یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

ریبوار رشیدی، شهروند مجروح‌شده کُرد، پس از دو هفته بستری در بیمارستان جان باخت

ریبوار رشیدی، شهروند اهل بانه که ۱۷ تیر در منطقه مرزی «هنگه‌ژال» بانه استان کردستان با تیراندازی نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران به شدت مجروح شده بود، یکشنبه ۳۱ تیر ۱۴۰۳ بر اثر جراحات وارده جان خود را از دست داد.

به گزارش شبکه حقوق بشر کردستان، این شهروند کُرد پس از مجروح شدن به یکی از مراکز درمانی سنندج منتقل و یک پای او از زانو قطع شده بود.

به گزارش رسانه «کولبرنیوز» او از ناحیه پا هدف گلوله قرار گرفته بود. ریبوار رشیدی متأهل بود و دو فرزند خردسال داشت.

با استناد به آمار ثبت‌شده در کولبرنیوز، در شش ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی، جمعاً ۲۷۰ کولبر در مناطق مرزی و مسیرهای بین جاده‌ای استان‌های آذربایجان‌ غربی، کوردستان و کرمانشاه بر اثر عواملی همچون تیراندازی مستقیم نیروهای نظامی رژیم، بهمن و سرمازدگی، رفتن روی مین، سقوط از کوه و ارتفاع و سایر موارد کشته و زخمی شده‌اند. از این تعداد جمعاً ۳۴ کولبر (۱۳ درصد) کشته و ۲۳۶ کولبر (۸۷ درصد) زخمی شدند. از ۲۷۰ کولبری که در شش ماه نخست سال ۲۰۲۴ کشته و زخمی شده‌اند، در مجموع ۲۲۲ مورد (۸۲ درصد) با تیراندازی مستقیم و یا ضرب‌وشتم نیروهای نظامی رژیم صورت گرفته است. همچنین از مجموع ۲۷۰ کولبر کشته و زخمی‌شده در این بازه در نوار مرزی کوردستان، ۲۰ تن از آن‌ها کودکان زیر ۱۸ سال هستند. در مقایسه آمار این بازه با همان بازه زمانی در سال ۲۰۲۳، کشته و زخمی‌شدن کولبران ۲۱۸ درصد افزایش داشته است.

https://akhbar-rooz.com/?p=246385 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x