شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا باقی ماند

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا پنج‌شنبه ۲۸ تیر / ۱۸ ژوئیه در رأی‌گیری مخفی پارلمان اروپا در استراسبورگ برای دومین بار به این سمت انتخاب شد.

در این رأی‌گیری ۴۰۱ نماینده پارلمان اروپا به فون در لاین رأی مثبت، ۲۸۴ نماینده رأی مخالف و ۱۵ نماینده رأی ممتنع دادند. او به حداقل ۳۶۰ رأی نیاز داشت تا در سمت رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا باقی بماند. معلوم نبود که با تقویت نیروهای راست افراطی در پارلمان اروپا اورزولا فون در لاین رأی کافی به‌دست آورد اما نتیجه‌ای که او کسب کرد بهتر از نخستین دور انتخابش در پنج سال پیش بود.

انتخابات در پارلمان اروپا مخفیانه بود، بنابراین رفتار رأی‌دهندگان تنها بر اساس اظهارات عمومی آن‌ها قابل بررسی است. قبل از رأی‌گیری، فراکسیون‌های حزب مردم اروپا، سوسیال دموکرات‌ها و لیبرال‌ها بر سر انتخاب مجدد فون در لاین به توافق رسیده بودند. با این حال، مشخص نیست که فراکسیون‌های پارلمانی چگونه رأی یکپارچه خود را داده‌اند.

فون در لاین که از رهبران حزب دموکرات مسیحی آلمان است، پیش از این برنامه‌های خود را برای چند سال آینده به پارلمان اروپا ارائه کرده بود. او در سخنرانی خود از جمله از ایجاد صنعت دفاعی قوی‌تر و رقابت‌پذیری آن با توجه به حمله روسیه به اوکراین و همچنین ایجاد اتحادیه دفاعی اروپا صحبت کرد. افزون بر این، او همزمان از حفاظت از آب‌وهوا و رشد اقتصادی سخن گفت و افزود باید انگیزه‌هایی برای سرمایه‌گذاران خصوصی ایجاد شود تا به جای مهاجرت به آمریکا یا آسیا در اروپا بمانند. فون در لاین همچنین اعلام کرد که می‌خواهد شبکه‌های اجتماعی را برای محافظت از کودکان و جوانان به‌شدت تنظیم و کنترل کند.

پیش از این نیز کایا کالاس، نخست‌وزیر ۴۷ ساله استونی و از منتقدان سرسخت روسیه به جای جوزپ بورل مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا شده بود.

دو روز پیش نیز روبرتا متسولا، سیاستمدار اهل مالت با اکثریت آرا برای دو سال‌ونیم دیگر به‌عنوان رئیس پارلمان اروپا برگزیده شد. متسولا ۴۵ ساله نخستین بار در ژانویه سال ۲۰۲۲ در پی مرگ ناگهانی دیوید ساسولی، سیاستمدار ایتالیایی عهده‌دار این سمت شده بود.

https://akhbar-rooz.com/?p=246150 لينک کوتاه

1.6 7 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x