شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

کارزار سه‌شنبه‌های‌ «نه به اعدام‌» با پیوستن زندانیان زندان های اردبیل و قائم‌شهر وارد بیست‌وپنجمین هفته شد

زندانیان کارزار علیه اعدام که هر سه‌شنبه‌ برای مقابله با حکم "اعدام" و جلب توجه افکار عمومی داخلی و بین‌المللی به مساله "مجازات غیرانسانی اعدام" دست‌ به اعتصاب غذا می‌زنند، امروز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه در  بیست‌وپنجمین هفته این کارزار در ۱۱ زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند. همزمان با تدوام این کارزار در هفته گذشته شماری از  زندانیان با اتهام های مختلف توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند

زندانیان کارزار علیه اعدام که هر سه‌شنبه‌ برای مقابله با حکم “اعدام” و جلب توجه افکار عمومی داخلی و بین‌المللی به مساله “مجازات غیرانسانی اعدام” دست‌ به اعتصاب غذا می‌زنند، امروز سه‌شنبه ۲۶ تیرماه در  بیست‌وپنجمین هفته این کارزار در ۱۱ زندان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

تدوام این کارزار در حالی است که در هفته گذشته شماری از  زندانیان با اتهام های مختلف توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اعدام شده‌اند.

بنا بر اطلاع منابع موثق این هفته شماری از زندانیان زندان اردبیل و زندان قائم شهر که تا حالا اسمی از انها منتشر نشده نیز، در همراهی با کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” و اعتراض به استفاده از مجازات غیرانسانی اعدام در ایران در بیست‌وپنجمین هفته این کارزار با دیگر زندانیان اعلام همبستگی کرده و به آن پیوستند. و این کارزار با قدرت ادامه دارد و خواهان پیوستن زندانیان در زندانهای سراسر کشور اعم از سیاسی و غیرسیاسی به این کارزار هستند تا این مطالبه “نه به اعدام” به خواسته ملی تبدیل شود.

تاکنون در ۱۱ زندان کشور شماری از زندانیان به کارزار “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” پیوسته‌اند، از جمله این زندان‌ها می‌توان به زندانیان زندان های اوین (بند۸، بند۶، بند ۴و بند زنان)، زندان قزلحصار (واحد۳ و واحد۴)، زندان مرکزی کرج، زندان خرم آباد، زندان تبریز، زندان اردبیل، زندان قائم‌شهر، زندان خوی، زندان نقده، زندان مشهد و زندان سقز اشاره کرد.

در بیانیه هفته گذشته زندانیان کارازر “سه‌شنبه‌های نه به اعدام” به آغاز دور جدیدی از بهره‌برداری دستگاه سرکوب جمهوری اسلامی از مجازات غیرانسانی اعدام اشاره شده بود و زندانیان اعتصابی خواهان حمایت بیشتر افکار عمومی داخلی و بین‌المللی از کارزارشان” علیه اعدام” شده بودند.

https://akhbar-rooz.com/?p=246049 لينک کوتاه

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x