پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

تمدید تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی به دلیل حمایت از جنگ اوکراین

شورای اروپا روز دوشنبه ۱۵ ژوئیه (۲۵ تیر) در بیانیه‌ای اعلام کرد تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران را که به دلیل حمایت تهران از روسیه و همین‌طور ادامه اقدامات بی‌ثبات‌ساز در خاورمیانه و منطقه دریای سرخ وضع شده بود، برای یک سال دیگر تمدید کرده است.

بنابر بیانیه منتشره توسط این نهاد اروپایی، اقدامات محدودیت‌زا با توجه به «حمایت ایران از روسیه در جنگ در اوکراین و همینطور پشتیبانی از گروه‌ها و نهادهای مسلح در خاورمیانه و منطقه دریای سرخ» تا ۲۷ ژوئیه ۲۰۲۵ تمدید شده است.

شورای اتحادیه اروپا گفت: «تدابیر محدودکننده موجود به طور سالانه بازنگری خواهند شد.»

شورای اتحادیه اروپا در تاریخ ۲۰ ژوئیه ۲۰۲۳ با توجه به حمایت نظامی ایران از جنگ روسیه علیه اوکراین چارچوب جدیدی را برای اقدامات محدودکننده خود ایجاد کرد که صادرات قطعات مورد استفاده در ساخت و تولید پهپاد از اتحادیه اروپا به ایران را هدف می‌گرفت.

اوکراین و کشورهای غربی، جمهوری اسلامی را متهم می‌کنند که با صادرات پهپادهای تهاجمی خود به روسیه در میانه جنگ اوکراین از تجاوز نظامی مسکو به کشور همسایه خود حمایت کرده است، اتهامی که جمهوری اسلامی آن را رد می‌کند.

در بیانیه شورای اروپا گفته شده است: مقررات تحریمی فعلی شامل ۱۲ فرد و ۹ نهاد است. این موارد مشمول مسدود شدن دارایی‌ها شده و تامین مالی یا منابع اقتصادی، به طور مستقیم یا غیرمستقیم برای آن‌ها یا به نفع آن‌ها ممنوع است. افزون بر این، افراد حقیقی این فهرست مشمول ممنوعیت سفر به منطقه اتحادیه اروپا هستند.

https://akhbar-rooz.com/?p=246028 لينک کوتاه

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x