یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

مدودف: پیوستن اوکراین به «ناتو» به منزله اعلان جنگ علیه مسکو است

سران «ناتو» در نشست هفته گذشته خود، متعهد شدند که از اوکراین در مسیر برگشت ناپذیر به سمت یکپارچگی یورو آتلانتیک، از جمله عضویت در «ناتو» حمایت کنند، اما زمان رسیدن اوکراین به عضویت این پیمان را مشخص نکردند

دیمیتری مدودف، رئیس‌جمهوری پیشین روسیه روز چهارشنبه ۲۷ تیر اعلام کرد، پیوستن اوکراین به سازمان پیمان اتلانتیک شمالی«ناتو»، اعلان جنگ علیه مسکو خواهد بود.

مدودف افزود، «ناتو» تنها با ابراز خرد ممکن است از نابودی کره زمین جلوگیری کند.

سران «ناتو» در نشست هفته گذشته خود، متعهد شدند که از اوکراین در مسیر برگشت ناپذیر به سمت یکپارچگی یورو آتلانتیک، از جمله عضویت کی‌یف در «ناتو» حمایت کنند، اما زمان رسیدن اوکراین به عضویت این پیمان را مشخص نکردند.

مدودف، معاون شورای امنیت روسیه و یکی از چهره‌های بارز جناح قدرت در کرملین، به روزنامه «آرگومنتی فکتی» گفت، عضویت اوکراین در «ناتو»، فراتر از تهدید مستقیم برای امنیت مسکو خواهد بود.

او در اظهاراتی که چهارشنبه ۲۷ تیر منتشر شد، افزود: «پیوستن اوکراین به «ناتو» در اساس خود به منزله اعلان جنگ است».

مدودف تاکید کرد: «اقدامات دشمنان روسیه طی سال‌ها علیه ما و گسترش این پیمان، «ناتو» را به نقطه بی‌بازگشت می‌رساند».

معاون شورای امنیت روسیه با این بیان که مسکو «ناتو» را تهدید نمی‌کند، اما به تلاش‌های این پیمان برای گسترش، پاسخ خواهد داد، افزود: «هر قدر این تلاش‌ها افزایش یابد، پاسخ ما شدیدتر می‌شود».

مدودف در دوران ریاست جمهوری خود از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ به عنوان حامی غرب در نظر گرفته می‌شد، اما او اکنون به عنوان یکی از چهره‌های بارز جناح‌های قدرت در کرملین، به آمریکا و متحدانش هشدار داد که تسلیح کی‌یف ممکن است به «فاجعه هسته‌ای» بیانجامد.

https://akhbar-rooz.com/?p=246084 لينک کوتاه

2.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x