یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

آلمان کمک‌های نظامی به اوکراین را در سال ۲۰۲۵ کاهش می دهد

بر اساس گزارشی از رویترز در تاریخ ۱۷ جولای ۲۰۲۴، آلمان قصد دارد کمک‌های نظامی خود به اوکراین را در سال آینده به نصف کاهش دهد. این تصمیم با وجود نگرانی‌ها از احتمال کاهش حمایت‌های آمریکا از کی‌یف در صورت بازگشت دونالد ترامپ به کاخ سفید اتخاذ شده است.

آلمان قصد دارد کمک‌های نظامی خود به اوکراین را از حدود ۸ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۴ به ۴ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۵ کاهش دهد. این تصمیم با امید به اینکه اوکراین بتواند نیازهای عمده نظامی خود را با استفاده از وام‌های ۵۰ میلیارد دلاری از محل دارایی‌های منجمد شده روسیه تامین کند، گرفته شده است.

کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: “تامین مالی اوکراین برای آینده قابل پیش‌بینی از طریق ابزارهای اروپایی و وام‌های گروه هفت تضمین شده است.”

یکی از دلایل این تصمیم، نگرانی‌ها از بازگشت احتمالی دونالد ترامپ به کاخ سفید و کاهش حمایت‌های آمریکا از اوکراین است. ترامپ که اخیراً سناتور جی‌دی ونس را به عنوان معاون اول خود معرفی کرده است، مخالف کمک‌های نظامی به اوکراین است و هشدار داده که اروپا باید کمتر به ایالات متحده برای دفاع از قاره متکی باشد.

این تصمیم آلمان با واکنش‌هایی همراه بوده است. ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که از حمایت از کشورهایی که به اهداف هزینه‌های دفاعی ناتو نمی‌رسند، خودداری خواهد کرد و حتی روسیه را به حمله به این کشورها تشویق می‌کند.

آلمان به دلیل سرمایه‌گذاری‌های ناکافی و ارسال تسلیحات به اوکراین با کاهش موجودی‌های نظامی خود مواجه شده است. این کشور تاکنون سه واحد دفاع هوایی پاتریوت به اوکراین اهدا کرده است که بیشتر از هر کشور دیگری است.

دولت ائتلافی آلمان که شامل سوسیال دموکرات‌ها، لیبرال‌ها و سبزها است، در تلاش است تا به هدف هزینه‌کرد ۲ درصد تولید ناخالص داخلی برای دفاع ناتو دست یابد.

بودجه دفاعی آلمان برای سال ۲۰۲۵ شامل ۷۵.۳ میلیارد یورو خواهد بود که ۲۲ میلیارد یورو آن از صندوق ویژه ۱۰۰ میلیارد یورویی برای به روزرسانی نظامی تأمین می‌شود.

با این حال، این بودجه همچنان کمتر از درخواست‌های وزیر دفاع بوریس پیستوریوس است. به دلیل افزایش هزینه‌های عملیاتی سالانه، وزارت دفاع مجبور به کاهش سفارشات مهمات و کاهش هزینه‌های تحقیق و توسعه شده است.

بر اساس برنامه‌ریزی مالی میان‌مدت تا سال ۲۰۲۸، سالی که صندوق ویژه نیروهای مسلح برای رسیدن به اهداف هزینه‌های ناتو به پایان می‌رسد، ۸۰ میلیارد یورو برای دفاع نیاز است. اما در بودجه عادی یک کسری ۳۹ میلیارد یورویی وجود دارد که ۲۸ میلیارد یورو آن برای رعایت هدف ناتو بدون صندوق ویژه نیاز است.

تصمیم‌گیری در مورد چگونگی پر کردن این خلأ تا بعد از انتخابات ۲۰۲۵ به تعویق افتاده است. این در حالی است که اعضای کمیته بودجه پارلمان از حزب مخالف CDU به این کسری اشاره کرده و انتقاد کرده‌اند که دولت ائتلافی حتی تلاش برای پنهان کردن این موضوع را هم ندارد.

با وجود این چالش‌ها، دولت آلمان تلاش می کند تعهدات خود به ناتو را حفظ کند و در عین حال از پایداری مالی خود نیز اطمینان حاصل کند.

این کاهش در کمک‌های نظامی به اوکراین می‌تواند تأثیرات جدی بر توانایی این کشور برای مقابله با تهاجمات روسیه داشته باشد و همچنین ممکن است بر روابط آلمان با متحدان غربی‌اش تأثیر بگذارد.

تصمیم‌گیری‌های مالی و استراتژیک آلمان در سال‌های آینده نقش مهمی در تعیین مسیر امنیتی و دفاعی اروپا خواهد داشت.

https://akhbar-rooz.com/?p=246131 لينک کوتاه

3 6 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x