پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳

اولین پیامد ترور نافرجام؛ پرونده اتهامی ترامپ درباره «نگهداری اسناد محرمانه» بایگانی شد

قاضی آیلین کانن در ایالت فلوریدای آمریکا درخواست وکلای ترامپ برای رد این شکایت را پذیرفت و  شکایت وزارت دادگستری از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا درباره نگهداشتن اسناد طبقه‌بندی را وارد ندانست.

آیلین کانن، قاضی دادگاه ناحیه‌ای که در دوران ریاست جمهوری آقای ترامپ به این مقام منصوب شده است، در حکم خود که روز دوشنبه ۲۵ تیر صادر شد گفت جک اسمیت، دادستان ویژه این پرونده در وزارت دادگستری آمریکا، غیرقانونی به این مقام منصوب شده و در نتیجه برای تشکیل و هدایت این پرونده صلاحیت ندارد.

غیر قانونی خواندن دادستان پرونده در حالی طرح شده که سایر دادگاه‌های آمریکا در پرونده‌های دیگری که وزارت دادگستری علیه دونالد ترامپ تشکیل داده و موضوعات سیاسی حساسی را در برمی‌گیرند صلاحیت جک اسمیت، دادستان ویژه، را تأیید کرده‌اند.

در پرونده مربوط به اسناد دولتی، ترامپ به انتقال عامدانه اسناد محرمانه به اقامتگاه شخصی خود پس از پایان دوره ریاست جمهوری و ممانعت از اقدامات نهادهای مسئول برای بازگرداندن این اسناد متهم شده است.

ترامپ در مورد اتهام‌های متعددی که علیه او برای عملکردش در ارتباط با اسناد محرمانه مطرح شده بودند خود را بی‌گناه دانسته بود. نگهداری عمدی اطلاعات دفاع ملی از جمله این اتهام‌ها بود.

ده‌ها سند طبقه‌بندی شده پس از پایان راست جمهوری آقای ترامپ در سال ۲۰۲۱، در حمام و انباری ویلای شخصی او در مارالاگو در فلوریدا پیدا شدند.

قاضی کانن در حکم خود گفت که این تصمیم برای این پرونده است و شامل پرونده دومی نمی‌شود که آقای اسمیت بر آن نظارت می‌کند. پرونده دوم مربوط به اتهام « تلاش برای وارونه کردن نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا است.»

ترامپ از حکم قاضی کانن مبنی بر بسته شدن پرونده اتهام «نگهداری اسناد محرمانه» استقبال کرد و در شبکه‌های اجتماعی این را «گام اول» دانست برای اینکه تمام پرونده علیه او مردود شناخته شوند. او نوشت: «بیاید با هم به استفاده ابزاری از نظام قضائی پایان دهیم و بزرگی را دوباره به آمریکا برگردانیم.»

ترامپ پس از ترور نافرجام به میلواکی رفته است تا در مجمع ملی حزب جمهوریخواه رسما به عنوان نامزد این حزب در انتخابات ریاست جمهوری معرفی شود.

https://akhbar-rooz.com/?p=246024 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x