یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳

مکرون سرانجام با استعفای نخست‌وزیر فرانسه موافقت کرد

استعفای گابریل اتل، نخست‌وزیر فرانسه از سوی رئیس‌جمهوری این کشور پذیرفته شده است اما امانوئل مکرون از آقای اتل خواسته فعلا برای انجام امور روزانه دولت بر سر کار بماند.

خبر استعفای اتل که جوان‌ترین نخست وزیر تاریخ فرانسه بود، عصر روز گذشته منتشر و ساعتی بعد با موافقت امانوئل مکرون رسمیت یافت.

کناررفتن گابریل اتل از مسند نخست‌وزیری پس از انتخابات زودهنگام پارلمانی که ۱۰ روز پیش برگزار شد قابل پیش‌بینی بود اما از هفتم ژوئیه تاکنون مکرون با استعفای اتل مخالفت کرده بود.

اکنون با توجه به پیروزی ائتلاف چپ در انتخابات پارلمان فرانسه انتظار می‌رود به زودی نامزد این ائتلاف نخست‌وزیر جدید فرانسه معرفی شود.

کاخ الیزه، عصر سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد مکرون از جناح های سیاسی کشورش خواسته برای تشکیل دولت جدید این کشور همکاری کنند.

در بیانیه کاخ الیزه آمده که امانوئل مکرون از «جناح‌های جمهوری‌خواه» درخواست همکاری برای تشکیل دولت جدید کرده است و این به معنای منفک کردن حزب راست‌گرای «اجتماع ملی» (RN) و همزمان حزب چپ‌گرای رادیکال «فرانسه تسلیم ناپذیر» (LFI) خواهد بود. این در حالی است که حزب چپ‌گرای «فرانسه تسلیم ناپذیر» بخشی از ائتلاف چپ بود که در انتخابات هفتم ژوئیه پیروز شد.

عصر روز گذشته گابریل اتل پس از برگزاری آخرین جلسه خود با هیات دولت و به هنگام ترک کاخ الیزه به سوالات خبرنگاران پاسخ نداد اما آن طور که گزارش شده امانوئل مکرون از وی خواسته به عنوان سرپرست دولت فعلا زمام امور اجرایی را در دست داشته باشه که این وضعیت ممکن است برای «چند هفته» ادامه داشته باشد.

https://akhbar-rooz.com/?p=246078 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x