شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

حماس می‌گوید با وجود حملات اخیر اسرائیل، از مذاکرات آتش‌بس عقب‌نشینی نمی‌کند

یکی از مقامات ارشد حماس، امروز اعلام کرد که این گروه در پی حملات مرگبار اخیر اسرائیل به غزه، از مذاکرات آتش‌بس عقب‌نشینی نکرده است. دو منبع نزدیک به مذاکرات، پیش از این از توقف گفتگوها خبر داده بودند.

عزت الرشق، از اعضای دفتر سیاسی حماس، امروز یکشنبه ۱۴ ژوئیه با انتشار بیانیه‌ای، توقف مذاکرات آتش‌بس غزه را تکذیب و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، را متهم کرد که سعی دارد تلاشهای میانجی‌های عرب (دوحه و قاهره) و ایالات متحده برای دستیابی به توافق آتش‌بس را از مسیر خارج کند.

این عضو دفتر سیاسی حماس می‌گوید که هدف نتانیاهو و دولت او از تشدید حملات، خنثی کردن تلاش‌ها برای پایان دادن به درگیری است.

روز شنبه، پس از آنکه حمله گسترده اسرائیل به منطقه پر ازدحام خان‌یونس در جنوب نوار غزه منجر به کشته شدن دستکم ٩‬٠ نفر از جمله کودکان شد، دو منبع امنیتی مصر از توقف مذاکرات آتش‌بس، پس از سه روز گفتگوی فشرده، خبر دادند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، عصر روز شنبه در یک نشست مطبوعاتی ضمن اشاره به این حمله، که گفته می‌شد با هدف از بین بردن چند تن از فرماندهان حماس صورت گرفته، اعلام کرد که “هنوز اطمینان کامل وجود ندارد” که محمد ضیف، فرمانده شاخهٔ نظامی حماس، و رافع سلامه، یکی دیگر از فرماندهان این گروه، کشته شده باشند.

https://akhbar-rooz.com/?p=245993 لينک کوتاه

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خبر اول سايت

آخرين مطالب سايت

مطالب پربيننده روز


0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x