شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی آمریکا استعفا داد

کیمبرلی چیتل، رئیس سرویس مخفی آمریکا، در پی سوءقصد به جان دونالد ترامپ از سمت خود استعفا داد.

کیمبرلی چیتل که پس از این سوءقصد در روز ۲۳ تیر به‌شدت از طرف سیاستمداران جمهوری‌خواه و برخی نمایندگان دموکرات کنگره تحت فشار بود، روز سه‌شنبه دوم مرداد در ایمیلی برای کارکنان سرویس مخفی خبر از کناره‌گیری خود داد.

به گزارش اسوشیتدپرس، او در این ایمیل خطاب به کارکنان سرویس مخفی نوشته که مسئولیت کامل «لغزش امنیتی» را برعهده می‌گیرد و سپس افزوده است: «با درنظر گرفتن اتفاقات اخیر، با قلبی پر از اندوه به این تصمیم دشوار رسیدم که از سمت مدیریت شما کناره‌گیری کنم.»

چیتل روز دوشنبه نزدیک به شش ساعت در جلسه جنجالی مجلس نمایندگان حاضر شد و شهادت داد.

چیتل در جلسه کمیسیون بازرسی مجلس نمایندگان آمریکا هرچند اذعان کرد مجموعه زیرنظرش دچار ناکامی شده، اما تأکید کرد که در حال حاضر «بهترین فرد» برای رهبری این نهاد است.

او روز دوشنبه در این جلسه گفت که سوءقصد به جان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین «مهم‌ترین ناکامی عملیاتی سرویس مخفی در دهه‌های اخیر بود.»

چیتل در این جلسه مکررا به تحقیقات در حال انجام ارجاع می‌داد و می‌گفت که از سمت خود استعفا نمی‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین و نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، شنبه ۱۳ ژوئیه در آغاز گردهمایی انتخاباتی‌اش در ایالت پنسیلوانیا هدف شلیک قرار گرفت اما تنها از ناحیه گوش راست جراحت برداشت. پس از آن نمایندگان جمهوریخواهان و شماری از دمکرات ها خواهان کنار گیری رئیس سرویس مخفی شدند.

مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنشی فوری به استعفای کیمبرلی چیتل از سمت رئیس سرویس مخفی این کشور گفت: «این کار با تاخیر انجام شده است».

مایک جانسون پس از نشست رهبران جمهوری‌خواهان در کنفرانسی خبری گفت: «او باید حداقل یک هفته پیش این کار را می کرد.»

کیمبرلی چیتل از ماه اوت ۲۰۲۲ ریاست سرویس مخفی را برعهده داشت و دو روز پس از سوءقصد به دونالد ترامپ،‌ وزیر امنیت داخلی یالات متحده گفته بود از او حمایت «۱۰۰ درصدی» می‌کند. پس از انتشار خبر کناره گیری وی، رئیس جمهور آمریکا گفت جانشین خانم چیتل را به زودی معرفی می‌کند.

https://akhbar-rooz.com/?p=246402 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x