یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

با همبستگی جهانی از اعدام شریفه محمدی کارگر زن جلوگیری کنیم!

کمیته سراسری لغو اعدام شریفه محمدی در فراخوانی خطاب به سنديکاهای کارگری در سراسر جهان، نهادهای مدافع حقوق کارگران و تشکل های مدافع حقوق زنان از آن ها خواسته است تلاش های خود را برای جلوگيری از حکم اعدام شريفه محمدی کارگر زن ايرانی تشديد کنند. شريفه محمدی توسط بيدادگاه های به جرم فعاليت های خود در راه بهبود وضعيت طبقه ی کارگر ايران به اعدام محکوم شده است. موج جهانی اعتراض به اين حکم رو به گسترش است

کمیته سراسری لغو اعدام شریفه محمدی در فراخوانی خطاب به سندیکاهای کارگری در سراسر جهان، نهادهای مدافع حقوق کارگران و تشکل های مدافع حقوق زنان از آن ها خواسته است تلاش های خود را برای جلوگیری از حکم اعدام شریفه محمدی کارگر زن ایرانی تشدید کنند. شریفه محمدی توسط بیدادگاه های به جرم فعالیت های خود در راه بهبود وضعیت طبقه ی کارگر ایران به اعدام محکوم شده است. موج جهانی اعتراض به این حکم رو به گسترش است.

نامه سرگشاده
به : سندیکاهای کارگری در سراسر جهان
به : نهادهای مدافع حقوق کارگران
به : همه تشکل های مدافع حقوق زنان

با همبستگی جهانی از اعدام شریفه محمدی کارگر زن جلوگیری کنیم!

در ۴ جولای، شریفه محمدی به اعدام محکوم شد. جرم شریفه عضویت در “کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری” است، کمیته هماهنگی، تشکلی مستقل و علنی است که از فعالین کارگری مستقل ایجاد گردیده است. شریفه مدافع حقوق کارگران، زحمتکشان و زنان است.

شریفه محمدی از ۵ دسامبر ۲۰۲۳ دستگیر و در زندان بسر میبرد. در این مدت تحت شدیدترین شکنجه ها و اذیت و آزار جسمی و روحی و بازجویی های مستمر قرار گرفته است. رژیم جمهوری اسلامی شرایطی بغایت غیر انسانی از حبس چندین ماهه در سلول انفرادی، تا محرومیت از ملاقات خانواده و به ویژه فرزند خردسالش و ممانعت طولانی مدت از ارتباط تلفنی با اطرافیانش را بر او تحمیل نموده است. شریفه یک فعال مستقل کارگری و زنان است و بطور مستقل برای حقوق پایمال شده کارگری و زنان و ایجاد تشکلهای توده ایی کارگری مستقل از دولت مبارزه می کرده است. دفاع از شریفه، دفاع از جنبش مطالباتی طبقه کارگر و جنبش زنان است که همزمان با صدور حکم غیر انسانی اعدام برای او این جنبشهای اجتماعی هم مورد تهاجم قرار گرفته اند و تعدادی از فعالین آنها راهی زندان شده اند. در مقابل سندیکاها، تشکل های مستقل کارگری، فعالین کارگری، زنان و فعالین اجتماعی و مدنی از درون و بیرون زندان به این حکم جلادانه اعتراضی کردند، خانواده شریفه و دوستدارانش کمپینهای حمایتی به راه انداختند، کارزارها ی سراسری ایجاد گردیده و فعالانه علیه حکم اعدام شریفه اعتراض و مقابله میکنند.

مدافعان لغو حکم اعدام شریفه از شما کارگران و مبارزین زنان و تمامی سندیکاها، اتحادیه های کارگری و نهادهای بین المللی و تشکلهای مدافعین حقوق زنان می خواهیم به هر شکل و امکانی که دارید در مقابل حکم اعدام شریفه و حمله طبقه حاکم در ایران به حق تشکل و تشکل یابی اعتراض کنید، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط این فعال کارگری و مدافع حقوق زنان، تمامی کارگران زندانی و کلیه زندانیان سیاسی شوید. تنها با اعتراض به این حکم و لغو اعدام از طریق همبستگی جهانی کارگری است که می توان جان شریفه و ده ها فعال کارگری، زنان و دیگر فعالین اجتماعی را نجات داد.

ضربه به یکی از ما، ضربه به همه ما و به کل طبقه مان است.
همبستگی کارگری مرزی نمیشناسد.

جولای ۲۰۲۴

با احترام
کمیته سراسری لغو اعدام شریفه محمدی
[email protected]

https://akhbar-rooz.com/?p=246182 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x