یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

عملیات اسرائیل در خان یونس؛ ۷۰ کشته و بیش از ۲۰۰ زخمی

اسرائیل پس از دستور تخلیه برخی مناطق که گفته می‌شود از آنها بای حملات مجدد توسط شبه‌نظامیان استفاده شده است، تانک‌های خود را به منطقه خان یونس بازگرداند. پزشکان روز دوشنبه اعلام کردند حداقل ۷۰ فلسطینی بر اثر آتش اسرائیل کشته شدند.

فلسطینی‌ها در اثر حملات تانک‌ها در شهر بنی سهیلا و سایر شهرهای حاشیه شرقی خان یونس کشته شدند، این منطقه همچنین از هوا مورد بمباران قرار گرفت.

ساکنان منطقه پرجمعیت جنوب غزه گفتند که تانک‌ها بیش از دو کیلومتر در بنی سهیلا پیشروی کرده و ساکنان را تحت آتش مجبور به فرار کردند.

یکی از ساکنان محلی به رویترز گفت: “مانند روز قیامت است. مردم زیر آتش فرار می‌کنند، بسیاری از افراد در جاده‌ها مرده و زخمی شده‌اند.”

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد در میان کشته‌شدگان تعدادی زن و کودک نیز وجود دارند و حداقل ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرد دستور تخلیه ساکنان شرق خان یونس بر اساس اطلاعاتی صادر شده است که نشان می‌دهد شبه‌نظامیان از آن مناطق موشک شلیک می‌کنند و حماس در حال تجدید قوا است.

حدود ۴۰۰,۰۰۰ نفر در مناطق هدف قرار گرفته زندگی می‌کردند و ده‌ها خانواده شروع به ترک خانه‌های خود کرده‌اند. مقامات فلسطینی اعلام کردند که زمان کافی برای خروج از منطقه قبل از شروع حملات اسرائیل نداشتند.

برخی خانواده‌ها با ارابه‌های الاغ، و برخی دیگر پیاده با حمل تشک‌ و سایر وسایل، فرار کردند.

جمعیت هلال احمر فلسطین اعلام کرد دو کلینیک آن در شرق خان یونس به دلیل حمله جدید اسرائیل از کار افتاده‌اند.

در بیمارستان ناصر خان یونس، برخی افراد خارج از سردخانه ایستاده بودند تا با بستگان فوت‌شده خود وداع کنند.

احمد صمّور، که چندین عضو خانواده خود را در بمباران‌های شرق خان یونس از دست داده بود، گفت: “ما خسته‌ایم، در غزه خسته‌ایم، هر روز فرزندان ما شهید می‌شوند، هر روز، هر لحظه.”

در دیرالبلح، جایی که صدها هزار فلسطینی پناه گرفته‌اند، یک حمله هوایی اسرائیل به چادر خبرنگاران محلی در داخل بیمارستان الاقصی اصابت کرد و یکی از آنها را کشت و دو نفر دیگر را زخمی کرد. با این کشته تعداد خبرنگاران فلسطینی کشته شده در حمله اسرائیل را به ۱۶۳ نفر رسیده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=246373 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x