پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

در پاسخ به حمله پهپادی حوثی‌ها به تل‌آویو، اسرائیل بندر حدیده یمن را بمباران کرد

ارتش اسرائیل در واکنش به حمله پهپادی حوثی‌ها به تل‌آویو، روز شنبه با جنگنده‌های اف ۳۵ خود به شهر الحدیده حمله کرد. این حملات به کشته و زخمی شدن عده ای از شهروندان یمنی منجر شده است.

جنگنده‌های اسرائیل عصر روز شنبه استان الحدیده یمن در ساحل دریای سرخ که تحت تسلط شبه‌نظامیان حوثی است، را هدف قرار دادند.

شبکه خبری المسیره گزارش داد این حمله طی چند نوبت و در مناطق مختلف الحدیده صورت گرفته است.

برخی منابع خبری گزارش دادند در این حمله هوایی، یک انبار سوخت هدف قرار گرفته است.

مقام‌های حوثی گفتند که اسرائیل به تأسیسات ذخیره نفت و یک نیروگاه برق حمله کرده است.

وزیر دفاع اسرائیل با تایید این حمله گفته که اسرائیل به حوثی‌ها در یمن حمله کرده است تا پس از اینکه آن‌ها به یک شهروند اسرائیلی آسیب رساندند، پیامی به آنها بدهد.

وزیر دفاع اسرائیل گفته «آتشی که در حال حاضر در حدیده است، در سراسر خاورمیانه دیده می‌شود و معنای آن واضح است. حوثی‌ها بیش از ۲۰۰ بار به ما حمله کرده‌اند. اولین باری که آن‌ها به یک شهروند اسرائیلی آسیب رساندند، ما به آنها حمله کردیم. و ما این کار را در هر جایی که لازم باشد، انجام خواهیم داد».

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، عصر شنبه بعد از حملات گفت که کشورش «به هر وسیله‌ای» که لازم باشد از خود دفاع خواهد کرد.

او در یک نطق تلویزیونی گفت که «هر کسی که به ما آسیب برساند به خاطر تجاوز خود هزینه سنگینی خواهد پرداخت»

حمله هوایی جنگنده های اسرائیلی به بندر الحدیده یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که شبه‌نظامیان حوثی در یمن اعلام کردند که تل‌آویو را با چندین پهپاد تهاجمی هدف قرار داده‌اند.

شبکه العربیه با استناد به منابع خود اعلام کرد که این حملات با مشارکت آمریکا و بریتانیا صورت گرفته و ۱۲ جنگنده‌ پیشرفته اسرائیلی به همراه جنگنده‌های متحدین تاسیسات پالایش نفت در بندر حدیده را بمباران کرده‌اند. حوثی ها در گزارش های بعدی خود احتمال مشارکت آمریکا و بریتانیا را حذف کردند و عملا روی اسرائیل متمرکز شدند.

محمد عبدالسلام، یکی از مقامات ارشد حوثی‌ها در بیانیه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد حمله اسرائیل را به عنوان یک «تجاوز وحشیانه» محکوم کرد.

سخنگوی نیروهای مسلح حوثی در یمن در واکنش به حملات امروز اسرائیل به استان الحدیده اعلام کرد که به این تجاوز آشکار پاسخ خواهند داد.

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح حوثی اعلام کرد: «دشمن صهیونیستی در تهاجمی وحشیانه به استان الحدیده، با چندین حمله نیروگاه برق این استان که برق شهر ساحلی الحدیده را تامین می کرد و همچنین مخازن سوخت بندر الحدیده را مورد هدف قرار داد که همگی اهداف غیرنظامی هستند.

وی با بیان این مطلب که تل آویو دیگر امن نیست، تأکید کرد نیروهای مسلح یمن به این تجاوز آشکار پاسخ خواهند داد و در ضربه زدن به اهداف حیاتی دشمن صهیونیستی دریغ نخواهند کرد. وی تاکید کرد که نیروهای مسلح حوثی برای جنگی طولانی تا توقف عملیات نظامی و محاصره مردم فلسطین آماده می‌شود.

رسانه‌های یمنی به نقل از یک مقام رسمی در ارتش این کشور گزارش دادند تصمیم به پاسخ سریع و گسترده به این حملات اتخاذ شده است.

عربستان مشارکت در حمله به بندر حدیده را رد کرد

وزارت دفاع عربستان سعودی مشارکت خود در هدف قرار دادن بندر حدیده در یمن را تکذیب کرد.

سخنگوی وزارت دفاع عربستان روز یکشنبه اعلام کرد که پادشاهی سعودی در حملات اسرائیل که بندر حدیده یمن را هدف قرار داد، شرکت نداشته است و این پادشاهی به هیچ طرفی هم اجازه نخواهد داد از حریم هوایی‌اش برای حمله استفاده کند.

به گزارش اسپوتنیک، ترکی المالکی، سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی در بیانیه‌ای که در حساب کاربری این وزارتخانه در پایگاه «X» منتشر شد، گفت: پادشاهی عربستان هیچ رابطه یا مشارکتی در هدف قرار دادن بندر حدیده ندارد.

به گفته یک منبع، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز شنبه یک سری حملات هوایی را به مخازن ذخیره سوخت در بندر حدیده و مخازن گازوئیل در نیروگاه برق در منطقه الخطیب در شهر حدیده در غرب یمن انجام دادند.

گروه انصارالله متعهد شده که با حمله به اهداف حیاتی در سرزمین‌های اشغالی به حملات رژیم صهیونیستی پاسخ دهد و تل آویو را منطقه‌ای ناامن اعلام کند

وزارت بهداشت یمن شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد که بر اساس آمار اولیه، ۸۰ نفر در حملات هوایی اسرائیل به شهر الحدیده زخمی شدند. در گزارش برخی رسانه های عربی منطقه به کشته شدن چند نفر غیر نظامی هم اشاره شده است.

https://akhbar-rooz.com/?p=246267 لينک کوتاه

4 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x