پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تاکید خامنه‌ای در دیدار با نمایندگان مجلس وپزشکیان برهمکاری مجلس با دولت، صدای واحد و تداوم غنی سازی

علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی روز یکشنبه در دیدار با نمایندگان مجلس که مسعود پزشکیان هم حضور داشت: بر اهمیت هماهنگی مجلس با پزشکیان برای پیشبرد برنامه های حکومت و موفقیت او تاکید کرد و گفت: «توصیه موکد من تعامل سازنده مجلس با دولت جدید است. موفقیت رئیس جمهور و دولت جدید، موفقیت همه ما است. همه کمک کنند که رئیس‌جمهور بتواند وظایفی را که در قبال کشور دارد انجام بدهد. اگر ما توانستیم جوری رفتار کنیم که رئیس‌جمهور موفق بشود این موفقیت همه ماست. اگر او در اداره کشور، در پیشبرد اقتصادی کشور، در مسائل بین‌المللی و فرهنگی کشور، موفقیت کسب کند، همه ما موفقیت کسب کردیم. پیروزی او، پیروزی همه ماست. این را باید از بن دندان باور کرد.»

خامنه‌ای در سخنان خود در دیدار با نمایندگان تأکید کرد که باید صدای واحدی از کشور شنیده شود و اختلافات نباید آشکار شود.

خامنه ای گفت: «یک جاهایی هست که دولت و مجلس و مسئولان گوناگون باید یک حرف بزنند. آن کسانی که در دنیا گوش تیز کرده‌اند که نشانه‌های اختلاف و دوگانگی را پیدا کنند باید مأیوس شوند. یک صدا باید شنیده شود.»

خامنه ای در ادامه با اشاره به انتخاب کابینه مسعود پزشکیان و موضوع رأی اعتماد در مجلس گفت «کار فوری مجلس رای به کابینه است که آقای پزشکیان حفظ الله به مجلس ارائه خواهند کرد. این کار فوری و فوتی شما [نمایندگان مجلس] است».

رهبر حکومت سپس اضافه کرد که افراد منتخب در دولت باید «از بن دندان به نظام جمهوری اسلامی معتقد باشد» و «نگاه ملی» داشته باشند و «غرق در مسائل سیاسی و جناحی نشوند».

رهبر جمهوری اسلامی روز یک‌شنبه ۳۱ تیر در دیدار با نمایندگان مجلس و مسعود پزشکیان علاوه بر این‌که خواستار هماهنگی و صدای واحد بین مجلس و دولت شد، از قانون «راهبردی لغو تحریم‌ها» دفاع کرد.

علی خامنه‌ای بر اهمیت حضور مجلس در مسائل سیاسی و بین‌المللی تأکید کرد و «قانون اقدام راهبردی» را نمونه‌ای از این حضور دانست. این قانون که در آذر ۱۳۹۹ تصویب شد، دولت را موظف به افزایش ظرفیت غنی‌سازی اورانیوم می‌کند.  این قانون از موضوعات مورد اختلاف دولت حسن روحانی و مجلس یازدهم بود.

خامنه ای در سخنان خود با انگشت گذاشتن بر ضرورت اجرای “قانون راهبری لغو تحریم ها” به پزشکیان یادآوری کرد که حوزه ی اختیارات و وظایفش تا چه حدود است و در آینده در چه جهتی باید حرکت کند.

همین قانون مورد نظر و مطلوب خامنه ای یکی از مواردی است که باعث شده واشنگتن درباره توانایی پزشکیان در تغییر مناسبات جاری بین ایران و آمریکا بدبین باشد.

مسعود پزشکیان اگرچه در دور اول کارزار انتخاباتی در مورد موضوع غنی سازی سکوت کرد اما در دومین مناظره انتخاباتی اعلام کرد که این قانون را اجرا خواهد کرد.

در آخرین مناظره انتخابات ریاست جمهوری نیز مسعود پزشکیان در پاسخ به سوال مجری تلویزیون که گفته بود «علت مخالفت شما با این قانون [اقدام راهبردی] چیست»، پاسخ داد «به هیچ وجه درست نیست که ما قانون را قبول نداریم، از اول گفته‌ایم چارچوب قانون و سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری را عمل می‌کنیم، پس این امکان ندارد که قانون را اجرا نمی‌کنیم.»

مسعود پزشکیان، روز یک‌شنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی حضور پیدا کرد و بعد از پایان جلسه در مورد چگونگی انتخاب وزرا توضیحاتی داد.

او گفت که «از افراد در گروه‌های مختلف سیاسی اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل که فکر می‌کنند می‌توانند کمک کنند، درخواست کردیم که رزومه دهند.»

وی اضافه کرد: «این رزومه را گروه‌هایی جداگانه یعنی اصلاح‌طلبان، اصولگرایان و مستقلان به صورت جداگانه بررسی می‌کنند و نهایتاً افرادی بالا می‌آیند و دربارهٔ آنها تصمیم می‌گیریم.»

مسعود پزشکیان: «افرادی که نمره بیشتری آورده و می‌توانند هماهنگ عمل کنند انتخاب خواهیم کرد، اما کار سختی است.»

https://akhbar-rooz.com/?p=246284 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
برانگو
برانگو
1 ماه قبل

و در یک جمله کوتاه، ولی وقیح اوامری صادر فرمودند که آنها رشته های خیالبافان اصلاحات و از جمله کهنه کاران سیاست باز که به خاطر آنها فریب خورده و به پای صندوقهای جعلی رای رفتند را بیکباره پنبه کرد!

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


1
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x