترقی عرب اهواز (عاتق)

۱ مرداد ماه ۱۴۰۳

https://akhbar-rooz.com/?p=246461 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x