یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

گزارشی از آخرین وضعیت نسرین حسنی، روزنامه نگار در زندان بجنورد

نسرین حسنی، روزنامه نگار زندانی، بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در زندان بجنورد بسر میبرد. وی پیشتر با حکم دادگاه های انقلاب و کیفری بجنورد به یک سال و هفت ماه حبس محکوم شده بود.

یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: محکومیت خانم حسنی چندی پیش به رای باز تغییر کرد و وی پنجشنبه و جمعه ها را به مرخصی اعزام میشد. اما اوایل تیر ماه هنگامی که وی در مرخصی بود، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به دلیل انتشار مطالبی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری مورد بازجویی قرار گرفت. وی پس از یک روز به زندان بجنورد منتقل شد و از آن زمان رای باز این شهروند لغو و ملاقات های وی با خانواده نیز محدود شده است. همچنین خانم حسنی تنها زندانی سیاسی زن زندان بجنورد است که بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در کنار زندانیان جرایم عمومی نگهداری میشود.

این منبع مطلع در ادامه افزود: با کارشکنی مسوولان تاکنون تجمیع احکام در خصوص محکومیت های خانم حسنی صورت نگرفته است.

این روزنامه نگار در تاریخ بیستم آبان ماه سال گذشته، توسط شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو شهرستان بجنورد از بابت اتهام نشر اکاذیب به هفت ماه حبس و از بابت عدم رعایت حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی به یک میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده بود.

همچنین وی در آذرماه سال ۱۴۰۲ توسط شعبه اول دادگاه انقلاب بجنورد به ریاست حبیب الله پیرگزی از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق بارگذاری عکس و فیلم و پست در فضای مجازی” به یک سال حبس محکوم شد. چندی بعد، این حکم توسط شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان خراسان شمالی عینا تایید شد.

نسرین حسنی مورخ پانزدهم بهمن ماه سال ۱۴۰۲، پس از مراجعه به شعبه دوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب بجنورد، جهت تحمل حبس بازداشت و به زندان بجنورد منتقل شد.

https://akhbar-rooz.com/?p=246375 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x