پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳

زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی در یک پرونده‌ جدید به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد

زرتشت احمدی راغب، زندانی سیاسی محبوس در زندان قزلحصار کرج، در خصوص پرونده‌ای که در طول دوران تحمل حبس علیه او گشوده شده، به یک سال حبس و دو سال تبعید محکوم شد.

بر اساس گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران این حکم به صورت غیابی از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب کرج به ریاست قاضی موسی آصف الحسینی صادر و در روزهای اخیر به این زندانی سیاسی ابلاغ شده است.

بر مبنای این گزارش دستگاه قضایی جمهوری اسلامی زرتشت احمدی راغب را از بابت اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس و دو سال تبعید به شهرستان قیدار واقع در استان زنجان محکوم کرده است.

هم‌چنین هرانا از قول یک منبع نزدیک به خانواده نوشت: «احمدی راغب، چندی پیش به یکی از سلول‌های انفرادی زندان منتقل شده بود و هفته گذشته به محض بازگشت به بند عمومی حکم جدید به او ابلاغ شد. این پرونده در طول دوران تحمل حبس و با شکایت مسئولان زندان قزلحصار کرج علیه این زندانی سیاسی تشکیل شده است.»

زرتشت احمدی‌ راغب از امضاکنندگان بیانیه استعفای رهبر جمهوری اسلامی، موسوم به بیانیه ۱۴ نفر است. او اسفند ماه سال گذشته بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. در خرداد ۱۴۰۲، دادگاه انقلاب تهران او را به پنج سال و هشت ماه حبس و مجازات های تکمیلی محکوم کرد. احمدی راغب از جمله زندانیان سیاسی مخالف اعدام در کارزار «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» است.

این زندانی سیاسی در گذشته بارها نسبت به نقض حقوق زندانیان اعتراض کرده و در اعتراض به روند ناعادلانه قضایی دست به اعتصاب غذا زده‌ است.

https://akhbar-rooz.com/?p=245998 لينک کوتاه

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x