یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

بازیهای المپیک یک جشن کافرانه ؛ بسته سرگرمی کامل بت پرستان؛ ۸ ورزشکار فلسطینی حامل پیام مظلومیت غزه در المپیک پاریس؛ شاید زین الدین زیدان مشعل حمل کند

نازک بین-خرید بازیکنان جدید یا روی آوردن به مهره‌های پرورش یافته در آکادمی؟ این سوال با شرایط مالی کنونی بارسلونا پاسخی به جز آکادمی نمی‌یابد! تاریخ و تجربه هم نشان داده لاماسیا، بارسلونا را مایوس نمی‌کند. با این حال شاید تئوری کاری فلیک بر این ساز و کار منطبق نباشد و این سوال بزرگ را  لاپورتا و فلیک پیش از امضای قرارداد باید پاسخ می‌دادند. شروع فصل روز به روز نزدیک‌تر می‌شود و  باقی ماندن این سوال بزرگ برای بارسا تردیدها را در مورد احتمال موفقیت این کادر فنی بیشتر می‌کند. باید منتظر بود و دید تدبیر سران باشگاه برای رفع این بحران و برطرف کردن نگرانی‌ها چه خواهد بود؟ آیا فلیک می‌تواند با تئوری تکیه بر بازیکنان جوان کارش را پیش ببرد یا اینکه لاپورتا سرمربی جدی تیمش را در قسمت‌های مختلف ترکیب با خریدهای بزرگ مورد حمایت قرار می‌دهد؟

هانسی فلیک، مربی بارسلونا برای این تابستان یک بازیکن بزرگ می‌خواهد، کسی که بتواند بازی‌ها را ببرد. مربی سابق بایرن‌مونیخ می‌خواهد شروع خوبی در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ داشته باشد و روند تمرینات تیم در کاتالونیا به خوبی در حال انجام است. تیم او هفته آینده راهی امریکا می‌شود تا در تور پیش فصل شرکت کند.فلیک در نخستین مصاحبه خود با «بارسلونا وان» که کانال رسانه‌ای رسمی باشگاه محسوب می‌شود، به موضوعات متنوعی اشاره کرده از جمله برنامه‌هایش برای پنجره نقل و انتقالات این فصل. فلیک گفت: «ما باید بازیکنی بیاوریم که بتواند بازی‌ها را ببرد. البته ما بازیکنان جوان بااستعدادی داریم که باید کمک‌شان کنیم پیشرفت کنند. از روز اول کار در بارسلونا حس و حال فوق‌العاده اینجا را متوجه شدم، از هواداران گرفته تا رئیس.همه کسانی که اینجا کار می‌کنند، نسبت به باشگاه عرق و عشق دارند و می‌خواهند با تمام توان برای تیم تلاش کنند. ما هم می‌خواهیم بخشی از این هویت باشیم و نهایت سعی‌مان را می‌کنیم تا باشگاه یک سطح بالاتر برود.»
در کنار تحسین خط تولید استعداد در لاماسیا، فلیک منطقی فکر می‌کند و به نیازهای بارسلونا برای اینکه در کورس قهرمانی رقابت‌های مختلف حضور داشته باشد، اعتراف دارد، گفته می‌شود نیکو ویلیامز، ستاره اسپانیا در قهرمانی یورو ۲۰۲۴ هدف اصلی او است که باید از اتلتیک بیلبائو بخرند. به نظر می‌رسد تلاش برای جذب ویلیامز روی برنامه‌های باشگاه در فصل نقل و انتقالات اثر گذاشته و می‌خواهند قبل از شروع فصل مذاکره با بیلبائو را آغاز کنند. گفته می‌شود باشگاه حاضر است مبلغ فسخ قرارداد او که ۵۸ میلیون یورو است، بپردازد؛ دنی اولمو دیگر ستاره اسپانیا در یورو هم مورد توجه بارسلونااست.بارسا در تور امریکا دیدارهای تدارکاتی با منچسترسیتی، رئال مادرید و میلان برگزار می‌کند.

فروش بیش از ۸ میلیون بلیت برای المپیک پاریس

مدیر ورزشی کمیته بین‌المللی المپیک از فروش بیش از ۸ میلیون بلیت برای المپیک پاریس خبر داد.کیت مک کونل مدیر ورزشی کمیته بین‌المللی المپیک(IOC) اعلام کرد که بیش از ۸‌.۸ میلیون بلیت برای المپیک پاریس به فروش رفته است. وی گفت که این تعداد بلیت فروش رفته در تاریخ ورزش فرانسه باورنکردنی است. رکورد بلیت‌های فروش رفته المپیک با ۸.۳ میلیون بلیت برای بازی‌های ۱۹۹۶ آتلانتا بود. بازی‌های المپیک پاریس از روز ۵ مرداد آغاز می‌شود و ۲۱ مرداد نیز اختتامیه این بازی‌ها خواهد بود.

علیرغم  جنگ غزه؛ ۸ ورزشکار فلسطین در المپیک پاریس شرکت می‌کنند.

به گفته مقامات فلسطینی، ۸ ورزشکار فلسطینی در بازی‌های المپیک پاریس که از ۲۶ ژوئیه (۵ مرداد) آغاز می‌شود، شرکت خواهند کرد.این هشتمین حضور فلسطین در المپیک محسوب می‌شود. آنها در المپیک توکیو ۵ ورزشکار داشتند. پس از ۹ ماه جنگ در غزه، حضور ورزشکاران فلسطینی در پاریس در حال حاضر یک رویداد غیر عادی است. وارسن آقابکیان، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین در یک کنفرانس مطبوعاتی در موسسه فرانسوی رام الله گفت: «نمایندگی فلسطین» در بازی های پاریس «پیروزی است».او ،خطاب به ورزشکاران فلسطین گفت: شما فقط ورزشکار نیستید، بلکه نماد مقاومت فلسطین نیز هستید.ورزشکاران فلسطین در رشته‌های دوومیدانی، بوکس، جودو، تیراندازی (اسکیت مردان)، شنا و تکواندو رقابت خواهند کرد. از این تعداد ۲ ورزشکار زن و ۶ ورزشکار مرد هستند.زیرساخت های ورزشی تا حد زیادی در غزه ویران شده و موانع زیادی برای شرکت در فعالیت های ورزشی در کرانه باختری اشغالی وجود دارد. به گفته جبرئیل رجوب رئیس کمیته المپیک فلسطین، از زمان محاصره غزه توسط اسرائیل پس از ۷ اکتبر، ۴۰۰ ورزشکار در غزه مجروح یا کشته شده اند.

بازیهای المپیک یک جشن کافرانه و بسته سرگرمی کامل بت پرستان

بازی های المپیک یکی از مورد انتظارترین رویدادهای دنیای ورزش امروز است. بازی‌ها رویداد بزرگی هستند که تقریباً از هر کشوری ورزشکاران را به خود جذب می‌کند. اگرچه این بازی به یک غول بازاریابی و تجارت تبدیل شده است، اما هدف اصلی بازی‌های المپیک هدفی به مراتب کمتر رعایت سکولار بود. در سال‌های اولیه بازی‌های المپیک، رویدادها نه به عنوان راهی برای جمع‌آوری تاییدیه‌های چند میلیون دلاری، بلکه برای احترام به خدایان یونان باستان برگزار می‌شد. داستان واقعی بازی‌های باستان، «بسته سرگرمی کامل بت پرستان» نامیده می‌شد. این بازی ها شامل هنر، شعرخوانی، نویسندگان، نمایشنامه ها، نقاشان و مجسمه سازان بودند. نمایش های خیابانی شامل آتش خواران، شعبده بازان، رقصندگان، آکروبات ها و نخل خوان ها، شامل می شد. برای شهروندان یونان، بازی های المپیک زمان جشن های مذهبی بزرگ بود. رویدادهای ورزشی با قربانی کردن، مناسک و نیایش و همچنین بزم و عیاشی بزرگ آمیخته بود. بیش از هزار سال، این بازی‌ها هر چهار سال یکبار برگزار می‌شد، نه تنها طولانی‌ترین رویداد ورزشی در تاریخ، بلکه یکی از طولانی‌ترین مشاهدات مذهبی منظم بود. امپراطور تئودوسیوس اول، حاکم روم، المپیک یونان را به دلایل مذهبی ممنوع کرد. او المپیک را یک جشن کافرانه می‌دانست که در کشور مسیحی او جایی نداشت. در زیر به طور کوتاه به چند موضوع تاریخ بازیهای المپیک اشاره می شود:
۱- اولین بازی‌های المپیک
اولین سری از بازی‌های المپیک، ۷۷۶ سال قبل از میلاد به عنوان بخشی از جشنواره یونان باستان برای بزرگداشت زئوس، خدای آسمان و طوفان، برگزار شد. کل مسابقات تا شش ماه به طول انجامید و شامل بازی‌هایی مانند کشتی، بوکس، پرش طول، پرتاب نیزه، دیسک و ارابه‌‌سواری بود.
 
۲- لغو ۱۵۰۰ ساله المپیک
در سال ۳۹۳ پس از میلاد، بازی‌های المپیک لغو شد و برای بیش از ۱۵۰۰ سال برگزار نشد. امپراطور تئودوسیوس اول، حاکم روم، المپیک یونان را به دلایل مذهبی ممنوع کرد. او المپیک را یک جشن کافرانه می‌دانست که در کشور مسیحی او جایی نداشت. تا اینکه در سال ۱۸۹۶ مردی به نام بارون پیر دو کوبرتن شروع به احیای بازی‌ها کرد. او این رویداد جدید را «المپیک مدرن» نامید که هنوز هم ادامه دارد.
 
۳- مشعل، ریشه المپیک
مشعل المپیک یادآور ریشه یونانی این بازی‌هاست. در زمان‌های قدیم، شعله‌ای در سراسر بازی‌ها برای ادای احترام به الهه هِستیا می‌سوخت. این سنت از سال ۱۹۲۸ در بازی‌های مدرن ادامه یافت اما شعله به جای محراب، در یک مشعل خاص می‌سوزد. شعله مشعل همیشه توسط خورشید در المپیای یونان، روشن می‌شود زیرا اولین بازی‌های یونان در این مکان برگزار می‌شد. سپس، این شعله از مشعلی به مشعلی دیگر در یک رژه بین‌المللی عظیم منتقل می‌شود و در نهایت به شهر میزبان ختم می‌شود. برای هر المپیک، مشعل‌های جدیدی طراحی می‌شود و چندین هزار نسخه از آن ساخته می‌شود. مشعل‌دار شدن افتخار بزرگی‌ است و افراد مشهور زیادی در هر نوبت مشعل‌ها را حمل می‌کنند.
 
۴- شرکت‌کنندگان اولین المپیک
در اولین بازی‌های المپیک تابستانی فقط ۱۴ کشور شرکت داشتند. ۱۱ کشور اروپایی به کشورهای استرالیا، شیلی و ایالات متحده در اولین شهر میزبان، آتن، پیوستند اما حالا سالانه بیش از ۲۰۰ کشور در المپیک شرکت می‌کنند.
 
۵- نمادی برای همه ملت‌ها
نماد المپیک،طوری طراحی شده که همه ملت‌ها را شامل شود. حلقه‌های المپیک برای اولین بار در سال ۱۹۱۳ با طرحی از بنیانگذار مدرن بازی‌ها «بارون پیر دو کوبرتن» تولید شدند. پنج رنگ آنها (همراه با پس‌زمینه سفید) رنگ‌های موجود روی پرچم همه کشورهای شرکت‌کننده را منعکس می‌کند. همپوشانی‌ها همچنین نشان‌دهنده همکاری بین‌المللی و گرد هم آمدن ورزشکاران از سراسر جهان است.
 
۶- ورزش‌های حذف شده یا بازگشته
قایقرانی با قایق موتوری، بالن‌سواری و طناب‌کشی از ورزش‌های المپیک بوده‌اند. با گذشت زمان برخی از ورزش‌ها به المپیک اضافه شدند یا با رأی جمعی حذف شدند. برخی حذف شدند و دوباره برگشتند (مانند گلف یا راگبی)، در حالی که برخی دیگر (مثل تیراندازی به آهو، یا دوئل با تپانچه) برای همیشه حذف شدند.
 
۷- المپیک زمستانی
 اولین بازی‌های المپیک زمستانی در سال ۱۹۲۴ در شهری متفاوت از بازی‌های المپیک تابستانی برگزار شد. بازی‌های المپیک زمستانی در ابتدا در همان سال بازی‌های تابستانی برگزار می‌شد اما برگزارکنندگان به این نتیجه رسیدند که برگزاری این دو رویداد در سال‌های مختلف منطقی‌تر است. در نتیجه، بازی‌های المپیک زمستانی اکنون دو سال پس از المپیک تابستانی برگزار می‌شود.
 
۸- شرکت هنرمندان در المپیک
از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۴۸ هنرمندان نیز در المپیک شرکت می‌کردند. در این بازی‌ها نقاشان، مجسمه‌سازان، معماران، نویسندگان و نوازندگان هم شرکت داشتند و با خلق آثار هنری برای کسب مدال به رقابت می‌پرداختند. در ادامه هنرمندان در سال ۱۹۴۸ رقابت رسمی خود را متوقف کردند اما بسیاری از آنها هنوز پوسترها و سایر اقلام هنری را برای بازی‌ها طراحی می‌کنند.
 
۹- مدالی که واقعاً طلا بود
 تا سال ۱۹۱۲ مدال‌های المپیک برای مقام اول از طلای کامل ساخته می‌شد. اما به دلیل اینکه در بازی‌های اخیر در مجموع حدود پنج هزار مدال برنز، نقره و طلا به ورزشکاران اهدا می‌شود و این حجم فلز واقعاً زیاد است، بنابراین به جای اینکه مدال‌های مقام اول از طلای کامل ساخته شود، با شش گرم طلا پوشانده می‌شود.
 
۱۰- هدف از برگزاری المپیک
هدف بازی‌های المپیک مدرن ،فقط کسب افتخارات ورزشی نیست .بلکه بهبود روابط و صمیمیت نیز از اهداف این بازی‌هاست. روحیه رقابتی مهم است. اما در عین حال، یکی از اهداف این بازی‌ها همکاری بین‌المللی است. فرصتی عالی برای مردم کشورهای سراسر جهان ایجاد می‌شود تا یکدیگر را ملاقات کنند و با یکدیگر آشنا شوند. ورزشکارانی از همه ورزش‌ها، مذاهب، ملیت‌ها و فرهنگ‌ها در ۱۶ روز مسابقات با هم زندگی و کار می‌کنند و اغلب دوستان خوبی برای هم می‌شوند.

میشل پلاتینی: فوتبال ورزش المپیکی نیست

رئیس سابق یوفا و اسطوره فوتبال فرانسه معتقد است غیبت ستاره‌ها، جذابیت مسابقات فوتبال المپیک را به حداقل می‌رساند.میشل پلاتینی، مدعی شد علاقه‌ای به تماشای مسابقات فوتبال المپیک پاریس ندارد. وی در پاسخ به این سوال که آیا شروع بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ او را هیجان‌زده می‌کند، گفت: «نه چندان. البته منتظر شروع آن هستم. المپیک زمانی برای خوشرویی و ورزش است و مردم پیرامون ورزشکاران جمع می‌شوند.»پلاتینی ، به عنوان حامل مشعل بازی‌های المپیک زمستانی ۱۹۹۲ در آلبرویل، علاقه چندانی به مسابقات فوتبال المپیک پاریس ندارد. تیم المپیک فرانسه با هدایت تیری آنری یکی از مدعیان قهرمانی به شمار می‌رود. پلاتینی گفت: «تیم المپیک فرانسه برایم جذابیتی ندارد. فوتبال یک ورزش المپیکی نیست.»رئیس اسبق یوفا ،معتقد است دلیل حضور فوتبال در بازی‌های المپیک فقط پر کردن سکوهای ورزشگاه‌ها است: «فوتبال بیشترین تماشاگر را دارد، فقط همین. فیفا هرگز نخواسته بهترین بازیکنان فوتبال در المپیک حاضر باشند. ما همیشه شاهد حضور تیم‌های دوم، سوم یا چهارم هر کشور هستیم که اصلا جذاب نیستند.»

بازدید رئیس‌جمهور فرانسه از دهکده المپیک

امانوئل ماکرون از بخش‌های مختلف دهکده المپیک پاریس بازدید کرد. رئیس‌جمهور فرانسه در فاصله چهار روز مانده تا شروع رسمی بازی‌های المپیک پاریس با حضور در دهکده بازی‌ها از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.به نوشته روزنامه انگلیسی گاردین، ماکرون در دهکده بازی‌های پاریس تاکید کرد که فرانسه کاملا آماده میزبانی این دوره از بازی‌هاست. او در صحبت‌هایی گفت: ۱۰۰ سال پس از آخرین میزبانی پاریس از المپیک، اکنون کاملا آماده میزبانی هستیم و همه بخش‌ها کارشان را در چند سال اخیر انجام داده‌اند و حال منتظر شروع این بازی‌هاییم.همچنین توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک نیز از دهکده بازی‌ها دیدن کرد.قرار است بین شش تا هفت هزار ورزشکار سوار بر قایق‌هایی شناور در رود سن مراسم افتتاحیه متفاوت این دوره از بازی‌ها را برگزار کنند.

شاید زین الدین  زیدان مشعل بازیهای المپیک را روشن کند

در فرانسه گمانه‌زنی‌هایی در مورد اینکه چه کسی مشعل المپیک را در مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک در پاریس روشن خواهد کرد، مطرح می‌شود. بسیاری بر این باورند که ماری خوزه پرک و زین‌الدین زیدان این کار را انجام خواهند داد.بر اساس گزارش RMC Sport؛ رئیس کمیته سازماندهی المپیک پاریس، تونی استنگوئه، دو سر نخ در مورد اینکه چه کسی واقعاٌ مشعل را روشن خواهد کرد، ارائه داد. وقتی از او پرسیده شد که آیا می‌توان مشعل را دو بار حمل کرد، یعنی هم در حین حمل مشعل در سراسر فرانسه و هم در مراسم افتتاحیه، استنگوئه پاسخ داد؛ بله. این موضوع می‌تواند باعث حضور ماری خوزه پرک در مراسم افتتاحیه المپیک پاریس شود.پرک، تنها قهرمان سه بار المپیک در دو‌و‌میدانی در تاریخ فرانسه است. زیدان قهرمان جهان است و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال محسوب می‌شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=246348 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x