یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

دو انتخاب غم انگیز برای ایالات متحده آمریکا

انتخابات رياست جمهوری آمريکا در ماه نوامبر برگزار می شود و آمريکايی ها در برابر دو انتخاب غم انگيز قرار گرفته اند، طبق آخرين نظرسنجی ها دو سوم دموکرات ها معتقدند جو بايدن بايد از رقابت های انتخاباتی کناره گيری کند. در ميان دموکرات های جوان اين رقم به سه چهارم می رسد در سوی ديگر همين نظرسنجی ها نشان می دهد حدود 60 درصد آمريکایی ها خواستار کناره گيری ترامپ از رقابت های رياست جمهوری هستند و او را فردی نامطلوب برای اين مقام می شناسند

نتایج نظرسنجی جدید AP-NORC (یک مرکز نظرسنجی با مشارکت خبرگزاری آسوشیتدپرس) نشان می‌دهد تقریباً دوسوم دموکرات‌ها خواستار کناره‌گیری جو بایدن از رقابت‌های ریاست‌جمهوری هستند. این نظرسنجی که در بحبوحه تلاش بایدن برای باقی ماندن در رقابت های انتخاباتی پس از عملکرد ضعیف در مناظره اخیر انجام شده، چالش‌های بزرگی را که رئیس‌جمهور ۸۱ ساله با آن‌ها روبرو است، برجسته می‌کند.

به گزارش آسوشیتدپرس طبق این نظرسنجی، تنها حدود ۳۰ درصد از دموکرات‌ها اعتماد زیادی به توانایی ذهنی بایدن برای خدمت مؤثر به عنوان رئیس‌جمهور دارند، که این میزان نسبت به ۴۰ درصد در نظرسنجی فوریه AP-NORC کاهش یافته است. این نتایج نشان‌دهنده نگرانی‌های جدی در مورد توانایی بایدن برای رقابت با دونالد ترامپ است.

همچنین، نظرسنجی نشان می‌دهد که حدود ۶۰ درصد از آمریکایی‌ها خواستار کناره‌گیری ترامپ از رقابت‌های ریاست‌جمهوری هستند، اما تعداد کمی از جمهوری‌خواهان در این دسته قرار دارند. از سوی دیگر، دموکرات‌های جوان‌تر به‌ویژه مایل به کناره‌گیری بایدن هستند، به طوری که سه چهارم دموکرات‌های زیر ۴۵ سال خواستار کناره‌گیری او هستند.

الکسی میچل، ۳۵ ساله، که خود را به عنوان یک مستقل با گرایش دموکرات‌ معرفی می‌کند، می‌گوید: «احساس می‌کنم این دو نفر انتخاب‌های غم‌انگیزی هستند. بایدن احتمالاً هنوز از نظر ذهنی قادر به انجام وظیفه است، اما کاهش حمایت ها از او، او را به یک نامزد ضعیف تبدیل کرده است. اگر او کنترل حزب خود را ندارد، این یک نقص مرگبار است.»

در مقابل، بیشتر جمهوری‌خواهان از نامزدی ترامپ راضی هستند. حدود ۶۰ درصد از جمهوری‌خواهان پس از مناظره از نامزدی او رضایت دارند. به گفته دیوید پارت، یک دموکرات ۵۸ ساله از تنسی، بایدن احتمالاً به ترامپ خواهد باخت.

نظرسنجی نشان می‌دهد که آمریکایی‌های بیشتری فکر می‌کنند ترامپ قادر به پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ است (۴۲ درصد به ۱۸ درصد). حتی دموکرات‌ها نیز نسبت به آینده حزب خود در انتخابات نوامبر چندان خوش‌بین نیستند.

جو بایدن، با وجود تمام ناامیدی‌هایی که با آن‌ها مواجه است، اصرار دارد هنوز دیر نیست تا اوضاع را تغییر دهد. او در مصاحبه‌ای با BET News، گفت بسیاری از رأی‌دهندگان هنوز به تصمیم نرسیده اند و افزود: «نکته این است که ما تازه بازی را شروع کرده ایم.»

این نظرسنجی یک نقطه روشن برای بایدن داشت: ۴۰ درصد از بزرگسالان می‌گویند او صادق‌تر از ترامپ است، در حالی که حدود ۲۰ درصد معتقدند ترامپ صادق‌تر است. حدود ۶۰ درصد از دموکرات‌ها می‌گویند کامالا هریس به عنوان رئیس‌جمهور خوب عمل خواهد کرد، در حالی که ۲۲ درصد معتقدند که این‌گونه نیست و ۲۰ درصد در این مورد چیزی نمی‌دانند.

این نظرسنجی پیش از انتخاب جیمز دی. ونس به عنوان معاون ترامپ انجام شده و نشان داد برای اکثر آمریکایی‌ها، ونس هنوز ناشناخته است. ۶۰ درصد اطلاعات کافی درباره او ندارند، در حالی که ۱۷ درصد دیدگاه مثبت و ۲۲ درصد دیدگاه منفی نسبت به او دارند.

این نظرسنجی از ۱۲۵۳ بزرگسال از تاریخ ۱۱ تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۴ انجام شده است و حاشیه خطای نمونه‌گیری برای همه پاسخ‌دهندگان ±۳.۸ درصد است.

https://akhbar-rooz.com/?p=246116 لينک کوتاه

1 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محسن کردی
محسن کردی
1 ماه قبل

بنظر میرسه رفقا تفاسیر غم انگیزی می کنند که خودشان را دلداری بدهند. بیش از عربها برای فلسطینی ها دل میسوزانند و بیش از آمریکایی ها غم انتخاباتی را میخورند که ما غمی در آن نمی بینیم. البته باید از نگاه دل ناکام رفقا در رسیدن به آرمانهای دوران جوانی شان نگریست و این گونه طالب پزشکیان شدن شان … تا ریشه غم را بتوان یافت.

حامد شهامت
حامد شهامت
1 ماه قبل

این ها به این راحتی ها کنار برو نیستند که ٫ تنها یک انقلاب کبیر سوسیالیستی در آمریکا و دو انقلاب عظیم ملی و دموکراتیک در ایران و اسراییل بساط این رژیم های ضدمردمی را جمع و ترامپ و بایدن و خامنه ای و نتان یاهو و امثال آنها را به زباله دان تاریخ خواهد انداخت .
به امید پیروزی این گونه انقلاب ها در آمریکا و ایران و اسراییل

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x