شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

بازیهای المپیک پاریس : کمر بند امنیتی محکم تر می شود”بازی ها ؛برای ما چیزی جز بدبختی به ارمغان نیاورده است؛” عراق و ازبکستان در پاریس

نازک بین-با ورود ورزشکاران به دهکده المپیک، پاریس تدابیر امنیتی را تشدید می کند. تدابیر امنیتی در پاریس در آستانه سی و سومین دوره بازی های المپیک مدرن اعمال  شده. در حالی که دهکده المپیک  گشایش شده، صدها افسر پلیس محدودیت های ترافیکی شدیدی را در مرکز شهر و مناطق اطراف که مراسم افتتاحیه در آن برگزار می شود، اعمال می کنند . سگ های پلیس، اقدامات ضد هواپیماهای بدون سرنشین، و گشت های امنیتی و بازرسی ها در امتداد رودخانه سن و فراتر از آن در حال آماده شدن شهر برای مراسم افتتاحیه را بشدت رصد و مراقبت می کنند.اکنون تیم عظیمی از کارکنان امنیتی در آماده‌سازی نهایی برای تامین امنیت شهر، کمتر از یک هفته مانده به آغاز مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک ۲۰۲۴، در پاریس به سر می‌برند. این تیم – به رهبری ارتش – شامل غواصان در رودخانه سن، سگ های مواد یاب و اپراتورهای هواپیماهای بدون سرنشین است.سرهنگ سدریک گفته:  غواصان به سیلندرهای تنفسی و همچنین یک سیستم گاز اکسیژن کامل (FROGS) دسترسی دارند که غواصان را قادر می‌سازد تا حداکثر سه ساعت در زیر آب، به صورت نامرئی، تا عمق هفت متری بمانند.

گروهبان سوفیان، متخصص در هنگ سگ‌ها، به فرانس ۲۴ گفت: «ما، دو تخصص با سگ‌ها داریم: کمک در شناسایی و خنثی‌سازی انسان، و کمک در جستجو و کشف مواد منفجره.برای اطمینان از ایمنی ورزشکاران، مقامات و رهبران جهان، تردد در رودخانه به مدت دو روز به طور کامل ممنوع می شود. روز پنجشنبه گذشته ، هزاران نیروی امنیتی فرانسه، قلمرو ۶ کیلومتری مرکز پاریس را به منظور آمادگی برای مراسم افتتاحیه المپیک در هفته آینده، مسدود کردند. علاوه بر این، ۱۰ ایستگاه مترو که روزانه مورد استفاده هزاران پاریسی و گردشگر قرار می‌گرفت، بسته شد. تامین امنیت بازی‌های پاریس همچنان اولویت اصلی مقامات فرانسوی است . ژرالد دارونین وزیر کشور فرانسه، روز چهارشنبه گذشته تاکید کرد که در این مرحله هیچ “تهدید معتبری” وجود ندارد. در همین گزارش توصیف شده، رنو، پیشخدمت کافه معروف Les Deux Magots در آن سوی رود سن از موزه لوور، شکایت کرده که: “مشتریان ما، ۵۰٪ کاهش یافته است.” او با اشاره به صندلی های خالی در تراس کافه افزود: «معمولاً یک صف پشت درب وجود داشت. محدودیت ها در مرکز شهر با معرفی خطوط ویژه المپیک در اوایل این هفته تشدید شده است و ترافیک را پیچیده تر کرده است. راباه اوانس، راننده تاکسی ۵۳ ساله که می گوید ترافیک در شهر از آوریل به دلیل پروژه های مختلف ساختمانی “وحشتناک” بوده است، اظهار تاسف کرد: “بازی ها برای ما چیزی جز بدبختی به ارمغان نیاورده است.” او گفت: «من مشتریان زیادی دارم که وقتی می بینند جایی برای رفتن ندارند، سفر خود را رها می کنند. پنج شنبه گذشته دهکده المپیک به طور رسمی افتتاح شد . اولین هیئت های ورزشکاران به سرپرستی کلمبیا، تایلند و استرالیا وارد دهکده المپیک پاریس شدند. بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس از جمعه  آینده به طور رسمی افتتاح می‌شود.

۱۸۰ قایق و ۲۴۰ اتوبوس

پایتخت فرانسه برای یک رویداد بزرگ آماده می‌شود. بیش از ۳۲۰ هزار تماشاگر می‌توانند از مراسم افتتاحیه دیدن کنند. ورزشکاران در امتداد رودخانه سن درون ۱۸۰ قایق قرار خواهند گرفت و ۲۴۰ اتوبوس نیز ورزشکاران را از دهکده المپیک به منطقه پل آسترلیتز خواهند رساند. طول مسیر حرکت قایق‌ها شش کیلومتر و ایستگاه آخر در نزدیکی برج ایفل است. در طول مسیر قایق‌ها، تابلوهای نقاشی، تزئینات دیگر و نمایشگرهای مخصوص قرار دارد که هنر کشور میزبان را به نمایش خواهند گذاشت. بخش پایانی مراسم در میدان تروکادرو برگزار می‌شود، جایی که ۱۲۰ نفر از سران کشورهای دعوت‌شده در آنجا گردهم می‌آیند. اقدامات امنیتی جدی در این دوره بازیهای المپیک لحاظ شده است. در این مراسم ۴۵ هزار نیروی انتظامی بر نظم مراسم افتتاحیه نظارت خواهند داشت. تمامی افراد دعوت شده که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در افتتاحیه المپیک و پارالمپیک شرکت دارند، از قبل تحت بررسی امنیتی قرار خواهند گرفت.در حال حاضر حصار فلزی در امتداد رود سن در خیابان‌های پاریس نصب شده است، که مانع رفت و آمد ساکنان این محلها می‌شود.از ساعت ۱۸.۳۰ تا ۲۴ روز گشایش رسمی بازیها، آسمان در شعاع ۱۵۰ کیلومتری پاریس به روی هواپیماهای غیرنظامی بسته می‌شود و هواپیماهای فرودگاه‌های محلی به جز خدمات اضطراری قادر به برخاستن یا فرود نخواهند بود. 

عراق و ازبکستان در پاریس

مسابقات فوتبال المپیک پاریس، از ۲۴ ژوئیه تا ۹ اوت ۲۰۲۴ (۳ مرداد تا ۱۹ مرداد ۱۴۰۳) برگزار می‌شود. بازی‌های فوتبال مردان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، بیست‌وهشتمین دوره‌ ادوار این مسابقات است و استادیوم پارک دو پرنس پاریس از بازی فینال میزبانی می‌کند. 16 تیم متشکل از ۱۸ بازیکن که زیر ۲۳ سال همراه با ۳ بازیکن بزرگسال در هفت شهر فرانسه به رقابت می‌پردازند. به غیر از فرانسه‌‌ میزبان، ۱۵ کشور از ۶ قاره مختلف تیم‌های فوتبال مردان المپیک پاریس را تشکیل می‌دهند. خلاف مسابقات جام جهانی، سهمیه‌های قاره‌ها تقریبا برابر هستند و البته خیلی از تیم‌های فوتبال شرکت‌کننده در المپیک، در سطح بزرگسالان فیفا صاحب قدرت نیستند. برزیل، برنده دو طلای پیشین فوتبال المپیک در این دوره موفق به کسب سهمیه نشد تا فرانسه، اسپانیا و آرژانتین، پرستاره‌ترین تیم‌های این دوره از المپیک باشند.

تیم‌های ازبکستان و عراق فرصت حضور در المپیک ۲۰۲۴ را پیدا کرده‌اند.به نقل از فوتبال ۳۶۰، ۵ روز تا آغاز رسمی المپیک پاریس  باقی مانده . ما فقط چهار روز تا شروع رقابت‌های فوتبالِ بازیهای المپیک پاریس زمان باقی است. تعدد مسابقات فوتبال باعث شده تا پیش از شروع رسمی مسابقات و پیس از برگزاری مراسم افتتاحیه، رقابت تیمهای حاضر در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در مستطیل سبز شروع شود . تیم المپیک عراق در گروه دوم باید با آرژانتین، مراکش و اوکراین پیکار کند. تیم چهارم المپیک ۲۰۰۴ پس از حذف در دور گروهی المپیک ریو با سه تساوی، حالا بار دیگر پا به این رویداد بزرگ گذاشته و باید دید چه عملکردی را از خود برجای می گذارد. راضی شنیشل، سرمربی مشهور و ۵۳ ساله‌ای است که هدایت عراقی‌ها در این تورنمنت را برعهده دارد. او ،حدودا ۲ سال است که روی این تیم کار می‌کند و برای دومین‌بار نفر اول کادرفنی تیم المپیک عراق شده است.

اما ،تیم المپیک ازبکستان. قرار است برای اولین‌بار در مسابقات فوتبال المپیک شرکت کند. این شاید آغاز کار بزرگ نسل جذاب آن‌ها باشد. تیمی که از سال ۲۰۲۱ زیر نظر تیمور کاپادزه کار خود را شروع کرد و عنوان دومی جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را کسب کرد. اکنون در مسیر درستی قرار دارد. کاپادزه، یکی از مهره‌های مهم تیم سال ۲۰۱۱ بود که برای اولین‌بار به نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا صعود کرد و رتبه چهارمی را به‌دست آورد.اوستون اورونوف، یکی از برجسته‌ترین بازیکنان ازبکستان در المپیک ۲۰۲۴ خواهد بود. بازیکن ۲۳ ساله‌ای که جزو سهمیه‌های بزرگسال تیم ملی کشورش محسوب می‌شود و بدون شک کاپادزه روی درخشش او حساب ویژه‌ای باز کرده است. حسن‌الدین علیکولوف (ریزه‌اسپور)، عباس‌بک فیض‌الله‌اف (زسکامسکو) و الدور شومورودوف (کالیاری) دیگر ستاره‌های جذاب نماینده شایسته آسیا هستند. بازیکنانی که در پست‌های مختلف می‌توانند بدرخشند و کاری بزرگ را در گروه سوم انجام دهند.اسپانیا، مصر و جمهوری دومینیکن، رقبای ازبکستان در این گروه خواهند بود. هدایت جمهوری دومینیکن بر عهده ایبای گومز است. بازیکن اسبق اتلتیک بیلبائو که در سال ۲۰۲۲ در انتقالی عجیب راهی فولاد شد و پس از مدت کوتاهی از جمع شاگردان جواد نکونام جدا شد. او پس از فولاد مدت کوتاهی برای تیم دپورتیوو لاکرونیا توپ زد و خیلی زود کفش‌هایش را آویخت. او حالا در ۳۴ سالگی سرمربی تیم ناشناخته دومینیکن است و در کنار آن سرمربی یک تیم باسکی است. در تیم گومز، نام جونیور فیرپو، مدافع مشهور تیم لیدزیونایتد به چشم می‌خورد.

https://akhbar-rooz.com/?p=246257 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x