یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

امیر قلعه نوعی : فوتبالیست‌ها؛ با ذکر یا حسین و یا ابوالفضل بزرگ شده‌اند؛ آمریکا؛ رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا را دستگیر کرد؛ اعلام اسامی تیم های منتخب بازهای کوپا آمریکا و یورو ۲۰۲۴    

نازک بین-امیر قلعه نوعی، گفت: فوتبالیست‌ها با ذکر یا حسین و یا ابوالفضل بزرگ شده‌اند.به گزارش خبرگزاری ایرنا، امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال، در حاشیه مراسم عزاداری سیدالشهدادر روز تاسوعای حسینی، گفت: امروز باید بگوییم، بسم الرب العشق، صلی الله علیک یا اباعبدالله. افتخاری هست که آدم در این مجالس شرکت کند. وی در بخش دیگری از سخنان اش تصریح کرد: هدف همه ادیان رسیدن به خدا است، ولی افتخار ما شیعیان این است که از طریق اهل بیت به خدا می‌رسیم. وی در پاسخ به این سوال که چه پیامی به فوتبالیست‌ها دارد، گفت: فوتبالیست‌ها جدا از مردم نیستند و از قشر ضعیف جامعه رشد کرده‌اند. مادران شان،ذکر یاحسین و یا ابوالفضل را به آنها یاد داده اند. قلعه‌نویی در پایان تاکید کرد: تنها نوکری که اربابی می‌آورد، در خانه اهل بیت بودن است.

قهرمانی تیم کشتی فرنگی نونهالان ایران

به نقل از خبرگزاری مهر، رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان قهرمانی آسیا ،در شهر سیراچا کشور تایلند برگزار شد. در پایان این رقابتها تیم ایران توسط امیر کاظمی در وزن ۴۸ کیلوگرم، مهدی غلامیان در وزن ۶۲ کیلوگرم، اسماعیل نبوی در وزن ۶۸ کیلوگرم به مدال طلا، ابوالفضل ظهیری در وزن ۵۷ کیلوگرم، امیرحسین بختیارنژاد در وزن ۸۵ کیلوگرم به مدال نقره، بنیامین رستگار در وزن ۴۴ کیلوگرم و امیرحسین علوانی در وزن ۷۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی ایران با ۱۷۰ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت و تیم‌های ازبکستان با ۱۶۹ امتیاز، قزاقستان با ۱۵۴ امتیاز، هند با ۱۳۷ امتیاز و قرقیزستان با ۱۲۶ امتیاز در جایگاه‌های دوم تا پنجم قرار گرفتند.

نمره مردودی کانمبول و آمریکا در برگزاری بازیهای فوتبال کوپا آمریکا ۲۰۲۴

در حالیکه شکیر خواننده وعروف کلمبیائی، تلاش کرد تا تماشاگران در داخل ورزشگاه سرگرم اجرای آواز و هنر وی شوند. در خارج از ورزشگاه اوج بی‌نظمی در بازی فینال بین آرژانتین و کلمبیا شکل گرفت؛ وقتی بازی با بیش از یک ساعت تاخیر شروع شد. تجمع در اطراف ورزشگاه «هارد راک» شهر میامی، مشکلاتی را در زمینه ورود تماشاگران به ورزشگاه به وجود آورد. بعد از باز شدن درهای ورودی هم بخشی از هواداران کلمبیا می‌خواستند از راه کانال‌های کولر وارد شوند. گروهی گرفتار در شلوغی اطراف ورزشگاه، گرمازده شدند و پلیس تعدادی را که قصد ورود بدون بلیت را داشتند، بازداشت کرد.جنجال بزرگ دیگر این مسابقات به بازی نیمه‌نهایی برمی‌گردد. بازیکنان اروگوئه بعد از بازی به روی سکوها پریدند و با هواداران کلمبیا درگیر شدند. محل درگیری، جایگاه استقرار خانواده‌های بازیکنان اروگوئه بود و در میان انفعال نیروهای امنیتی، هواداران کلمبیایی سکوی مجاور به سمت آنها حمله کردند. کانمبول بعد از بازی گفت تحقیقاتی را برای پیدا کردن مقصران ماجرا شروع می‌کند اما مارچلو بیلسا، سرمربی اروگوئه در نشست خبری،برگزارکنندگان تورنمنت را بابت این بی‌توجهی زیر سوال برد و تاکید کرد، بازیکنان برای دفاع از اعضای خانواده‌شان چاره‌ای جز مداخله نداشتند.مشکل بزرگ دیگر این مسابقات کیفیت بد چمن ورزشگاه‌ها و زمین‌های تمرین نام داشت. لیونل اسکالونی، سرمربی آرژانتین بعد از برد روز اول مقابل کانادا کیفیت چمن ورزشگاه «مرسدس بنز» شهر آتلانتا را زیر سوال برد و گفت: «از ۷ ماه پیش مشخص بود قرار است اینجا بازی کنیم اما آنها فقط ۲ روز قبل چمن ورزشگاه را تعویض کردند.» بولیوی هم به کیفیت چمن اعتراض داشت و حتی یکی از جلسات تمرین این تیم به خاطر کیفیت بد چمن لغو شد.

دستگیری رئیس فدراسیون فوتبال کلمبیا

رامون خسورون فرانکو، که علاوه بر ریاست فدراسیون فوتبال کلمبیا، به عنوان نایب‌رئیس کانمبول (کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی) هم شناخته می‌شود و عضوی از شورای تصمیم‌گیری فیفاست به همراه پسرش دستگیر شده و در اختیار مراجع قانونی ایالات متحده قرار گرفته است. این ۲ نفر برای تماشای تقابل تیم‌های ملی کلمبیا و آرژانتین عازم ایالت فلوریدا شده بودند. مطابق اعلام دپارتمان پلیس میامی‌دید، بازداشت این ۲ تن به دلیل حضور در یک نزاع فیزیکی و درگیری با نیروهای امنیتی انجام گرفته است. بنا به گزارش پلیس، خسورون بزرگ در مواجهه با یک نیروی امنیتی که از حضور مردم در محوطه مخصوص رسانه‌ها جلوگیری می‌کرده، خشمگین شده است. رئیس ۷۱ ساله فدراسیون فوتبال کلمبیا نیروی امنیتی را به جلو رانده و پسرش بعد از گرفتن گردن به صورت مأمور پلیس مشت زده است.گزارش پلیس میامی از درگیری فیزیکی این ۲ نفر با نیروهای امنیتی خبر داده و آنها ساعت ۴ بامداد روز دوشنبه به وقت شرق آمریکا به بازداشتگاه ترنر گیلفورد میامی تحویل داده شده‌اند. آنها به جرم ضرب و جرح نیروهای رسمی پلیس متهم هستند. مسابقه نهایی کوپاآمریکا به دلیل هجوم هواداران با تأخیری طولانی مواجه شد و درگیری بین بازیکنان و هواداران در طول برگزاری جام با اعتراض شدید رسانه‌ها همراه بود. تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی از ایجاد خسارت شدید در ورزشگاه هاردراک خبر می‌دهد.

تیم منتخب یورو ۲۰۲۴

یوفا ،بعد از قهرمانی اسپانیا در یورو ۲۰۲۴ ،تیم منتخب این دوره از رقابت ها را اعلام کرد. در این تیم نام شش بازیکن از اسپانیا در آن دیده می شود.

دروازه بان: مایک مانیان (فرانسه)

مدافعان: ویلیام سالیبا (فرانسه)، کایل واکر (انگلیس)، مانوئل آکانجی (سوئیس) و مارک کوکوریا (اسپانیا)

هافبک ها: رودری (اسپانیا)، دنی اولمو (اسپانیا) و فابین روئیز (اسپانیا)

مهاجم ها: لامینه یامال (اسپانیا)، جمال موسیالا (آلمان) و نیکو ویلیامز (اسپانیا)

تیم منتخب کوپا آمریکا ۲۰۲۴ اعلام شد.

تیم ملی فوتبال آرژانتین در فینال رقابت های کوپا آمه‌ریکا به مصاف کلمبیا رفت و توانست با یک گل به پیروزی دست پیدا کند تا برای دومین دوره پیاپی با هدایت اسکالونی جام قهرمانی را بالای سر ببرد.بعد از پایان این رقابت ها سایت WhoScored تیم منتخب کوپا آمریکا ۲۰۲۴ را معرفی کرده که به شرح زیر است:

دروازه بان – رافائل رومو (ونزوئلا، امتیاز – ۷.۸۸)

مدافعان – دانیل مونوز (برزیل، امتیاز ۷.۲۲) ، کریستین رومرو (آرژانتین،  امتیاز ۷.۴۶)، لا مارتینز (آرژانتین، امتیاز ۷.۳۲) پیرو هینکاپیه (اکوادور، امتیاز ۷.۱۵)

هافبک ها – خامس رودریگز (کلمبیا، امتیاز ۸.۳)، فدریکو والورده (اروگوئه، امتیاز ۷.۴۵)، مویسس کایسدو (اکوادور، امتیاز ۷.۵۷)

مهاجمان – لیونل مسی (آرژانتین، امتیاز ۷.۵۴)، سالومون روندون (ونزوئلا، امتیاز ۷.۶۵) دی ماریا(آرژانتین ،۳۲ ۷.)

آمار و اطلاعات از یورو ۲۰۲۴:

یورو ۲۰۲۴ با قهرمانی اسپانیا به پایان رسید و رکوردهای زیادی در این تورنمنت جا به جا شد. ۶ بازیکن با ۳گل، بهترین گلزنان مسابقات شدند: هری کین از انگلیس، گئورگی میکاوتادزه از گرجستان، جمال موسیالا از آلمان، کودی خاکپو از هلند، ایوان شرانتس از اسلواکی و دنی اولمو از اسپانیا.

این دوره هم مثل دوره قبلی ۱۱گل به‌خودی داشت. اما مشخص نیست چرا گل به‌خودی ژول کنده به فرانسه، به نام اولمو محاسبه شد. ۱۰گل به‌خودی رسمی: ماکسیمیلیان وبر (اتریش مقابل فرانسه)، یان فرتونگن (بلژیک مقابل فرانسه)، رابین هراناچ (چک مقابل پرتغال)، آنتونیو رودیگر (آلمان مقابل اسکاتلند)، ریکاردو کالافیوری (ایتالیا مقابل اسپانیا)، دونیل مالن (هلند مقابل اتریش)، رابین لو نورمان (اسپانیا مقابل گرجستان)، سامت آکایدین (ترکیه مقابل پرتغال) و مرت مولدور (ترکیه مقابل هلند).

اسپانیا نخستین تیمی شد که ۷بازی و همه مسابقات یک دوره یورو را می‌برد.

یامال با ۱۷سال و یک روز سن جوان‌ترین فاتح جام شد. او همه رکوردهای مخصوص به جوان‌ترین‌ها را زد.

این دوره سریع‌ترین و دیرترین گل‌های تاریخ یورو به ثمر رسیدند. ندیم بایرامی در نخستین بازی گروهی آلبانی پس از ۲۳ثانیه به ایتالیا گل زد که سریع‌ترین گل بود. کوین کسوبوت دقیقه۹۰+۱۰ برای مجارستان مقابل اسکاتلند گل زد که دیرترین گل تاریخ مسابقات بود.

گروه E نخستین گروه در تاریخ یورو بود که هر ۴تیم با امتیاز برابر مسابقاتشان را به پایان بردند. رومانی، بلژیک، اسلواکی و اوکراین پس از یک برد، یک تساوی و یک شکست به‌کار خود پایان دادند. از این گروه فقط اوکراین حذف شد.

برای سومین دوره متوالی، مدافع عنوان قهرمانی در مرحله یک‌هشتم حذف شد؛ ایتالیا در سال۲۰۱۶، پرتغال در سال۲۰۲۰ و آلمان در این دوره. اسپانیا باید در یورو۲۰۲۸ مراقب باشد.

گل‌های مورد انتظار انگلیس فینالیست(۶.۱۵) در ۷بازی کمتر از کرواسی(۶.۵۵) بود که فقط ۳بازی انجام داد.

چک‌(۳گل) در مرحله گروهی بیشتر از ۹تیم دیگر گل زد اما فقط یک امتیاز گرفت.

از سال۲۰۰۲ تیم‌های اسپانیایی در ۲۷فینالی که حضور داشته‌اند، ‌ تیم‌های غیراسپانیایی را برده‌اند. فقط اسپانیایی‌ها توانسته‌اند تیم‌های این کشور را در فینال‌های مختلف شکست دهند.

لوکا مودریچ با ۳۸سال و ۲۸۹روز سن در بازی مرحله گروهی کرواسی مقابل ایتالیا، مسن‌ترین گلزن ادوار یورو شد؛ بالاتر از ایویکا واستیچ از اتریش.

بازی آخر گروه F بین چک و ترکیه رکورد بیشترین تعداد کارت را شکست؛ ۱۹کارت شامل ۱۷کارت زرد و ۲کارت قرمز؛ ۷کارت برای چک و ۱۲کارت برای ترکیه.

در مرحله یک‌هشتم نهایی دیوگو کاستا دروازه‌بان پرتغالی، در بازی با اسلوونی و در ضربات پنالتی ۳سیو انجام داد و رکورد بیشترین مهار در ضربات پنالتی یک مسابقه در یورو را شکست. این در حالی بود که اسلوونی نخستین تیم در تاریخ مسابقات شد که تمام پنالتی‌های خود را از دست داده است.

درمجموع ۵۱مسابقه در این دوره ۱۱۷گل رد و بدل شد با میانگین ۲.۲۹گل در هر مسابقه.

رودری از اسپانیا بهترین بازیکن جام شد. کفش طلا هم به بازیکنی از همین تیم رسید؛ به دنی اولمو با ۳گل زده و ۲پاس‌گل.

تیم ملی اسپانیا ۹.۲۴میلیون یورو پاداش قهرمانی گرفت. آنها به ازای هر برد در مرحله گروهی ۵۰۰هزار یورو (۱.۵میلیون)، برد یک‌هشتم ۱.۵، برد در یک‌چهارم ۲.۵ و پیروزی در نیمه‌نهایی ۴میلیون یورو پاداش گرفته بودند.

کریستیانو رونالدو نتوانست در ششمین یوروی پیاپی خود هم گل بزند: ۲۳شوت، بدون گل و اشک زیاد. پس از دکو در یورو۲۰۰۴ که ۲۴شوت بدون نتیجه داشت، رونالدو با گل مورد انتظار ۳.۶ بدترین رکورد را به‌جا گذاشت. تنها امباپه‌(۲۴) شوت‌های بیشتری نسبت به رونالدو داشت و البته برخلاف کریستیانو پنالتی‌اش را در جریان بازی گل کرد.

پپه، پرتغالی با ۴۱سال و ۱۳۰روز سن در یک‌چهارم نهایی مقابل فرانسه مسن‌ترین بازیکن یورو شد و گابور کرالی مجار را جا گذاشت.

تیم ملی فوتبال اسپانیا بهترین آمارها را ثبت کرد.

تیم ملی فوتبال اسپانیا شب گذشته در دیدار فینال یورو ۲۰۲۴ با پیروزی ۲ بر یک برابر انگلیس برای چهارمین قهرمان قاره سبز شد.تیم ملی اسپانیا بر اساس ۱۳ شاخص آماری فوتبال بهترین تیم جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ بود. اسپانیا از نظر تعداد پیروزی‌ها (هفت برد)، تعداد گل‌های زده شده (۱۵ گل)، تعداد موقعیت‌های گلزنی (۵۸ موقعیت)، تعداد شوت‌ها و شوت‌های داخل چارچوب دروازه (۱۱۸ شوت و ۴۵ شوت) از سایر تیم‌های شرکت‌کننده در یورو ۲۰۲۴ پیشی گرفت.

اسپانیایی‌ها ،همچنین از نظر شاخص‌های آماری مانند تعداد ورود به یک‌سوم زمین حریف (۳۵۹ مورد)، تعداد پاس‌های کلیدی (۳۱ پاس)، تعداد سانترهای دقیق (۳۴ سانتر)، تعداد پاس‌های پیشرونده دقیق (۵۵۷ پاس)، تعداد پاس‌های دقیق به محوطه جریمه (۱۱۲ پاس)، تعداد تکل‌های موفق (۹۴ تکل)، مهار (۳۱۵ مورد) و تغییر مالکیت توپ (۳۵۰ مورد) بهترین بودند.

https://akhbar-rooz.com/?p=246098 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x